2021-02-25, 20:53
Medlem
sk0gens avatar
Ja vem vill lyssna på en podd som är avklippt i mitten?
Citera
2021-02-26, 13:55
Medlem
Smurfanerlites avatar
I torsdagens avsnitt svamlade han om att det skulle kännas svårt nu att be gästerna att stanna kvar i timme två då han tar betalt för den via Patreon men inte betalar sina gäster.

Som han utryckte det ”Har man lust att stanna kvar är det bra, men man behöver inte”.
Återstår att se hur många som då inte väljer att stanna kvar och hur ofta dessa då blir inbjudna som gäster framöver. Min gissning är att de som kommer ditt som gäster stannar i timme två per automatik för man vet att gör man inte det så kommer det nog dröja med inbjudning till nästa program.

Den här blivande ”Redaktören” (släktningen) som befann sig i studion verkade ungefär lika trött som Martin, nej det här känns som pyspunka.
Citera
2021-02-26, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlorianKanga
Är "sluddrandet" lite överdrivet? Låter mest som att han sitter med en tandpetare i mungipan.

Absolut inte, har du hört någon flumma på benso känner du igen rösten.

Samt att hans minne är som ett sol vilket indikerar ännu mer på benso. Vallar, 110% säker.
Citera
2021-02-26, 14:50
Medlem
Ja då är man bortplockad ur patreongruppen. Tog ju några månader...
Synd att inte podden kunde hålla samma standard och känsla som i början.
Var det Ellen hon hette? Ljudteknikern som var med från början men fick foten pga? Kommer inte ihåg riktigt. Tyckte hon var lite underlig men hon kke skulle ha varit kvar ändå.
Nåja nu är amk morgon ett minne blott som jag endast kommer att ta del av i form av skvaller i den här tråden.
Citera
2021-02-26, 14:55
Medlem
Kan man tänka sig att den tilltänkta "redaktören" betalas av lönebidrag 85% av arbetsförmedlingen också?
Citera
2021-02-26, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Den här blivande ”Redaktören” (släktningen) som befann sig i studion verkade ungefär lika trött som Martin, nej det här känns som pyspunka.

Jag tror tvärtom att hon kan bli bra. Nytt blod, nya grepp - det behövs. Eller ja, nya och nya. Det behövs knytas kontakt med bra komiker: Originalkamraterna, Albin, K, Gärdenfors för att nämna några. Och de senare som alltid levererat: Robin B, Brenning (nåja), Thapper, Sparring, Jens, Isak W. För att nämna några som aldrig gör ett dåligt jobb. Sen finns det några som bara verkar vara jävligt nöjda med att a) få sitta i rummet eller b) dampigt tar över och sänker all dynamik.

Interaktionen med lyssnarna måste bli bättre. Att ha livepublik är ju nånting man borde använda sig av. Minns i början hur jävla fett det blev när Limpan levererade och många andras inpass plockades upp och gav syre till diskussionen - hela den grejen har förlorats.

Citat:
Ursprungligen postat av WalkinTheDog
Ja då är man bortplockad ur patreongruppen. Tog ju några månader...
Synd att inte podden kunde hålla samma standard och känsla som i början.
Var det Ellen hon hette? Ljudteknikern som var med från början men fick foten pga? Kommer inte ihåg riktigt. Tyckte hon var lite underlig men hon kke skulle ha varit kvar ändå.
Nåja nu är amk morgon ett minne blott som jag endast kommer att ta del av i form av skvaller i den här tråden.

Hon fick inte foten. Hon hade inte de kvalifikationer som krävdes för att sköta ljudet så hon erbjöds inte fortsätta utföra tjänsten ljudteknik. Det var en sak att gå in på Beppo och trycka på rec, en annan sak att sköta ljudet. Innan flytten från Beppo till egen studio spårade hon lite och började sända på mixlr-kanalen live på eget bevåg och så hade hon en pojkvän som spårade ännu mer och kastade bajsmacka på Soneby i patreongruppen.
Tyvärr så blir det ibland så att folk i produktionens marginaler tappar lite av fotfästet och tror sig vara en större del av apparaten än vad de i själva verket är. Som facebookgruppens självutnämnda ledare som hela tiden uttalar sig som om hon vore gruppens själ. Inget ont mot henne - det är givetvis så det blir med svagt ledarskap, det öppnar spelrummet för andra (som kanske egentligen bara vill väl).
Citera
2021-02-26, 23:09
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
I torsdagens avsnitt svamlade han om att det skulle kännas svårt nu att be gästerna att stanna kvar i timme två då han tar betalt för den via Patreon men inte betalar sina gäster.

Som han utryckte det ”Har man lust att stanna kvar är det bra, men man behöver inte”.
Återstår att se hur många som då inte väljer att stanna kvar och hur ofta dessa då blir inbjudna som gäster framöver. Min gissning är att de som kommer ditt som gäster stannar i timme två per automatik för man vet att gör man inte det så kommer det nog dröja med inbjudning till nästa program.

De flesta gästerna är för mesiga för att våga gå. Visst visst, man får gå, men underförstått är att man ska jobba gratis två timmar när man väl är där.

Det som krävs är att flera vågar stå upp emot Martin och skippar timme två. Då kommer resten att våga haka på om ingen annan ändå stannar. Den enda som blir kvar då är väl Järpisen, Martins yesman.

Lustigt att Martin tar upp att man inte måste stanna i timme två. Antingen har han läst kritiken här. Eller annars så har han vetat att det är moraliskt fel redan från början men ändå valt gå denna vägen.
Citera
2021-02-26, 23:12
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkinTheDog
Orkar nog inte lyssna vidare jag heller. Sen så har ju alla gästerna sina egna poddar ändå, så då kan man ju likväl lyssna på dem man gillar.
Citera
2021-02-26, 23:15
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Ja vem vill lyssna på en podd som är avklippt i mitten?
Delvis därför jag tröttnade på Gott Snack. Jag har ingen lust att betala, och det man får som gratislyssnare i Gott Snack är sönderklippta avsnitt. Det finns gott om andra poddar, så det gör mig å andra sidan inget.
Citera
2021-02-27, 08:05
Medlem
Lonlines avatar
Fattar inte hur denna podcast som jag en gång i tiden faktiskt gillade kunde bli så jävla ointressant? Uppstickarna Gott Snack gör ju rätt på alla plan och AMK gör tvärtom.

Märkligt med att dem mest återkommande gästerna i AMK är mer äldre än dem runt bordet i Gott Snack. Men Gott Snack har mycket vuxnare och givande samtal blandat med mycket humor såklart. Jämför bara gästerna i GS med AMKs kompisar, bara trams och tråkiga samtal.
Citera
2021-02-27, 11:36
Medlem
Gott snack e för töntar!
Citera
2021-02-27, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonline
Fattar inte hur denna podcast som jag en gång i tiden faktiskt gillade kunde bli så jävla ointressant? Uppstickarna Gott Snack gör ju rätt på alla plan och AMK gör tvärtom.

Märkligt med att dem mest återkommande gästerna i AMK är mer äldre än dem runt bordet i Gott Snack. Men Gott Snack har mycket vuxnare och givande samtal blandat med mycket humor såklart. Jämför bara gästerna i GS med AMKs kompisar, bara trams och tråkiga samtal.

Håller verkligen inte med. Spyr på Gott snack och deras humorbefride kändiskåthet.
Kommer inte betala för Amk heller, men jag kommer nog att lyssna på första timmen.
Iaf sålänge de inte klipper sönder podden som gott snack gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in