2021-02-26, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Eftersom Ebba har så mkt synpunkter på Esbjörns ombud kan väl hon erbjuda att betala ett ”riktigt” ombud till Esbjörn?
Bara för hon har fullt i ladorna så har inte var och varannan pensionär det...
Så Esbjörn fick Binninge billigt? Vad kostar han i timmen? Du verkar ha koll.
2021-02-26, 11:18
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Eller så förutsätter man att någon som skriver på ett kontrakt om att sälja sin fastighet faktiskt ocks står för det.
Och inte fegar ur och grinar som en bäbis i efterhand.

Och Esbjörn hade kunnat säga nej vid ett flertal tillfällen om han inte ville sälja.

Anser du det inte vara väldigt märkligt att han ångrar sig så fort släktingen Matz blir inblandad? Matz som via ett icke giltigt papper får ärva hela gården när Esbjörn trillar av pinn?
Och sen hur Monkan dyker upp som gubben i lådan med en högst shady "jurist" som väljer att driva hela skiten rakt igenom media?

Tycker du att det låter som ett normalt förfarande?

En liten fråga. Varför är det papper Matz har inte giltigt
2021-02-26, 11:20
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Så man får inte köpa hus som partiledare?
Ska alla riksdagsledamöter och partiledare bo i en kommunalka?
Att köpa hus är väl inga problem, 99% av affärerna går igenom direkt. Men så fort minsta krångel dyker upp måste man dra som kändis.

Jag kunde nog tänka mig att om jag var partiledare så körde jag inte igång stora projekt som att flytta, köpa hus, skaffa barn osv. Den mest hatade statsminister vi haft Olof Palme bodde i ett litet radhus i Vällingby, åkte tunnelbanan in till jobbet, levde det mest spartanska liv man kan tänka sig utanför politiken. Det visar åtminstone att han tyckte att det arbete han utförde som partiledare och statsminister hade betydelse för fler än hans familj.
2021-02-26, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut.rumsren
Hela den här affären är mycket intressant. Den är intressant pga att så många, i media och sociala nätverk, tycker att vi inte ska följa korrekt formalia vid husköp. Sossepatrasket och vänstervridna tycker att vi istället ska följa en ”moralisk kompass” inställd efter deras syften, inte allmän moraliskt. Ärendet har då förskjutits från att vara juridiskt till att bli politiskt med ”moral” som slagträ. En god moral är väl att först efterleva lag och därefter, om pluspoäng eftersträvas, följa olika godhetsnormer.

Det enda syfte med det mediala drevet är att sänka Ebba Busch och borgerligheten. Jag är helt övertygad om att de flesta troll här skiter fullständigt i Esb.

För mig är det inte alls konstigt att Sverige idag ser ut som det gör, efter att ha läst så många obegåvade inlägg. En del skribenter får tydliga svar men hamrar återigen på samma tangenter, som ett propagandatroll.

Pisa undersökningen i år kommer att visa att Sveriges intelligentia avtar mer och mer. Vi skämmer ut oss Stefan!

Helt enig. Det är beklämmande hur smutsigt media agerar för att sänka EB med en logik att hon inte ska få skydd av lagen och ha lika rättssäkerhet som alla andra. Läskig utveckling av samhället. I Sverige är ”eliten” verkligen ett gäng lallande fånar.
2021-02-26, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VildaWebben
Så Esbjörn lider brist på moral? Enligt Ebba är ju Esbjörn ett stackars offer för anhöriga och ombudet.
Enligt mig är Esbjörn en girigbuk som har låtit sig intalas att han kan få mer pengar genom utpressning om han låtsas vara ledsen och förvirrad. Jag hade öppet möjligheten att han kunde vara ett offer likt Ebba, men intervju med gubben skingrade alla sådan tankar. Han vet exakt vad spelet handlar om och han är delaktig.
2021-02-26, 11:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Varför håller du då så ihärdigt människan om ryggen. Märker du inte att hon med alla möjliga billiga trix försöker gissla den gamle vid en försäljning som han aldrig velat genomföra?

Det är ju talande att den gamle aldrig begärt något förskott utan att hon skickat honom pengar för att ge intrycket av att nu är affären på rull.

Talande är ju att hon på den gamles uttryckliga begäran 4 gånger har vägrat att uppge konto dit han kan skicka tillbaks "förskottet" som ingen velat ha. Allt för att gissla den gamle Esbjörn och för att ge intryck av att affären var på rull.

