Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Både Esbjorngate och det är så sjukt fail, speciellt när man vet att väldigt många dött på äldreboenden som alltså KD har haft extra stort ansvar för hur illa de sköts!
Det är den stora frågan i Sverige som alla politiker undviker. När Ebba tog upp frågan genom ett vokabulär som
berått mod, förstod hon själv inte innebörden, då alla politiker mer eller mindre genom underlåtenhet varit delaktiga i detta folkrättsbrott. Som fick pågå i Sverige under pandemins början, där äldre inte ens fick träffa en läkare, och dömdes till att dö i stället för att få individuell vård.
Jag noterade att journalisten, en trevlig prick på Svt. försökte få fru Busch att förklara sig, då det ligger ett folkrättsbrott i denna anklagelse om berått mord. Ebba Busch förstod inte frågeställningen då det är bara tomma ord och begrepp hon upprepar i debatten, där hon inte har kunskaper att förstå vad hon upprepar som en papegoja.
Allvaret denna sak är att folk av fru Busch slag kan bara avslöjas genom att de själva gör sig omöjliga. Jag personligen är chockad över att en person som Ebba Busch, en makalös egoist har makt över folks liv, när hon reducerar Esbjörn, hans egendom, han hus och ägodelar till lort, för att motivera ett underpris hon tilltvingar sig sig genom rättsliga åtgärder. Det ger mig vibbar om personer av det slag som historiskt har med berått mod avlivat människor, och tagit över deras egendom.
Jag tror det är många som tänker som mig när fru Busch anklagar andra politiker för att med berått mod låta folk dö. Det måste vara en speciell sort person som anklagar andra för saker de själva inte gjort upp med. Det enda förmildrande är att jag är övertygad om att i detta fall är fru Busch för okunnig, obildad och korkad för att förstå alla de grodor som ploppar ur ur henne.