2021-02-26, 11:55
Medlem
EjSvensks avatar
Är det någon som vet om rättegången pågår i Attunda tingsrätt ? Funderar på att åka dit få en blick på missfostren IRL...
Citera
2021-02-26, 20:34
Medlem
TrotylHasses avatar
Del 4 med Christoffer uppe nu. Det var lite bättre drag i Victors advokat när han frågade ut Christoffer jämfört med åklagaren. Tycker Christoffers uselhet kom fram bättre när advokaten ställde lite tuffare och rakare frågor. Fast jag saknar att någon frågar Christoffer direkt om han verkligen trodde att Lars hade cyklat hem från försäljningen med pengarna i en väska. Möjligt att någon ställt den frågan, men har missat det i sånt fall. Advokaten frågade dock varför planerna på att elda upp huset inte förverkligades och tillade att då fanns det risk att man även eldade upp pengarna som man trodde fanns där.
Citera
2021-02-26, 21:53
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrotylHasse
Del 4 med Christoffer uppe nu. Det var lite bättre drag i Victors advokat när han frågade ut Christoffer jämfört med åklagaren. Tycker Christoffers uselhet kom fram bättre när advokaten ställde lite tuffare och rakare frågor. Fast jag saknar att någon frågar Christoffer direkt om han verkligen trodde att Lars hade cyklat hem från försäljningen med pengarna i en väska. Möjligt att någon ställt den frågan, men har missat det i sånt fall. Advokaten frågade dock varför planerna på att elda upp huset inte förverkligades och tillade att då fanns det risk att man även eldade upp pengarna som man trodde fanns där.

En självklar fråga och punkt att trycka på om jag vore åklagaren skulle vara varför C inte ifrågasatte Viktors agerande / morden i deras kommunikation efteråt ? Han borde ju rimligtvis varit duktigt chockad/förbannad över den uppkomna situationen. Men inga sådana tecken finns , han fortsätter istället bossa över Viktor blåser honom på pengar från bytet m.m. Vidare säger han i dagens inspelning (del 4) att han bevittnat när Viktor tidigare innan morden vid något tillfälle attackerat någon med kniv , det är förmodligen en ful lögn av honom det med för att bygga sitt case. Viktor måste vara oerhört förbannad och frusterad i.s.f även om han med är en Idiot. En annan grej som nämns är att C ber V inköpa en ny telefon som dom behöver för sina bizniz så V remmar iväg och köper en ny Iphone för sina pengar som C sedan istället ger till sin tjej , V verkar mer än lovligt korkad/underkuvad. Jag var sugen åka till rätten idag och kolla men det stod på hemsidan att p.g.a Corona tar dom inte emot åhörare veckan som varit , det är en bit att åka med men ev åker jag förbi nästa vecka vill gärna se äcklen.
Senast redigerad av EjSvensk 2021-02-26 kl. 22:14.
Citera
2021-02-26, 22:15
Medlem
TrotylHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Är det någon som vet om rättegången pågår i Attunda tingsrätt ? Funderar på att åka dit få en blick på missfostren IRL...

Det är hovrätten nu. Och det är väl inspelade förhör från tingsrätten som används? Så vet inte om det är så mycket å kolla på.
Citera
2021-02-26, 22:17
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrotylHasse
Det är hovrätten nu. Och det är väl inspelade förhör från tingsrätten som används? Så vet inte om det är så mycket å kolla på.

Aha ja just , tack för den infon det har jag missat helt , tankevurpa av mig Det är väl hovrätten i gamla stan då...
Citera
2021-02-27, 02:06
Medlem
Jag har uppenbarligen missat en sak som någon kanske kan förklara. En pistol slängdes i Vallentunasjön, vid kvarnen, vart tog den andra vägen?
Citera
2021-02-27, 19:19
Medlem
EjSvensks avatar
Nu ligger 1:a delen av Viktors förhör/berättelse uppe : https://www.youtube.com/watch?v=4DTAhTYJpaw&list=PLBi1Vh1O3WihC2lftJ1LiGOY sGN0I29sD&index=6

Vet inte riktigt vad man ska säga/tro , Viktor låter dämpad/tagen av det hela tycker jag mer än C i.a.f.
Ska bli intressant att se hur rätten tolkar deras respektive framträdanden.
Citera
2021-02-27, 20:24
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Domen

https://docdro.id/HBL81dw

Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Nu ligger 1:a delen av Viktors förhör/berättelse uppe : https://www.youtube.com/watch?v=4DTAhTYJpaw&list=PLBi1Vh1O3WihC2lftJ1LiGOY sGN0I29sD&index=6

Vet inte riktigt vad man ska säga/tro , Viktor låter dämpad/tagen av det hela tycker jag mer än C i.a.f.
Ska bli intressant att se hur rätten tolkar deras respektive framträdanden.
Det vet vi, se ovan för länk till Tingrettens dom. Domen är överklagad till Hovrätten.
Citera
2021-02-27, 20:30
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Det vet vi, se ovan för länk till Tingrettens dom. Domen är överklagad till Hovrätten.

Ja tack , jag menar hur hovrätten kommer se på det hela.
Citera
2021-02-28, 13:54
Medlem
Vad tycker ni om Victors berättelser hittills?

Får känslan bara att han är mer sanningsenlig än Christoffer och låter svag mentalt som person.. Antingen bara oerhört rädd av sig eller så har han autism eller något och inte fattar att han blivit trollad precis hela tiden.

Däremot finns ju Victors skoavtryck på Suzannes rygg.. Stämmer inte.
Citera
2021-02-28, 16:21
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inseskillnaden

Får känslan bara att han är mer sanningsenlig än Christoffer och låter svag mentalt som person.. Antingen bara oerhört rädd av sig eller så har han autism eller något och inte fattar att han blivit trollad precis hela tiden.

Jag med tycker Viktors berättelse är mer sanningsenlig , men det förändrar ju egentligen inte fakta. Han var med på platsen och har deltagit aktivt i både planering och chattande jargong o.s.v ... Svår bedömning ... Christoffer framstår som psykopat även i rättegången tycker jag , han verkar rätt oberörd i det stora hela , hans syn på Viktor som "dumlojal" är riktigt mitt i prick faktiskt. Vilken riktig F1tt@ han är Christoffer med allt han har gjort! Helt overkligt korkad! Hur kunde puckot tro att det skulle finnas 14 mkr där ? Även om det hade funnits på kontot hade det inte gått att överföra pang bom , det finns ju beloppsgränser det vet ju varenda kotte. Han kan ha snubblat eller satt foten på henne V , tror inte det spelar så stor roll vad han gjort eller inte gjort faktiskt , han har deltagit för aktivt från A-Ö det blir nog livstid för båda och jag tycker det känns helt rätt.
Citera
2021-02-28, 16:45
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inseskillnaden

Inte en enda sak har han, enligt sig själv, skulden för. Inte EN ENDA JÄVLA handling tar han sitt ansvar för!
Det säger mig mycket om vilken sorts av person Victor är.

Med darrande röst framställer han sig själv som ett viljolöst offer, som en som bara var schysst och trevlig mot Susanne och Lars.

Han, som sitter passivt och hör att Lars blir mördad, och som inte skyddar Susanne från samma öde.
Han hade när som helst alla möjligheter att ändra detta händelseförlopp. Både före, under och efter brottet. Det valde han att inte göra.
Och att han nu inte ens tar ansvar för NÅGONTING av det han varit med om, det är bara så lågt som det kan få blivit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in