2021-02-26, 20:25
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Betalar du deras lön då???

Kanon!!!

Jag har 45.000 i månaden. Du kan swisha mig. Det går bra, eller rikskuponger, jag är gammalmodig

Nope, varför skulle jag? Det är inte mitt fel att du är i riskgrupp. Fixa din kost och börja motionera så kanske du förbättrar dina odds. Det är ditt eget ansvar, ingen annans.

Betalar du min lön? Jag kanske inte har kunnat jobba alls det senaste året pga virushysterin. Det minsta du kan göra är ju att skänka halva din höga lön till mig. Eller är det bara jag som ska vara solidarisk, och inte du?

Jävla boomer.
Citera
2021-02-26, 20:27
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Du ska inte öppna upp för då samlas folk och då ökar smittan....

So what?
Citera
2021-02-26, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nope, varför skulle jag? Det är inte mitt fel att du är i riskgrupp. Fixa din kost och börja motionera så kanske du förbättrar dina odds. Det är ditt eget ansvar, ingen annans.

Betalar du min lön? Jag kanske inte har kunnat jobba alls det senaste året pga virushysterin. Det minsta du kan göra är ju att skänka halva din höga lön till mig. Eller är det bara jag som ska vara solidarisk, och inte du?

Jävla boomer.

Vänta nu här??? Lever du på akassa alltså??

Varför ska mina skattepengar gå till din lathet?
Citera
2021-02-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Om man nu menar att det finns en tydlig korrelation mellan virushalt i avlopp och antal positiva så ser senaste veckan märklig ut. Det är ju inte så att testningen slagit i taket. Att smittan skulle öka så snabbt på en vecka verkar märkligt.

Väldigt många sjuka barn (eller andra) som plötsligt inte testats skulle möjligen kunna vara en orsak. Men vi pratar en faktor 5 i det här fallet. Ser snarare ut som att något gått fel med provtagningen i avloppsvattnet.

Såg man inte i Göteborg att halten i avloppsvattnet steg före det gav utslag positiva Covid tester. Men en faktor 5
verkar brutalt!
Citera
2021-02-26, 20:36
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Om man nu menar att det finns en tydlig korrelation mellan virushalt i avlopp och antal positiva så ser senaste veckan märklig ut. Det är ju inte så att testningen slagit i taket. Att smittan skulle öka så snabbt på en vecka verkar märkligt.

Väldigt många sjuka barn (eller andra) som plötsligt inte testats skulle möjligen kunna vara en orsak. Men vi pratar en faktor 5 i det här fallet. Ser snarare ut som att något gått fel med provtagningen i avloppsvattnet.
Ja, faktor 5 ökning av smittspridning på en vecka kan inte Stockholm ha haft. Det är orimligt.
Citera
2021-02-26, 20:37
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Pierre Kory och Dr Mobeen om Ivermectin. Britterna på g att rekommendera Ivermectin ( BIRD ~42 minuter in )

Mexico city kör "test and treat" med snabbtester o utdelning av Ivermectin och kurvorna pekar rakt neråt. ~45 min

https://www.youtube.com/watch?v=eeYoXGoh96w&feature=youtu.be

Intressant redan från 37min. Ivermectin.........
Citera
2021-02-26, 20:39
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Intressant redan från 37min. Ivermectin.........

Även superintressant med Indien. Varför håller Covidsmittan på att utraderas från Indien? Ingen verkar förstå men de använder Ivermectin! Vid ca 57 minuter
Citera
2021-02-26, 20:40
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:

Bra notering om sambanden. Om det däremot, finns i dricksvattnet så skulle det förklara saken. Då går massor ut i avloppssystemet.
Citera
2021-02-26, 20:41
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Vad kan man lära sig av dom länder som har lyckats besegra viruset?

Ett exempel som har diskuterats flitigt här på Flashback är Taiwan. Taiwans framgångsrecept var att agera tidigt, och införa hårda restriktioner vid gränsen. Alltså motsatsen till Sveriges agerande. Taiwans snabba agerande har medfört att samhället har kunnat förbli öppet, bakom stängda gränser.

