2021-02-26, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Oavsett om regeländringen är rätt eller fel genomförd så påverkar den alla röstberättigade lika. Alla kan dra samma nytta av ändringen. De som röstade på det sätt som tidigare inte var ok gjorde det i god tro. Är det ens valfusk i så fall?

Den citerade texten hävdar att ” If it was counted, that would be criminal fraud.”.
Texten verkar utpeka den som räknar rösten till skyldig till fraud. Den röstande synes oskyldig.

Är det rätt och rimligt att underkänna ett stort antal röster som avlagts i god tro, där den röstande inte ens utpekas som fuskare?

Hur kan en röst kontrolleras att den är laglig , utan signatur , utan id kontroll, utan datum samt inkommen efter valet ?

Riktigt skumt skulle man tycke i vilket demokratiskt land som helst.
2021-02-26, 01:11
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Riktigt skumt i vilket demokratiskt land som helst.

Ja, mycket konstigt att DJT inte styrt upp valprocessen bättre. Givetvis har det fuskats i alla stater. Men nu har man lärt läxan och i framtida val får man skärpa säkerheten och öka på valdeltagandet.

Mike Pence
2021-02-26, 03:26
Medlem
Citat:
Hur kan en röst kontrolleras att den är laglig , utan signatur , utan id kontroll, utan datum samt inkommen efter valet ?

Riktigt skumt skulle man tycke i vilket demokratiskt land som helst.

Jag utgår från att man har kontroller i röstförfarandet som gör att det är pålitligt. Kan du visa om ditt exempel ovan kan inträffa i verkligheten?
2021-02-26, 05:39
Medlem
UndeadNinjas avatar
Här har vi obestridiga bevis på en typ av valfusk som skedde i valet.

Eftersom att politiker, media och rättsväsende inte gjort sitt jobb så har Crowder med crew fått göra det själva.

https://m.youtube.com/watch?v=iNGf7XYtU2Q

Värt att notera är att det bara är en liten del än så länge som dom har kunnat gå igenom då det krävs tid och manskap att kolla upp alla addresser.

Lite kul att det har röstats från ett staket, parkeringsplatser, motorväg och gräsmattor bland annat.

Twitter tog såklart bort detta omgående trots att det inte bryter mot några regler och att Crowders gubbar varit på plats fysiskt för att kontrollera addresserna.

Varför är det ett så stort motstånd mot att utreda alla oegentligheter som skett under det senaste valet (jag vet nog svaret men ändå)?

Varför säger mainstream media att det inte finns några bevis när det i själva verket finns massor?

Visst, det finns en massa påståenden som ännu inte är bekräftade, en del är säkerligen felaktiga men det förändrar ju inte det faktum att det faktiskt finns bevis som är helt bekräftade.

I en rättssäker stat och en demokrati så är det här helt oacceptabelt. Är lite fusk inget att bry sig om?

Saken är ju den att för varje ogiltig röst som lagts så blir en giltig röst meningslös, dom tar ut varandra.
2021-02-26, 06:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja

Eftersom att politiker, media och rättsväsende inte gjort sitt jobb så har Crowder med crew fått göra det själva.

Värt att notera är att det bara är en liten del än så länge som dom har kunnat gå igenom då det krävs tid och manskap att kolla upp alla addresser.

Lite kul att det har röstats från ett staket, parkeringsplatser, motorväg och gräsmattor bland annat.

Twitter tog såklart bort detta omgående trots att det inte bryter mot några regler och att Crowders gubbar varit på plats fysiskt för att kontrollera addresserna.

Varför är det ett så stort motstånd mot att utreda alla oegentligheter som skett under det senaste valet (jag vet nog svaret men ändå)?

Varför säger mainstream media att det inte finns några bevis när det i själva verket finns massor?

Visst, det finns en massa påståenden som ännu inte är bekräftade, en del är säkerligen felaktiga men det förändrar ju inte det faktum att det faktiskt finns bevis som är helt bekräftade.

I en rättssäker stat och en demokrati så är det här helt oacceptabelt. Är lite fusk inget att bry sig om?

Saken är ju den att för varje ogiltig röst som lagts så blir en giltig röst meningslös, dom tar ut varandra.

Hur är detta bevis på valfusk?
Åtminstone i Michigan (där Detroit ligger) får hemlösa uppge vilket gathörn eller parkbänk de vill när de registrerar sig för att rösta.

What if I am homeless?
If you don’t have a home, you can register to vote using a street corner, park, shelter or any other place where you usually stay as your address.

https://www.michiganvoting.org/know-your-rights
2021-02-26, 07:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ni är ju obenägna att ta in fakta som inte är från aftonbladet blir ganska begränsad intellektuell disskussion då.

