2021-02-26, 02:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men ingen kommer klandra HD? På samma sätt som ingen får klandra LW? Endast GM är ansvarig?
Ja, Såtillvida inte HD är medspelare till mord alt skyddar en brottsling.

Antar du förmår skilja på varningssignaler och mördare per se?
Om orosanmälan ignoreras så har myndigheter undlåtit att gripa in.
Om HD och barn skulle mördas vore det väldigt tragiskt.

Att du sen galopperar fram och skuldbelägger offer är fortsatt bs.
Citera
2021-02-26, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Klockrent.
Även att han är en "rövhög", hahaha.
Han är som arbetskamraterna säger "nåt är inte helt hundra".

Det är intressant att det finns gråzoner då AST och psykopati vanligtvis inte är kompatibla.

Jag får inte riktigt ihop hans sociala inkompetens och gränslöshet (kramas när det inte är läge, är påträngande, babblar ut i det blå) med psykopati.
Annat är mer tydligt.

Det är en rörig bild han uppvisar men vid extrem manifestation så vore det väl inte omöjligt att bli likt en psykopat.
Typ om vederbörande är gravt självcentrerad, ego och inbillar sig att han är smått unik och heroisk.
Noll koll när det är läge att flina, brister i interagerade (känslokall).
Att absurda och rutiner, stereotypa och fixa idéer stjälper över i nitisk kontroll och makt. Han blir ju smått hysterisk privat när hans cirklar rubbas och förvandlas till en lägerkommendant.

Så äre förvisso. Inte helt hundra.

Kan vara så enkelt att han inte blivit korrekt speglad när han växer upp därför framstår han som rena psykopaten?

Han ljuger ju gränslöst.
Han utnyttjar andra människor för sin egen vinning.
Alla är bara objekt, vandrande bröst.
Rena parasiten, som livnär sig på andras misär.
Han pippar tvångsmässigt.
Han geocachar tvångsmässigt.
Han har en egen värderings- och bedömningsskala. En egen logik där han agerar både domare och bödel.
Han beter sig som att han saknar nerver. Mördar i kvarteret.

Jag är övertygad om att det här du beskriver om rigiditet kopplat till kontroll är så sant. Den utvecklingskurvan som blir tydlig när SD ska närma sig andra med dominans och förtryckarbeteende. Det urartar i gränslöshet. Svårt att veta var autismen tar slut och psykopatdragen har sin början. Hade gärna träffat mannen inkognito i verkligheten för att sedan uttala mig.

Mina "autistanhöriga" har många tvångsmässiga inslag och bl.a. adhd. Tyvärr också svårartade kontrollbehov. Försöker öva barnen i självkontroll, istället för att försöka kontrollera människors beteenden, som ligger utanför dem själva. Hade nyligen ett socialt experiment med övningar i samarbete och resultatet var ju total disaster.Ungarna skulle styra och kontrollera hela filmprojektet, allt på deras förutbestämda vis. Aspergersbarnen fick panik när jag spontant brainstormade i den kreativa processen. De skrek, blev stressade, avbröt mig och skulle styra upp tillställningen. Vi fick avbryta och sedan diskutera hur man samarbetade och släpper in omgivningen och varför och hur man förhåller sig till omvärlden. Jag förklarade att det finns inte bara ett enda sätt att utföra en sak på. Utan många olika. Att det är orimligt att de tror att de kan allt, och jag ingenting och att jag ska behöva visa mitt cv, för att de ska tro mig. Att jag är vuxen medan de är barn. Att jag bl.a. tidigare undervisat i filmkunskap och satt upp egna teaterföreställningar fastän jag är deras faster. Men i deras sällskap är jag bara en nobody som inte har något att tillföra. Ungefär som när SD ska diktera villkoren, och ramarna inom strössel eller radiotystnad. Det är hans väg som gäller. Glöm allt annat. Det är ett kvitto på social inkompetens hans olika medel för att härska. Tror ingen vuxen markerat gränser för honom när han vuxit upp, han är extremt gränsöverskridande.

Min erfarenhet är att lösa andragradsekvationer som sjuåring gick bra, att knyta skorna tog 11 år att lära sig. Ojämn begåvningsprofil. Jag misstänker att SDs ryggont är en ursäkt för att Hanna ska knyta hans dojor.😁

Min känsla när jag läste Fup var att som du skriver ovan att han har en falsk föreställning om sig själv och sin egen förträfflighet in absurdum. I hans fantasibubbla är han så ruskigt uppgraderad, speciell och unik. Men den självuppfattningen tror jag kraftigt förstärks av att han har två kvinnor parallellt som trånar efter honom. Lena beskriver honom som århundradets lover, vid sidan om att hon anser honom vara ett själviskt svin, narcissistisk och psykopat. Det här med lover tror jag dock hon missförstod, hon gick nog igång mer på det spännande momentet kring det förbjudna i själva saken.

