2021-02-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jag vet exakt vad som står i balken. För mig handlar frågan om att Esbjörn har framfört att han inte ville sälja och jag inbillar mig att tingsrätten ändå måste ta ställning till hur den här
fastighetsöverlåtelsen har gått till. Det är känsligt när det är en äldre person, som mer eller mindre blivit påtvingad en bekantskap och dennes iver att få köpa.

Det är en sjötomt det gäller. Nu när tomten blivit riksbekant så har den säkert ökat betydligt i värde för sjötomter dräller det inte av. Blir intressant att se utgången av detta mål.

Oavsett, tror jag att EB förlorat mest. Kommer partiet verkligen vilja ha henne kvar? Hon verkar agera för mycket i eget intresse och vinning. Vilken annan partiledare skulle utsätta och riskera sin karriär för detta. Tror du Exempelvis Ulf Kristersson skulle gjort det, aldrig enl. mig?

Okey, fel av mig men stämningsansökan etc borde finnas med i trådstarten. Är det mod man kontaktar eller trådstartaren?

Mod.
Men du lär få leta upp länkarna själv ocj skicka till en mod i så fall.

Men kolla igenom användaren jag sas poster. Är en del att gå igenom mem bör gå snabbt att scrolla när du bara tittar på den användarens inlägg.

Och jo, jag tror att även Ulf eller Svetsaren skulle genomfört ett bostadsköp där köpekontrakt har upprättats.
Allt annat vore otänkbart.
2021-02-26, 20:25
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Men den normala vägen?

Esbjörn har under sommaren uttryckt en vilja atr sälja till folk i området då han vill aveckla sina fastigheter.
Gott så.

Ebba har fått nys om det här och bett en bekant på bygden ta kontakt med Esbjörn om han fortfarande ville sälja.
Och det verkar han ha velat eftersom han inte bad den bekanta att hälsa EBT att den inte var till salu.
Gott så igen.

EBT har frågat Esbjörn om han vill ha en mäklare som kan sköta det. Det vill han inte då han inte vill betala en mäklare.
Gott så åter igen.

Esbjörn har sen hört sig för bland andra spekulanter om någon vill ge mer än Ebba. Det verkar ingen ha velat göra.

Vad i det förfarandet anser du är onormalt?
Vi har en säljare som uttrycker en vilja att sälja. Vi har en köpare som vill köpa.
Dom möts och kommer överens om pris och ett köpekontrakt upprättas och handpenningen betalas.
Där är inget olagligt eller direkt fel i detta förfarande för vanliga människor. Som politiker kan man dock inte tro att man blir behandlad som vanliga människor. Det är lite arrogant att tro att så är fallet. Hon har ett ansvar för sin roll och att vara ett gott föredöme. Det har hon betalt för.

Det finns flera saker hon skulle kunnat göra för att förhindra denna röra. Hon kunde skippat affären när han inte ville blanda in mäklare. Mäklare är en säkerhet för båda parter. Ingen hade kunnat ifrågasätta något om mäklare varit inblandad.

Jag förstår att det inte finns många alternativ, men tyvärr, man kan inte alltid ha kakan kvar och äta den. Hennes politikerkarriär kommer med ett pris som hon inte är villig att betala. Mao, en viss form av oaktsamhet kring partiet och som drabbar väljarna.
2021-02-26, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Lär vara rätt höga odfs att den dpådomen skulke slå in. KD lär väl knappt komma in i riksdagen nästa val och nu har ju väldigt många sett Ebbas sanna lurifaxande giriga ansikte vilket definitivt stängt dörrarna för hennes redan mikroskopiskt lilla chans att bli minister av ens något slag.
Tänk jag tror att du har helt fel. Jag tror att Ebba när hon nu angrips av en fullständigt rabiat pedofilring som infiltrerat svenskt rättsväsende där stjärnadvokater smutsat ner sig i dynga för att gosa in sig hos pedofiler när det synliggörs då lyfts beundran hos Svensson i tacksamhet mot en politiker som står fast i kampen mot pedofila grisar. Såna som Johann Binninge ska inte få husera i svenskt rättsväsende och kalla dig jurist eller ombud. En pedofil ska inte undkomma kronofogden eller Skatteverket genom att en stjärnadvokat som Björn Hurtig låter svinet husera på dens advokatbyrå. Vad har pedofilen för hållhakar på Björn Hurtig?Vad säger Skatteverket och kronofogden om Hurtigs och Binninges ekonomiska mygel?
Göran Hägglund myntade begreppet verklighetens folk. Och det är just verklighetens folk vars samveten och moral förstår att en pedofilring infiltrerat svensk media och rättsväsende så till den milda grad att ingen substans i rapporteringen är objektiv.