Hon har med billiga knep och försåtlig trix försökt komma över den gamles egendom. Ingen domstol i världen skulle godkänna hennes billiga knep och bedrägliga trix. Ebba har bekänt färg och hon drar med sej partiet i avgrunden.
Jag håller inte Ebba om ryggen i mitt inlägg. Jag röstar inte ens på KD. Jag försöker förklara för dig varför du har fel. Så läs om, läs rätt!
2021-02-26, 11:25
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detanvändarnam
Så sant.....så sant....
Otroligt ansvarslöst agerande av en partiledare.
Och för att inte nämna det respektlösa agerande mot sitt parti.
Har hon inget konsekvens tänkande överhuvudtaget?

26 Mars, DN/Ipsos: Förtroendet för Ebba Busch rasar från 34% till 22%
Må hon falla ner i en gammal källare, och glömmas bort
2021-02-26, 11:26
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jag tror du får läsa på lite, ja hon lovade att backa och om nu Esb hade velat det så hade han väl kommit på mötet som hon erbjöd honom, men ner han vände i dörren och Binninge sa i princip syns i rätten det var efter det hon anmälde honom till tinget

Hej! Jag har flera gånger sett att det refereras till ett planerat möte där Esbjörn Bolin "vände i dörren". Vad var det för möte? När var det? Vem hade arrangerat mötet? Vad var syftet med mötet?

Många frågor, jag har försökt finna svaren i tråden men har inte riktigt fått kläm på dessa saker.

Kan du eller någon annan berätta?
2021-02-26, 11:30
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag håller inte Ebba om ryggen i mitt inlägg. Jag röstar inte ens på KD. Jag försöker förklara för dig varför du har fel. Så läs om, läs rätt!
Du kan uttrycka din åsikt vad du tror men att hävda att du sitter på en sanning blir bara löjligt. Speciellt när väldigt många, inte minst borglig media är av en annan åsikt.
2021-02-26, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Hej! Jag har flera gånger sett att det refereras till ett planerat möte där Esbjörn Bolin "vände i dörren". Vad var det för möte? När var det? Vem hade arrangerat mötet? Vad var syftet med mötet?

Många frågor, jag har försökt finna svaren i tråden men har inte riktigt fått kläm på dessa saker.

Det handlar om ännu en bravad av Esbjörns ombud:

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebbas-plan-sa-ska-hon-vinna-fastighetsbraket-/

Citat:
Johann Binninge, ombud för Esbjörn, säger att han inte tagit del av den slutliga versionen av stämningen som lämnats in till domstolen.
– Men jag tycker det är märkligt eftersom Ebba tidigare sagt att hon var beredd att backa ur affären om Esbjörn inte ville sälja.
Varför lämnade Esbjörn det inplanerade mötet?
– Esbjörn ville inte gå in själv utan ville ha en ledsagare in till mötet som ett stöd. Han ville inte sitta själv i rummet med Ebba och advokaten.
Borde inte du som ombud ha varit med fysiskt vid mötet och inte per telefon?
– Jo, det borde jag ha varit. Det bestämdes väldigt fort och jag hade inte möjlighet att infinna mig utan Esbjörn tyckte det gick bra om jag var med på telefon.
2021-02-26, 11:34
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius

Ja bland annat finns det i Aftonbladet.

Ebba Busch: Har försökt få till förlikning

Ebba Busch har upprepade gånger sagt att hon har försökt få till en förlikning för att lösa tvisten, men att Esbjörn och hans ombud inte varit intresserade av det.

”Hela hösten passerar och under tiden försöker jag få till ett möte för att pröva olika alternativ till förlikning för att lösa ut situationen. Man vägrar och jag lämnas med enda alternativet att lämna in en stämningsansökan vilket är det formella sättet att låta en domstol lösa situationen.” skrev hon nyligen på Facebook.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QmjQ9q/esbjorn-oppnar-for-forlikning--ar-beredd-att-betala-ebba-busch-symbo
2021-02-26, 11:37
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildaWebben
Vilket slår hål på Ebbas story.

1. Hade han varit glasklar och haft stenkoll hade han ej haft anledning att ändra sig.

2. Ebba påstår att Esbjörn är i klorna på ett ombud och anhöriga som inte företräder Esbjörns vilja. Men nu framgår det ju att det visst är Esbjörns vilja att inte sälja.

Ju hårdare hon trycker dit gubben juridiskt desto sämre PR för KD.

Så om man är glasklar i skallen, så kan man inte ångra sig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in