Anser dina 5 sista rader är klockrena. De två sista stämmer bra in på det jag försöker lära mina syskonbarn av med genom spegling och gränssättning. De måste få hjälp att korrekt tolka, se och förstå varför man gör si eller så.. Därför måste Olle motas i grind. Alla barn måste fostras och lära sig saker om värderingar och beteenden. En del behöver dock mer hjälp än andra.
Senast redigerad av Mimmirider 2021-02-26 kl. 07:40.
Citera
2021-02-26, 08:01
Medlem
Nu lär jag väl få många på mig...

Men börjar tycka att allt snack om vad SD lider av börjar bli lite tröttsamt. Att han är en idiot är lätt att konstatera även från en lekman, att få fram exakt vad han lider av kanske vi får svar på efter att han blir dömd och då får div psykologer chans att utreda "mannen" inom räckhåll.

Nu är det nära till nästa instans... där lär han inte bli fälld pga vad som fattas honom i huvudet (förutom var han ska sitta av sitt straff).

Ps Hoppas Avel har någon uppdatering till oss om hur det går i hens undersökningar vad gäller datoriet! Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-02-26 kl. 08:24.
Citera
2021-02-26, 08:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Men börjar tycka att allt snack om vad SD lider av börjar bli lite tröttsamt. Att han är en idiot är lätt att konstatera även från en lekman, att få fram exakt vad han lider av kanske vi får svar på efter att han blir dömd och då får div psykologer chans att utreda "mannen" inom räckhåll.

Nu är det nära till nästa instans... där lär han inte bli fälld pga vad som fattas honom i huvudet (förutom var han ska sitta av sitt straff).

Ps Hoppas Avel har någon uppdatering till oss om hur det går i hens undersökningar vad gäller datoriet! Ds
Scrolla brukar funka?

Det finns mycket psykologiserande om SD i tråden sen snart 3 år för han är en märklig man.
Han är som ett smörgåsbord för profilering.

Tyvärr saknas RPU eftersom han blev friad.
Det hade troligen gett mer vägledning kring hur deras konstellation ser ut och möjligen mordets tillvägagångssätt.
Det är ju en viss skillnad att vara offer för en psykopat vs medberoende till en grav autist.
Senast redigerad av develi 2021-02-26 kl. 08:40.
Citera
2021-02-26, 08:49
Medlem
Citat:
Klockrent.
Även att han är en "rövhög", hahaha.
Han är som arbetskamraterna säger "nåt är inte helt hundra".

Det är intressant att det finns gråzoner då AST och psykopati vanligtvis inte är kompatibla.

Jag får inte riktigt ihop hans sociala inkompetens och gränslöshet (kramas när det inte är läge, är påträngande, babblar ut i det blå) med psykopati.
Annat är mer tydligt.

Det är en rörig bild han uppvisar men vid extrem manifestation så vore det väl inte omöjligt att bli likt en psykopat.
Typ om vederbörande är gravt självcentrerad, ego och inbillar sig att han är smått unik och heroisk.
Noll koll när det är läge att flina, brister i interagerade (känslokall).
Att absurda och rutiner, stereotypa och fixa idéer stjälper över i nitisk kontroll och makt. Han blir ju smått hysterisk privat när hans cirklar rubbas och förvandlas till en lägerkommendant.

Hej igen. Glömde kommentera kramar och psykopati. Kramarna ser jag främst som ett steg i en manipulation, en uppvärmning, för ett högre mål. Att stegvis klämma på tuttar, och rumpor, ligga, bemästra, äga och dominera. Jag tror han primärt är maktsökande och föraktar kvinnor i huvudsak. Sexet är en komponent, men maktutövandet centralt.

Sen förstås vill han också vara sedd, uppmärksammad, omtyckt och bekräftad i en social kontext. Han misslyckas ju rätt ofta i sociala sammanhang, får vi inte glömma.

Säkert trassliga modersband? Dubbelbottnade och motstridiga? Kanske inkonsekvens i bemötandet. En glidande skala mellan att vara osynliggjord och upphöjd? Söker tröst i sex, porr...och den kvinnosynen. Spånar fritt, möjlgheterna är många. Någonstans tippar jag på en glidande inkonsekvent skala med avvisande i kombination med att bli favoriserad och utvald. Men att det som barn varit oförutsägbart.