Länkar för ovanlighetens skull till Flamman
Inte för att den har rätt men vi vänder på innebörden. Ebba har fått ta emot en våg från en vänstervriden trollarmé av pedofiler där Johann Binninge som härförare tillåts mangla alla kvinnor och barn som redan utsatts för våldtäkter och misshandel och han tar som sin rätt att nätstalka ohämmat men när en stark kvinna tillika partiledare står stadig då slår han till som den fege demon han är. Och en vidrig äcklig pedofilringens egen bordellmamma Monica Pernroth Lüllmaa är i det närmaste sinnesjuk. Pedofilmamman är 76 år och omyndigförklarat en man bara något år äldre än hon själv. Kärringen är så sinnesjuk och besatt i New age svammel så hjärnan slagit Knut på sig själv. Ut med varning för Riksmäklarna som ett pedofilfäste så folk aktar sig.
https://www.ratsit.se/19440505-Monika_Maria_Pernrot_Lullmaa_Uppsala/XeThJNONZ7-ZIOoVsotumohSZf078kPLhpJhB8kRr-4

Det kommer verklighetens folk beundra
Och JA,det är i allmänhetens intresse att en partiledare mån om folket markerar och därmed är hennes upplysning i en snedvriden mediarapportering fullt laglig.
http://flamman.se/a/kultureliten-ar-pedofiler
Senast redigerad av Skittapicka 2021-02-26 kl. 20:39.
2021-02-26, 20:26
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
strandtomt ger några miljoner extra också så det kan vi väl vara överens om att om det huset hade legat på den aktuella strandtomten hade slutpriset blivit snarare runt 12 milj.
Okej! Du hör till dem som vill tro att Ebba lurat Esbjörn och gjort ett fastighetsklipp.
Sjötomt låter fint, men i Marielund är det inte mycket värt – av flera skäl. Fastigheten som gick för 8,5 hade både större hus och större tomt, så det kompenserar fullt ut för sjötomt där.

Ebba har inte lurat till sig något till ett ockerpris, utan sannolikt betalat ett överpris med tanke på den risk hon tar för dolda fel som kan hittas i ett hus som inte underhållits på decennier.
Vi kan alltså vara överens om att hon hade gjort en bättre affär rent ekonomiskt om hon köpt för 8,5, men att hon nu bl a ville hjälpa Esbjörn få huset sålt, som han velat en tid.
2021-02-26, 20:26
Medlem
Ebba är trångbodd med föräldrar, ex och två små barn, Esbjörn har tydligen andra fastigheter. Inte svårt att räkna ut vem som behöver huset mest.
2021-02-26, 20:28
Medlem
Citat:
Men den normala vägen?

Esbjörn har under sommaren uttryckt en vilja atr sälja till folk i området då han vill aveckla sina fastigheter.
Gott så.
Det där är bullshit och en trådsanning som Ebba Busch-klanen gjort till "sanning".
Esbjörn letade inte köpare, han hade dock fått förfrågan att sälja flera gånger under åren han ägt den men det har inte blivit någon affär då. Undra varför?!

Citat:
Ebba har fått nys om det här och bett en bekant på bygden ta kontakt med Esbjörn om han fortfarande ville sälja.
Och det verkar han ha velat eftersom han inte bad den bekanta att hälsa EBT att den inte var till salu.
Gott så igen.
Ebba Buschs bekanta initierade kontakten, vad som hände sen vet vi inte.

Citat:
EBT har frågat Esbjörn om han vill ha en mäklare som kan sköta det. Det vill han inte då han inte vill betala en mäklare.
Gott så åter igen.
Återigen någon som Ebba Busch påstår som aldrig blivit bekräftat från Esbjörns håll.
Esbjörn å sin sida påstår att Ebba Busch tjatade och tjatade.

Citat:
Esbjörn har sen hört sig för bland andra spekulanter om någon vill ge mer än Ebba. Det verkar ingen ha velat göra.
Detta är också bullshit, inget som någon vet något om och mest troligt har Ebba Busch varit den enda spekulanten i sommar.

