Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Du skulle kunna bli fälld för ocker i det fallet. Det är den linjen Binninge har tänkt driva i tingsrätten, men psykologen som han lejde för att utreda Esbjörn kom fram till att han inte är senil och förvirrad och mäklaren han lejde kom fram till att huset inte är värt 2 miljoner mer som Binninge har hävdat. Så ditt exempel stämmer inte på någon punkt med verkligheten i det här fallet.
Om det inte är värt 2 miljoner kr mer behöver inte betyda att förfarandet inte gett ett lägre pris än om fastigheten sålts normalt, på öppna marknaden. Poängen jag driver är inte hur mycket lägre pris Ebba kunde få, men att man som förtroendevald ledare inte beter sig som hon gör. Att hon festat med anhöriga till de hon tagit hjälp av för att sätta pris samt bjudit dem på förmåner betalda av oss skattebetalare förbättrar inte beteendet.
Skulle inte ens som privatperson utsätta min granne för det jag beskrev.
Tror inte att Ebba hade blivit utan bostad om hon köpt en fastighet på öppna marknaden. Har hon talat om i sammanhanget irrelevanta tidigare brott hos motpartens juridiska ombud borde det vara förtal.