Andra gånger växlar Stefan ju från dominans till en undergiven hundvalp. Den skiftningen, för att inte H ska lämna skeppet. Och honom. Men fortsätter ju otroheten i ett passivt aggressivt tillstånd istället. Som att han trotsar morsans utegångsförbud ungefär. Hon får tro att hon dikterar villkoren, men han fortsätter göra som han vill, i hemlighet.

För mig känns det beteendet mer som ett tonårsuppror mot en auktoritet. Att det är viktigare, än att han inte kan med att avsluta själva sexet med Lena. Det primära verkar vara att ingen ska säga åt honom vad han kan eller inte kan, ska eller bör göra. Sen om det är morsan, Hanna eller chefen kanske är oväsentligt?

Jag menar viktigare än att ligga med Lena är ju att hon ska informera honom om vilka andra hon ligger med, vad hon tänker på när hon åker till jobbet, vad hon käkade till middag. Sexet är ju mer ett medel för att tygla, tämja och uppnå kontroll och dominans. Lena ska lyda.

Klart det är rigiditet och enkelspårighet i personligheten men samtidigt tror jag inte miljöfaktor saknas, som förvärrar beteendet.
Citera
2021-02-26, 08:55
Medlem
Citat:
Scrolla brukar funka?

Det finns mycket psykologiserande om SD i tråden sen snart 3 år för han är en märklig man.
Han är som ett smörgåsbord för profilering.

Tyvärr saknas RPU eftersom han blev friad.
Det hade troligen gett mer vägledning kring hur deras konstellation ser ut och möjligen mordets tillvägagångssätt.
Det är ju en viss skillnad att vara offer för en psykopat vs medberoende till en grav autist.

Vadå scrolla?

Jag har läst tråden från början och vartefter konstaterat att han är en idiot. FUP gav mig den sista övertygelsen.

Nu gäller det i sista stund att försöka få fram bevis eller fler 1000-tals indicier. Vad han exakt lider av lär inte komma fram och bli något avgörande inför nästa instans.

Om han nu blir fälld så kommer väl en RPU att göras och kanske får vi då också reda på vad psykologerna kommer fram till som får träffa/utreda honom.
Citera
2021-02-26, 08:59
Medlem
Jag tror han får rättspsykvård .. då är han ute som inget har hänt och jammar till
Goldener Reiter
Han är t.om lite lik honom i videon.. tigern
Citera
2021-02-26, 09:12
Medlem
Citat:

Jag bevakar läget här.

Konstaterat att det blir lite av ett haveri att spela upp delar av IT-forensikernas förhör i hovrätten då undersökningarna har många brister. Tänker främst på 23:34 och 05:23. Anser de sig kunna gå till förhandling på det de redan har så får vi be till högre makter att det håller.
Det är annars något som är jäkligt skumt med den tekniska utredningen i det här fallet rent generellt kan jag säga...
Hur som så vet åklagarna att SD lajkat blodanalys och våld-i-nära-relations-föreläsning på TMs Facebook. Något de kanske uppmärksammats på tidigare, vem vet.
Målsägarbiträdet vet det jag vet och vet att åklagarna vet.

Jag har nån mer grej på g här. Får se vad det blir av det.
Citera
2021-02-26, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Jag tror han får rättspsykvård .. då är han ute som inget har hänt och jammar till
Goldener Reiter
Han är t.om lite lik honom i videon.. tigern

Haha, ja!
Tyvärr kommer han aldrig att erkänna eller förstå att han gjort fel.
Det finns inte.
Som hans föräldrar lärde honom, vid simtävlingsrnas vinster var det inte han som var bra, utan det motståndet som var för svagt.
Citera
2021-02-26, 09:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Så äre förvisso. Inte helt hundra.

Kan vara så enkelt att han inte blivit korrekt speglad när han växer upp därför framstår han som rena psykopaten?

Han ljuger ju gränslöst.
Han utnyttjar andra människor för sin egen vinning.
Alla är bara objekt, vandrande bröst.
Rena parasiten, som livnär sig på andras misär.
Han pippar tvångsmässigt.
Han geocachar tvångsmässigt.
Han har en egen värderings- och bedömningsskala. En egen logik där han agerar både domare och bödel.
Han beter sig som att han saknar nerver. Mördar i kvarteret.