Du kan ju inte ens hålla dig till ämnet utan fortsätter i din psykos om systematisk valfusk som ingen nämnt förutom just då. Som sagt sök hjälp finns massor med bra psykologer ,

Gansk underhållande att jag har inte ens läst mer en två meningar av dina kommentarer dem senaste två sidorna och kan ändå kan trigga dig .

Men som sagt finns massor med bevis på mygel , massor med bildbevis , videos och till och med artiklar om hur demokraterna myglat med signaturer och anställt poll workers. Men är man blind och älskar pedofil biden så är det nog inte mycket du kan ta in , annat än hans kuk i din hals , akta så du inte sväljer den bara
Fakta är att du inte klarar av att påvisa valfusket som ändrar nått valreslutat, det vill säga det systematiska valfusket.

Vi ser att dessa fabricerade bevis vågar man inte ta till rätten, för de vet vad som händer då, de blir av med sin legitimation.

Jag förstår att du pratar om annat, jag förstår du slänger ut ad hominem och jag förstår att du inte läser mina inlägg.
Och just för du inte vet vad du skriver och inte har dessa bevis om valfusk som betyder nått.

Det enda du argumenterar för är röstlängder utan att du fattar det, vilket gör det väldigt komiskt då det innebär ingen vinst för republikaner på många år.
Jag inser också att du inte blir relevant någon gång om vad du vill i tråden, verkar mest som du vill förstöra diskussionen och med den övertydliga att inte ge några bevis.

Och nej, Youtube är ingen källa för nått sånt, och utan att ta det till domstolen så är det bara skrönor som du gått på.
För resten av jorden berättar det att inget valfusk som ändrar några valresultat har skett.
Och komiskt nog är den enda som försökt med valfusk just trumpen genom vara på en delstat och "hitta" röster så trumpen kunde vinna.
Det är enda som vi kan se faktiskt av valfusk som kunde ha ändra nått.
Och det retar dig hemskt mycket, annars ad hominem och prata om annat.
Vilket berättar du inte vill prata om några valfusk som kan påverka valutgången.
2021-02-26, 08:08
Medlem
Citat:

Hur menar du nu? Tar en ogiltig röst på Trump ut en giltig röst på Trump?
2021-02-26, 09:16
Medlem
Citat:
"personer" ( som antagligen inte existerar ) röstar från icke existerande adresser men såklart är det lugnt enligt dig.

Jag vet inte hur du tror att USA fungerar, men jag tror du bör kolla upp hur folkbokföringsadresser fungerar i USA.
2021-02-26, 11:25
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:

Det handlar inte om om det förekom fusk eller inte. Det handlar om om det var så stort och omfattande att det påverkade valutgången.
Det här diskuterades redan i början av november. Foliemössorna menade att har det fuskats så är DJT fortsatt president. Och så är det inte. Det räcker inte att en republikan röstat från en tveksam adress för att DJT ska
få fortsatt förtroende. Så visst har det fuskats, en del av de republikaner som röstade på DJT är döda nu.

Mike Pence
2021-02-26, 14:57
Medlem
siisters avatar
Citat:

Berättar Crowder med crew vad för lagar respektive stat har när det gäller vilka adresser man får eller inte får uppge när man registrerar sig för att rösta? Eller kan du själv citera någon lag gällande adresser?
2021-02-26, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur är detta bevis på valfusk?
Åtminstone i Michigan (där Detroit ligger) får hemlösa uppge vilket gathörn eller parkbänk de vill när de registrerar sig för att rösta.

What if I am homeless?
If you don’t have a home, you can register to vote using a street corner, park, shelter or any other place where you usually stay as your address.

https://www.michiganvoting.org/know-your-rights

Hahahahahahaha - Jag kan se framför mig hur Joe Bidens team samlar ihop varenda hemlös - folkbokför dem på olika gatukorsningar och sedan delar ut varm mat och cash mot att de röstar "rätt"

Skämt åsido. Donald Trump förlorade valet. Inga tecken på systematiskt valfusk finns. Bara det faktum att Trumpkampanjen försökte få stopp på rösträkningen i historiskt svarta distrikt i Detroit, säger mig att det egentliga problemet är att vita män är arga över det faktum att kvinnor,minoriteter,och HBTQ tillåts lika rösträtt i dagens USA.

Visst var det bättre förr?
2021-02-26, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Hur menar du nu? Tar en ogiltig röst på Trump ut en giltig röst på Trump?
Ja, logiskt sett borde det ju kanske göra det (i alla fall i ett system med FPTP på alla nivåer), men jag har en viss känsla av att det inte var så hen menade...

Men skämt åsido: Trumpanhängarna utgår naturligtvis från att det bara är demokraterna som sysslar med fusk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in