Citat:
Vad i det förfarandet anser du är onormalt?
Vi har en säljare som uttrycker en vilja att sälja. Vi har en köpare som vill köpa.
Dom möts och kommer överens om pris och ett köpekontrakt upprättas och handpenningen betalas.
Att Ebba Busch genomförde hela affären och att säljaren satt på avbytarbänken och bara såg allt susa förbi! Inget av det du skriver vet vi, det är Ebba Buschs uppfattning.
2021-02-26, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Okej! Du hör till dem som vill tro att Ebba lurat Esbjörn och gjort ett fastighetsklipp.
Sjötomt låter fint, men i Marielund är det inte mycket värt – av flera skäl. Fastigheten som gick för 8,5 hade både större hus och större tomt, så det kompenserar fullt ut för sjötomt där.

Ebba har inte lurat till sig något till ett ockerpris, utan sannolikt betalat ett överpris med tanke på den risk hon tar för dolda fel som kan hittas i ett hus som inte underhållits på decennier.
Vi kan alltså vara överens om att hon hade gjort en bättre affär rent ekonomiskt om hon köpt för 8,5, men att hon nu bl a ville hjälpa Esbjörn få huset sålt, som han velat en tid.
nästan 4000 kvm stor tomt är redan stor tomt alla vill inte ha en monstertomt att ta hand om, jag tror faktiskt de flesta hade föredragit just en privat sjötomt
2021-02-26, 20:33
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Har någon eller några anställda vid Riksdagsförvaltningen blivit inblandade i tvisten mellan Ebba och Esbjörn?
Anmälan till JK har inget med tvisten att göra. Det handlar ju om Ebba och ombudet. Även om Ebba har agerat som privatperson i förtalsanmälan så har hon ju ändå en särskild ställning som riksdagsledamot och bör inte bryta mot lagen. Men du kanske kan rätta mig..
2021-02-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
bara för att ni är så tröga och rabblar samma mantra så måste väl vi ANDRA kunna diskutera i tråden utan att behöva bli nedsköljd av ert rabblande. Jag har varit tydlig med att det inte är en definitiv uppgift och har efterfrågat om andra vet mer om det stämmer. idiot.
Du sprider en ren lögn och det vet du, mår du bra nu?
2021-02-26, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Anmälan till JK har inget med tvisten att göra. Det handlar ju om Ebba och ombudet. Även om Ebba har agerat som privatperson i förtalsanmälan så har hon ju ändå en särskild ställning som riksdagsledamot och bör inte bryta mot lagen. Men du kanske kan rätta mig..

Ja den handlar om ombudet och EBT.

Skulle jag gissa så är det för att SÅ inte vill ta i den anmälan då den är lite damn if you do, damn if you dont.
Så då skickar dom över den till JK och hoppas att den ska försvinna.
2021-02-26, 20:37
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Men nu är ingen anmäld för ocker. Utan tingsrätten ska hantera Esbjörns del att fullfölja det han skrivit på.
Eller komma fram till att han är så jävla virrig att han inte vet vad han gör (vilket underlaget som lämmats in inte pekar på).

Det har skett flera värderingar ja.
Som alla ligger i spannet mellan 4-4.7 minus den konstnad som finns för att rensa gården på all skit som står där. Där värderingen på 4.7 är gjord på håll utan att komma åt huset och där det också nämns i den värderingen att den inte kan användas som underlag av den orsaken.

All den här infon finns i tråden.
Ocker kan vara dels ett brott, dels skäl att ogiltigförklara ett avtal eller annan rättshandling. Kanske kommer Esbjörns "jurist" att vid den muntliga förhandlingen framföra att avtalet är ogiltigt på grund av ocker?

Se avtalslagen 31 § 1 stycket:
Har någon begagnat sig av annans trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroende ställning till att taga eller betinga sig förmåner, vilka stå i uppenbart missförhållande till det vederlag, som må hava blivit erlagt eller utfäst, eller för vilka något vederlag icke skall utgå, vare rättshandling, som sålunda tillkommit, icke gällande mot den förfördelade.
Men det finns väl inte fog att hävda denna ogiltighetsgrund i detta fall?
2021-02-26, 20:37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag kan svenska men förstår inte vad menas med "finns inte redan". Kan du förklara? Sedan är det väl så att Ebba inte velat få tillbaks handpenningen eftersom hon är fast besluten att slutföra sin affär. Hon måste få köpa Esb:s fastighet. Utan den är hon och hennes stackars barn dömda till evig hemlöshet. Snart börjar hon väl sälja tidningen Faktum utanför köpcentra för att visa hur allvarligt läget är.

Tror du hon har hotat banken och fått dem att blockera gubbens kontonummer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in