Jag är övertygad om att det här du beskriver om rigiditet kopplat till kontroll är så sant. Den utvecklingskurvan som blir tydlig när SD ska närma sig andra med dominans och förtryckarbeteende. Det urartar i gränslöshet. Svårt att veta var autismen tar slut och psykopatdragen har sin början. Hade gärna träffat mannen inkognito i verkligheten för att sedan uttala mig.

Mina "autistanhöriga" har många tvångsmässiga inslag och bl.a. adhd. Tyvärr också svårartade kontrollbehov. Försöker öva barnen i självkontroll, istället för att försöka kontrollera människors beteenden, som ligger utanför dem själva. Hade nyligen ett socialt experiment med övningar i samarbete och resultatet var ju total disaster.Ungarna skulle styra och kontrollera hela filmprojektet, allt på deras förutbestämda vis. Aspergersbarnen fick panik när jag spontant brainstormade i den kreativa processen. De skrek, blev stressade, avbröt mig och skulle styra upp tillställningen. Vi fick avbryta och sedan diskutera hur man samarbetade och släpper in omgivningen och varför och hur man förhåller sig till omvärlden. Jag förklarade att det finns inte bara ett enda sätt att utföra en sak på. Utan många olika. Att det är orimligt att de tror att de kan allt, och jag ingenting och att jag ska behöva visa mitt cv, för att de ska tro mig. Att jag är vuxen medan de är barn. Att jag bl.a. tidigare undervisat i filmkunskap och satt upp egna teaterföreställningar fastän jag är deras faster. Men i deras sällskap är jag bara en nobody som inte har något att tillföra. Ungefär som när SD ska diktera villkoren, och ramarna inom strössel eller radiotystnad. Det är hans väg som gäller. Glöm allt annat. Det är ett kvitto på social inkompetens hans olika medel för att härska. Tror ingen vuxen markerat gränser för honom när han vuxit upp, han är extremt gränsöverskridande.

Min erfarenhet är att lösa andragradsekvationer som sjuåring gick bra, att knyta skorna tog 11 år att lära sig. Ojämn begåvningsprofil. Jag misstänker att SDs ryggont är en ursäkt för att Hanna ska knyta hans dojor.😁

Min känsla när jag läste Fup var att som du skriver ovan att han har en falsk föreställning om sig själv och sin egen förträfflighet in absurdum. I hans fantasibubbla är han så ruskigt uppgraderad, speciell och unik. Men den självuppfattningen tror jag kraftigt förstärks av att han har två kvinnor parallellt som trånar efter honom. Lena beskriver honom som århundradets lover, vid sidan om att hon anser honom vara ett själviskt svin, narcissistisk och psykopat. Det här med lover tror jag dock hon missförstod, hon gick nog igång mer på det spännande momentet kring det förbjudna i själva saken.

Anser dina 5 sista rader är klockrena. De två sista stämmer bra in på det jag försöker lära mina syskonbarn av med genom spegling och gränssättning. De måste få hjälp att korrekt tolka, se och förstå varför man gör si eller så.. Därför måste Olle motas i grind. Alla barn måste fostras och lära sig saker om värderingar och beteenden. En del behöver dock mer hjälp än andra.
Hahaha, du är i stormens öga må jag säga. Puh..
Intressant att ta del av - och ha SD i åtanke via de jämförelser du gör.
Det du skrev i nästa inlägg sammanfaller delvis med porreriet, det verkar dock röra sig om omoget, gränslöst och fixering.

Återkopplar till Prof Attwood igen med några citat om SD.

EW beskriver att de hade en kaffemaskin som bryggde dåligt kaffe, så de använde en kaffebryggare istället.

" Då de var Stefans tur brukade han fylla en termos med kaffe från maskinen. Han satte sedan på kaffebryggaren och lät de andra tro att de drack det goda kaffet.
Han tyckte det var kul att veta att de drack de "äckliga kaffet" men trodde att de drack det "goda kaffet".
Det var psykiskt intressant för honom."

AST har en nyfikenhet som kan bli absurd, speciellt om det blir värre än att koka kaffe...

" Some adolescents with Asperger’s syndrome realize they have difficulties with empathy and understanding the emotions of other people, and develop a special interest in creating situations and making statements as a ‘psychological experiment’ to be able to predict someone’s emotional reaction."

Attwood diskuterar en mer "malicious subgroup".

