2021-02-26, 07:26
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrahundra
FoHM = Folkhälsomyndigheten
FHM = For Him Magazine
www.fhm.se

Googla på FHM

FHM=Folkhälsomyndigheten
Citera
2021-02-26, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Angående handtvätten, så har det varit för stor fokus på det. Vad jag vet finns det inte ett enda fall i världen, där man kunnat bevisa att person blivit sjuk i corona, genom att ta på något infekterat och sedan stoppa fingrarna i ögon, mun eller näsa. Eller genom att äta mat infekterad med coronavirus. Så åtgärderna handtvätt och handspritande ÄR antagligen verkningslösa mot covid. MEN det är ändå bra att folk har börjat med det - både för att de känns fräschare att de inte har kiss och bajspartiklar på fingrarna, och att vi slipper drabbas av en massa andra sjukdomar och parasiter på det sättet. Som vinterkräksjukan, maginfluensa, salmonella, springmask o.s.v.. Dessa sjukdomar belastar ju också vården, apoteken och sjukförsäkringssystemet.

WHO håller inte med dig.

https://www.who.int/southeastasia/news/detail/15-10-2020-handwashing-an-effective-tool-to-prevent-covid-19-other-diseases

Jag skiter väl i vilket men just WHOs uppmaningar brukar ju vara väldigt trovärdiga här inne när det gäller munskydd.
Citera
2021-02-26, 07:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
WHO håller inte med dig.

https://www.who.int/southeastasia/news/detail/15-10-2020-handwashing-an-effective-tool-to-prevent-covid-19-other-diseases

Jag skiter väl i vilket men just WHOs uppmaningar brukar ju vara väldigt trovärdiga här inne när det gäller munskydd.

Jag tror dom försöker att förhindra ANDRA sjukdomar, för att inte överbelasta sjukvårdssystemen nu. Folk är mer rädda för coronan, så de skräms med coronan. Men egentligen tycker jag att det är fel av en myndighet att ljuga om medicinska fakta, oavsett hur god intentionen är. På samma sätt som det var fel av FHM att ljuga om att barn inte kan bli sjuka i corona, eller smitta andra med corona, för att kunna ha skolorna och daghemmen öppna. Det gör ju bara att folk börjar misstro myndigheten och strunta i ALLT dom säger, sedan...
Citera
2021-02-26, 07:50
Medlem
Citat:
Jag tror dom försöker att förhindra ANDRA sjukdomar, för att inte överbelasta sjukvårdssystemen nu. Folk är mer rädda för coronan, så de skräms med coronan. Men egentligen tycker jag att det är fel av en myndighet att ljuga om medicinska fakta, oavsett hur god intentionen är. På samma sätt som det var fel av FHM att ljuga om att barn inte kan bli sjuka i corona, eller smitta andra med corona, för att kunna ha skolorna och daghemmen öppna. Det gör ju bara att folk börjar misstro myndigheten och strunta i ALLT dom säger, sedan...

FHM har inte påstått att barn inte kan bli sjuka eller smittas. De som ljuger är du och dina alarmistkollegor som påstår detta.
Citera
2021-02-26, 07:50
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Var det inte andra halvåret?

Jo andra halvåret skrev fel.
Citera
2021-02-26, 08:03
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
WHO håller inte med dig.

Bulshit! Det var många som trotsade Tegnell redan i våras men det beroende inte på WHO utan på den egna känslan av att håller man för munnen så kommer det inte ut lika mycket spott! Inte in heller för den delen!

Vi är många som såg Maos arméer på 60-talet alla bärande munskydd. Det var då vi insåg att väst inte alltid har rätt.
Tegnell kändes då som en mycket märklig person men allt fick sin förklaring när man insåg att det var otroligt svårt att få tag på munskydd. Det vore extremt pinsamt för den perfekta staten Sverige att rekommendera något som inte gick att få tag på.

Sveriges avvecklade beredskapslager och tillverkningskapacitet riskerade komma i stark belysning liksom det politiska nonchalansen, likgiltigheten eller felbedömningen. Det skulle aldrig bli krig eller pandemi eller så tycket man de skulle bli för dyrt, i varje fall Reinfeldt. Alla hade skitiga händer i denna sak.

Så tack, tack till Tegnell som räddade etablissemangen från en långvarig pinsam debatt om Sveriges usla beredskap.

