Citat:
Ursprungligen postat av
ankademiker
Upptäckte att en sen 15 år pensionerad granne har ett antikt skrivbord i förrådet som jag bara måste ha. Säkert värt 70 000 kronor, så som ordförande i föreningen skrev jag ett avtal och knacka på hos gubben med en termos kaffe och han kunde inte säga nej till mina argument att sälja för 30 000 och skrev på avtalet.
Lite senare hade han snackat med släktingar och ville bryta avtalet. Juridiskt okunniga gubbtjyv! Sökte uppgifter och tror hans släkting är pedofil, så bordet mitt!
Rösta på mig.
Snyggare hade varit att be en gemensam bekant fråga om han var intresserad av att sälja det.
Och om han var det så hade det varit snyggare att be en välrenommerad värderingsman göra en värdering av bordet.
Och sedan låta gubben själv bestämma priset utifrån värderingen.
Och till sist, om du varit riktigt ordentlig och nitisk, så hade du anlitat en tredje person med yrkeskunskap i ärendet, för att upprätta ett korrekt och riktigt köpeavtal.
Sedan hade du till sist bokat in en tid på banken och ett möte för att samåka dit med gubben, för att där, inför bankpersonal och vittnen, avsluta affären.
Så gjorde Ebba.
Men så skulle inte du göra förstår vi.
Nu kanske du förstår varför folk röstar på Ebba, men inte på dig.
Dumheten blir bara värre för varje inlägg. Begåvningsreserven svämmar snart över av ren idioti.
Jösses vad korkad du är.