Sveriges Televisions Utrikesbyrån: "Virusfritt Taiwan"

Det hade varit tillräckligt med ditt första förslag, att begränsa resor över gränsen. Det hade kunnat kompletteras med rigorös smittspårning för fall som hade slunkit över gränsen innan gränserna stängdes.

Övriga restriktioner hade man kunnat vara utan. Låt folk gå till jobbet. Låt bussarna rulla. Håll butikerna öppna. Taiwan visar att det är möjligt.

Att svenskarna har tvingats begränsa sina liv, är priset svenska folket får betala för Anders Tegnells stora svek i epidemins inledning.

Europas smittskyddsmyndigheter behöver lära sig av sina kollegor i Asien (med undantag för 1 viktigt asiatiskt land).

Det som är otroligt är att en amöba förstod tidigt att det fortsatta resandet över kontinenterna och länder var ett katastrofalt val. Vad tänkte man på? Det är självklart att man stänger ned landet där ursprunget tros härstamma från. Hade man gjort detta hade mången andra åtgärder, varav de flesta gjorts i panik, eller i alla fall satts in allt för sent, inte behövts. Man insåg faktiskt att detta var ett allvarligt hot men man behandlade detta som en vanlig säsongsinfluensa, så det är mången länder och organisationer som har blod på sina händer. Storfinanserna, med läkemedelsbolagen i centrum, jublar självklart och gemene man tar smällen, i vanlig ordning...

Vad tror ni skulle hända om ex. WHO skulle komma fram till att Kina är ansvariga för att ha låtit ett (eventuellt) "man-made-virus" slippa lös, och frodas/spridas runt om i världen? Vågar man släppa en slik upptäckt med risk för att få världsekonomin att fallera å det grövsta? USA gör det gärna, men skulle andra våga? Vad tror expertisen?
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2021-02-26 kl. 20:48.
Citera
2021-02-26, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det som är otroligt är att en amöba förstod tidigt att det fortsatta resandet över kontinenterna och länder var ett katastrofalt val. Vad tänkte man på? Det är självklart att man stänger ned landet där ursprunget tros härstamma från. Hade man gjort detta hade mången andra åtgärder, varav de flesta gjorts i panik, eller i alla fall satts in allt för sent. Man insåg faktiskt att detta var ett allvarligt hot men man behandlade detta som en vanlig säsongsinfluensa, så det är mången länder och organisationer som har blod på sina händer. Storfinanserna, med läkemedelsbolagen i centrum, jublar självklart och gemene man tar smällen, i vanlig ordning...

Vad tror ni skulle hända om ex. WHO skulle komma fram till att Kina är ansvariga för att ha låtit ett (eventuellt) "man-made-virus" slippa lös, och frodas/spridas runt om i världen? Vågar man släppa en slik upptäckt med risk för att få världsekonomin att fallera å det grövsta? USA gör det gärna, men skulle andra våga? Vad tror expertisen?

Håller med, tappade hakan för ett år sen när man bara lät folk gå rakt in i landet och föra smittan vidare
Citera
2021-02-26, 20:51
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Pierre Kory och Dr Mobeen om Ivermectin. Britterna på g att rekommendera Ivermectin ( BIRD ~42 minuter in )

Mexico city kör "test and treat" med snabbtester o utdelning av Ivermectin och kurvorna pekar rakt neråt. ~45 min

https://www.youtube.com/watch?v=eeYoXGoh96w&feature=youtu.be

Fast en dos kostar 10kr. Så inga pengar i det. Pengar styr sjukvården.

Personligen tycker jag att de håller på med ett globalt massmord om man inte använder ivermectin. Uppenbarligen fungerar det.

Det finns för många onda/rika krafter som vill hålla igång det här. Ska bli intressant att följa Mexiko och Indien.
Senast redigerad av okok1 2021-02-26 kl. 20:53.
Citera
2021-02-26, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Då måste han ha andats in en laddning virus från hennes andedräkt samtidigt.

Eller OK - möjligen att det kan smitta så, om det går så fort - bara inom 20-30 sekunder från den enas slemhinnor till den andras. (Hon kanske hade fingrarna i munnen, grep om saltkaret, han grep också om det, och stoppade fingrarna i munnen omedelbart.) Men hur ofta händer det..?
Man skulle kunna anta att de som satt mittemot henne eller bredvid hade haft större chans att smittas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in