2021-02-26, 17:14
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag ids nästan inte att kommentera sådana här resonemang, eftersom de är dummare än tåget.

Vad har hennes privata intressen att göra med hennes politik?

Ja, faktum är ju att Ebba har ju tydligt visat att hon inte kopplar ihop privatintressen och politik.

Det ska hon ha en mycket stor eloge för!
2021-02-26, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det ofattbara är väl att folk tror på det du skriver.

Det är precis tvärtom.
Ebbas aktier stärks av att hon visar att hon inte viker sig för att media kölhalar henne.

Tror någon att Göran Persson hade backat?
Framtiden får utvisa vem av oss som får rätt.
På Göran Perssons tid innan sociala medier och den agendasättande journalistiken så kunde politiker slippa undan med nästan vad som helt.
2021-02-26, 17:16
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad jag förstår anlitade Esbjörn en värderare, medan Eb*a Bus*h anlitade en mäklare. Se nedanstående länk angående skillnaden mellan värderare och mäklare.

https://lawline.se/answers/16655

Ja det var ju en osedvanligt korkat inlägg.

Låt mig citera referensen.

"Det finns inte några juridiska hinder att anlita någon av de yrkesmän du nämner."

Och som redan påpekats. I detta ärende hade mäklaren inget intresse eftersom affären genomfördes utan mäklare.
2021-02-26, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VildaWebben
Ebba är inte rättslös. Jag har själv varit verksam i näringsverksamhet där vi lät kunden få rätt hellre än riskera få dålig image. Enligt dig var vi alltså rättslösa.
Visst om det rört sig om några tusenlappar, kan man efterskänka det.
Men nu talar vi betydligt större pengar. 400.000 för en privatperson - säg 4 miljoner för ett företag. Klart ni efterskänkte sådana struntsummor hela tiden efter kunder brutit kontrakten.
Du har nog aldrig varit verksam in något annat än en frimärksförening.
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Framtiden får utvisa vem av oss som får rätt.
På Göran Perssons tid innan sociala medier och den agendasättande journalistiken så kunde politiker slippa undan med nästan vad som helt.

Det kan dom idag också, bara de har rätt politisk färg.

Det har ju inte Ebba, därav drevet emot henne.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
hoppas att ägaren av bilarna tillpåter det.

Det är faktiskt märkligt att inget var avtalat om bilarna, eftersom det var så många. Jag har uppfattat att vissa bilar inte var direkt körbara.

I ett avtal av detta slag borde det ha diskuterats. Om nu Ebjörn trodde bilarna ska vara kvar tyder det att han inte förstod vad som pågick när han var bjuden på Ebbas andra slags bullar.

Att inte trädfällning, tillträde, inventarier är med i avtal eller i en diskussion, och att det var saker Esbjörn inte känner till, ger mig ytterligare vibbar om att detta är en mycket sunkig transaktion. Det var viktigt för fru Busch att allt skulle ske snabbt. Tyckte hon allt annat som Esbjörn äger var sopor?

Frågade Ebba ens om hur Esbjörns flytt från fastigheten skulle gå till och inom vilken tidsram?
2021-02-26, 17:18
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag ids nästan inte att kommentera sådana här resonemang, eftersom de är dummare än tåget.

Vad har hennes privata intressen att göra med hennes politik?
Det är ju faktiskt helt tvärtom. Det är ju självklart att folk ser på helheten hos en politiker, hur de agerar på den politiska arenan och hur de agerar privat. Man måste vara bra mycket dummare än tåget för att inte förstå det.
2021-02-26, 17:19
Medlem
george.sthlms avatar
Jag förstår inte i vilket avseende advokaten blivit förtalad ?

Hon skriver: att han är "dömd för sexualbrott mot barn."

Det är ju ett faktum, precis som Aftonbladet kan skriva ;
Anders Eklund har snart avtjänat tolv år av det livstidsstraff han dömdes till 2008 efter att han våldtog och mördade tioåriga Engla i Stjärnsund och sommaren 2000 våldtog och mördade Pernilla Hellgren, i Falun. Han sitter i dag på Tidaholmsanstalten

Det är ju inte förtal utan faktaredovisning.
2021-02-26, 17:19
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Här har vi bevisligen en som är upprörd för att Johann Binninges kriminella historia kommer fram. Hans dom är överklagad till högsta instans och domen blev misshandel och försök till våldtäkt av hans dåvarande styvdotter. När hon klagade så klippte han sönder hennes mobil- och datorkablar.

Men det finns uppenbarligen någon stackare utöver honom själv som fortfarande hävdar att han blivit ”feldömd”.
Tvärsom, jag är glad att ni lade ut domen så jag fick ta del av den ty innan var jag vilseledd av er smutskastning. En mycket tveksam dom ja mer än så. Hoppas många läser den. Den är mycket informativ. Jag lägger gärna up den igen så fler får chansen å se vem Binninge verkligen är.

Förstår verkligen att han gick ända till HD med fallet och jag är tämligen säker på att han är glad att han nu har fått chansen att rentvå sig. En chans han aldrig hade fått om det inte hade varit för Ebbas husaffärs skull och ni här som gör allt för att smutskasta honom. När förtalsmålet kommer upp så kommer också allt att komma i en ny dager. Hade Binninger varit skyldig så hade han tigit still.

https://www.docdroid.net/X6PXVfN/b-2646-05-pdf
2021-02-26, 17:20
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ersattningsid
111000 till brottsofferfonden , är det skadestånd relaterat till sexbrottet tro?

Man skulle ju tro att det hänför sig dit, men jag vill minnas att det stod i domen att han skulle betala 500:- till brottsofferfonden. Och då börjar man undra var det kravet kommer ifrån.
2021-02-26, 17:24
Medlem
Reimers avatar
Jag bara gapskrattade åt den ändrade rubriken i Leif Brännströms lögnaktiga artikel, det här är komik på hög nivå

Citat:
En ny värdering har gjorts av Esbjörn Bolins släktgård, som KD-ledaren Ebba Busch anser är hennes.

Ett värderingsföretag har detaljstuderat fastigheten och kommit fram till att värdet ligger på 4,6 miljoner – 700 000 kronor högre än i köpeavtalet.

Tidigare uppgifter talade om ett värde 4,2 miljoner.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/experternas-vardering-sa-mycket-ar-huset-vart/

Det är alltså Densias värdering Brännström skriver om, samma värdering där de klart och tydligt skriver att de endast okulärbesiktat objektet, det blir detaljstuderat om man använder Brännströms nyspråk, den värdering som dessutom inte Densia vill stå för i en tvist gällande jordabalken för att den är för tunn och ytlig, stor komik
2021-02-26, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Tvärsom, jag är glad att ni lade ut domen så jag fick ta del av den ty innan var jag vilseledd av er smutskastning. En mycket tveksam dom ja mer än så. Hoppas många läser den. Den är mycket informativ. Jag lägger gärna up den igen så fler får chansen å se vem Binninge verkligen är.

Förstår verkligen att han gick ända till HD med fallet och jag är tämligen säker på att han är glad att han nu har fått chansen att rentvå sig. En chans han aldrig hade fått om det inte hade varit för Ebbas husaffärs skull och ni här som gör allt för att smutskasta honom. När förtalsmålet kommer upp så kommer också allt att komma i en ny dager. Hade Binninger varit skyldig så hade han tigit still.

https://www.docdroid.net/X6PXVfN/b-2646-05-pdf
Chansen att rentvå sig! Han har anmält Ebba Busch för förtal för att han inte vill att sanningen ska komma fram. 111.000:- i skulder till brottsofferfonden. Han gör inte rätt för sig någonstans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in