Citat:
Ursprungligen postat av
TheRiddle-
Tycker inget alls just nu, säger bara att Tesla är extremt övervärderade och att dom aldrig någonsin kommer kunna leva upp till förväntningarna. Men det har ju inte stoppat folk från att trycka upp kursen innan, så på kort sikt kan dom mycket väl gå upp igen. Jag hade dock aldrig köpt Tesla för att hålla några längre perioder.
Visst är det fascinerande att en klok person kunde skrivit EXAKT samma formulering för bara 1 år sedan. Och sedan 5-dubblades kursen.
Vissa aktieslag borde inte få kallas investeringar, de är någon slags gambling a la tulpanlökar i Holland år 1630 när den mest korkade fick en tulpanlök för en villa i Amsterdam. Hans kommentar precis innan han köpte var "priserna kan aldrig gå ner".
Min dotter har kvar lite oljefonder i Robur. Ser att de FÖRDUBBLATS sedan i april förra året. Så otroligt sjukt. Ingen kommer att flyga mer och bilar ersätts med elbilar, då ökar vi värderingen med 100%.
Dow Jones ligger på 31000 idag. En vecka innan corona feb 2020, när hela världen var normal om ni minns, var värdet 26700. Så corona har gett USAs företagsvärdering en boost på 16%. Samma corona som gett världen sin djupaste recession på 90 år, gjort miljoner arbetslösa, tvingat USA att låna 2 trillion dollars extra utöver sina vanliga lån, lagt ner hela branscher som flyg turism nöjen olja.
Alla kurvor är helt sjuka nu, håll er borta. Det är det bästa fyndet just nu, att inte ha aktier som går ner. (Det har jag skrivit sedan i juni).