Munskydd är bra och hade vi haft det på personalen från början skulle inte ens hälften som många gamlingar dött på äldreboenden på grund av virusflåsan anställda.
Senast redigerad av Returpapper 2021-02-26 kl. 09:02.
Citera
2021-02-26, 08:21
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Angående handtvätten, så har det varit för stor fokus på det. Vad jag vet finns det inte ett enda fall i världen, där man kunnat bevisa att person blivit sjuk i corona, genom att ta på något infekterat och sedan stoppa fingrarna i ögon, mun eller näsa. Eller genom att äta mat infekterad med coronavirus. Så åtgärderna handtvätt och handspritande ÄR antagligen verkningslösa mot covid. MEN det är ändå bra att folk har börjat med det - både för att de känns fräschare att de inte har kiss och bajspartiklar på fingrarna, och att vi slipper drabbas av en massa andra sjukdomar och parasiter på det sättet. Som vinterkräksjukan, maginfluensa, salmonella, springmask o.s.v.. Dessa sjukdomar belastar ju också vården, apoteken och sjukförsäkringssystemet.

Ungarna har aldrig varit så friska på dagis. Massor av andra sjukor som brukar grassera där är som bortblåsta.
Men nu har det blivit mycket så det är ett problem med nariga, sprickiga, såriga händer. Måste sova med vasselinkräm på natten. Har mildare kräm på dagen och lägger en näsduk över musen så den inte blir förstörd och kladdig. Man kanske ska ta fram mina allra tunnast vantar, musvantar, från Hestra T.o.m. tangetbordet går att skriva på perfekt.

För utebruk har jag flera par halvtunna och de tvättas varje vecka tillsammans med mössor halsdukar buff etc.
Citera
2021-02-26, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nu har New York en egen variant.

https://in.news.yahoo.com/coronavirus-strain-similar-south-african-035334594.html

Det kommer att dyka upp många mutationer. Snart en Flashbackmutation!
Citera
2021-02-26, 08:25
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
En treaxlad ledbuss får vara max 18,75 m lång och 2,55 m bred, hur tänker du dig att man ska hålla 20 meters mellanrum där?

En fyraxlad dubbelledad buss får vara max 24 m lång och 2,55 m bred, där kan två personer hålla 20 meters mellanrum med en viss marginal.

Du förstår inte ironi eller? Man kan i dagens samhälle INTE distansera sig därför skulle munskydd vara obligatoriskt redan förra våren.
Citera
2021-02-26, 08:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Ungarna har aldrig varit så friska på dagis. Massor av andra sjukor som brukar grassera där är som bortblåsta.
Men nu har det blivit mycket så det är ett problem med nariga, sprickiga, såriga händer. Måste sova med vasselinkräm på natten. Har mildare kräm på dagen och lägger en näsduk över musen så den inte blir förstörd och kladdig. Man kanske ska ta fram mina allra tunnast vantar, musvantar, från Hestra T.o.m. tangetbordet går att skriva på perfekt.

För utebruk har jag flera par halvtunna och de tvättas varje vecka tillsammans med mössor halsdukar buff etc.

Hmmm... jag måste tvätta mina för lite, för det där problemet har inte jag! Min mamma berättade, att när hon var ung och arbetade i hushåll, och fick nariga händer av att tvätta och diska för hand, så brukade hon smörja in händerna med grisflott på kvällen och sova med bomullsvantar! Händerna blev jättelena!
Citera
2021-02-26, 08:54
Medlem
Overminds avatar
Nyheter att gorillor tappar aptiten och lejon hostar av covid-19. Finns det något annat influensavirus som gör sig som det här covid-19 viruset?

Detta är definitivt ett virus som kom från ett labb i Kina. Frågan är om det var meningen eller en olycka. Kanske för att minska överbefolkningen i Världen?
Citera
2021-02-26, 09:10
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Du förstår inte ironi eller? Man kan i dagens samhälle INTE distansera sig därför skulle munskydd vara obligatoriskt redan förra våren.

Klart det går, med tanke på att majoriteten av människor i Sverige inte haft Corona men fortfarande är fullt normala människor som jobbar och handlar så går det att distansera sig och framförallt stanna hemma om du känner dig det minsta krasslig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in