Här beskrivs hur ett beteende felaktigt kan bejakas av familjemedlemmar.
Tänkte på det Remark skrev om hans mor och HD.
Det lär fortsätta i vuxen ålder och skapa en "liten diktator" som utövar makt, kontroll och hotar med våld.

"By surrendering to the child’s authoritarian and egocentric demands they have unwittingly reinforced such behaviour."

"The child becomes a ‘little dictator’, using threats of violence (more likely to be used by males with Asperger’s syndrome) and emotional blackmail (more likely to be used by females with Asperger’s syndrome), to gain power and control över peers and family."

Om mord. Och rage.

" I have known people with Asperger’s syndrome who have committed offences ranging from being a public nuisance to homicide.

The charge of public nuisance has tended to occur when the person with Asperger’s syndrome has pursued a perceived sense of injustice in an interpersonal dispute as a matter of principle to the point where the disagreement has become absurd, or ended in confrontation and offensive behaviour."

" Murder can be the consequence of an argument that became unexpectedly violent, where the mental state and sense of reality of the person with Asperger’s syndrome deteriorates into a ‘blind rage’ with fatal consequences."

Annat som kan leda till att hamna inför skranket är datahacking för att påvisa hur smart vederbörande är.
Det är lite curiosity killed the cat över det hela?
Hoppas han gjort bort sig på den fronten.

"There may be no personal gain, other than the prestige of being smarter than The designers of the computer program."

Överdriven uppvaktning och intensivt kontaktsökande kan leda till stalking:
.. eller sexuella trakasserier. Kan omoget inbilla sig att det är som på film:
Han är en stereotyp mansgris.
SD är rejält i farten redan 2003 vilket ses på dykarforumet där han flörtar järnet och gapar
"svara" helt weird.

Han jagar rödklänningen i Prag och han är över högt och lågt med sina vänförfrågningar, ska kramas och raggar på en potentiell tronarvinge efter skilsmässan.

" J har hört ryktesvägen att Stefan, innan han bytte arbetsplats, skickade sms till frånskilda kvinnor på arbetsplatsen vilket genererade att den dårvarande chefen A fick ha ett samtal med honom."
Senast redigerad av develi 2021-02-26 kl. 10:17.
Citera
2021-02-26, 09:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Vadå scrolla?

Jag har läst tråden från början och vartefter konstaterat att han är en idiot. FUP gav mig den sista övertygelsen.

Nu gäller det i sista stund att försöka få fram bevis eller fler 1000-tals indicier. Vad han exakt lider av lär inte komma fram och bli något avgörande inför nästa instans.

Om han nu blir fälld så kommer väl en RPU att göras och kanske får vi då också reda på vad psykologerna kommer fram till som får träffa/utreda honom.
Det var svar på följande:
Citat:
Men börjar tycka att allt snack om vad SD lider av börjar bli lite tröttsamt.
Citat:
Jobba på, det är bara bra.

För övrigt kan ny bevisning och nya omständigheter tillkomma.
Håller det inte nu är det möjligen vad som krävs. RÅK får väl kopplas in.
Senast redigerad av develi 2021-02-26 kl. 09:39.
Citera
2021-02-26, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag bevakar läget här.

Konstaterat att det blir lite av ett haveri att spela upp delar av IT-forensikernas förhör i hovrätten då undersökningarna har många brister. Tänker främst på 23:34 och 05:23. Anser de sig kunna gå till förhandling på det de redan har så får vi be till högre makter att det håller.
Det är annars något som är jäkligt skumt med den tekniska utredningen i det här fallet rent generellt kan jag säga...
Hur som så vet åklagarna att SD lajkat blodanalys och våld-i-nära-relations-föreläsning på TMs Facebook. Något de kanske uppmärksammats på tidigare, vem vet.
Målsägarbiträdet vet det jag vet och vet att åklagarna vet.

Jag har nån mer grej på g här. Får se vad det blir av det.

Skönt att höra att Du har dina kontakter!

Honan6 har tråden igenom skrivit att hen tror att dateriet kommer att vara det som till sist fäller en GM. Jag har också trott på det eftersom DNA från LW på honom/hemma är svårare eftersom de umgåtts så mycket. Dessutom har SD kommit fram med sitt blodiga sex som det kan finnas spår av överallt (tom cykelsex)! Sex på kontoret med blodig krage, tidig förklaring till vänner (som skrev i tråden) ang blodspår kan finnas hemma hos honom pga att LW kunde ha haft mens...

Oavsett vad det är som fattas i hans huvud hoppas jag att allt räcker till i nästa instans för en fällande dom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in