2021-02-25, 23:10
Medlem
withnonam3s avatar
Gubbjäveln skrev på och så jävla enkelt är det. Att folk ens är intresserad av detta...
2021-02-25, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VildaWebben
För att hon gått ut i media och lovat att backa.

Efter att tillträdesdagen va jag. Då äger hon huset.

För att kunna backa så måste alltså Esbjörn köpa tillbaka huset. Och då måste pengarna byta hand först.
Men då Esbjörn inte valt att skriva på det papper som krävs för att genomföra köpet, vilket måste göras, hur menar du då att det ska backas?

Och ska vi vara petiga så säger hon såhär:

Citat:
"Kommer du att fortsätta försöka genomdriva affären?

– Om det är så att Esbjörn verkligen inte vill sälja, att han inte är kapabel att fatta egna beslut, kommer jag inte hävda rätt till köpet och försöka fullfölja det.

– Jag har uppfattat Esbjörn som fullständigt glasklar och det är många andra i grannskapet som gör det också."

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Hittils har det inte bevisats att han inte är kapabel att fatta egna beslut. Att ÅNGRA sig är inte samma sak.

Rimligvis så bör du ju använda det hon faktiskt säger istället för att hitta på egna citat.
Senast redigerad av Stegbil 2021-02-25 kl. 23:13.
2021-02-25, 23:13
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Medierna utför opinionsbildning på ett ärende som ska upp i TR, de försöker alltså styra ett ärende.
Här samarbetar dessutom några av medierna med personer som sysslar med verksamhet som går under åldringsbrottslighet, i syftet att styra ett ärende efter önskat mål. Förutom detta fuskas det med photoshop-omredigerade intervjuer m.m samt rena fejkartiklar.

Du behöver bara titta på TV4 reportaget, lyssna på vad Esbjörn säger, kolla på utprintade a4 sidorna från stoppa pressarna så borde du förstå att Esbjörn matas med utvald information. Det här förklarar också Binninges alla fuckups, Esbjörn ska hållas undan och inte ha full insyn, därav generalfullmakter åt personerna, som trots detta tappar kontrollen över ärendet emellanåt då Esbjörn gör grejor som dom inte bevakat.

Så att medierna går bovarnas ärende för att få bort en politiker är väl magstarkt, då kan vi ju skita helt i Svea rikes lag och göra som folket i orten som löser sina problem med snodda 9mm Sig Saur från Rosenbad....

Och det skulle då kunna förklara varför Binninge inte vill släppa in Esbjörn på en muntlig förhandling. För då får Esbjörn helt plötsligt en helt ny version av allt som hänt, nämligen sanningen. Det är nog så, att Esbjörn är så kontrollerad att han fortfarande inte vet att Binninge saknar all kompetens och är en dömd brottsling. Tänk om Ebba ställer den frågan rakt ut på den muntliga förberedelsen - Esbjörn, varför har du en person som inte är advokat eller jurist utan dömd barnsexbrottsling som ombud? Det lär väl inte hända, men det hade varit en riktig höjdare
2021-02-25, 23:14
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Hon kunde ha deponerat resterande del av köpeskillingen ( finns någon myndighet man kan göra det på men minns inte vilken), eller varför inte sätta in stålarna på Esbjörns konto det har hon ju numret till

Den är deponerad, redan i stämningen redovisats till tingsrätten om detta.
2021-02-25, 23:15
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag såg nog aldrig inslaget som var 2:23 långt. Vilka ord yttrades under de sekunder som nu klippts bort?

Det jag kommenterade om att det stod att Esbjörn anmält Ebba för grovt förtal, stod i texten under videon, och det står där nu också ser jag. Det är ju direkt fel. Det var Binninge som anmälde Ebba, inte Esbjörn.

Med den kommentaren pekar de ut Ebba som brottslig, och det är förtal. Det är dessutom en lögn eftersom Esbjörn inte anmält Ebba för förtal.

Vad var det jag sa

Förtroenderas för Busch: ”Troligen fastighetsaffären som har påverkat”
Ebba Busch har inte väljarna med sig. Förtroendet för KD-ledaren har rasat från 34 procent i april 2020 till 22 procent nu, enligt DN/Ipsos nya mätning.

https://omni.se/
Ebba är körd.
Esbjörn slet av masken och visade hennes fula tryne.
Senast redigerad av Taggad 2021-02-25 kl. 23:17.
2021-02-25, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Efter att tillträdesdagen va jag. Då äger hon huset.

För att kunna backa så måste alltså Esbjörn köpa tillbaka huset. Och då måste pengarna byta hand först.
Men då Esbjörn inte valt att skriva på det papper som krävs för att genomföra köpet, vilket måste göras, hur menar du då att det ska backas?

Och ska vi vara petiga så säger hon såhär:

Hittils har det inte bevisats att han inte är kapabel att fatta egna beslut. Att ÅNGRA sig är inte samma sak.

Rimligvis så bör du ju använda det hon faktiskt säger istället för att hitta på egna citat.

Att Esbjörn ångrat sig går emot vad Ebba påstår.
2021-02-25, 23:16
Medlem
Citat:
Nu var det du som påstod att Ebba kunde skjuta till extra pengar!

Och då undrar jag. Om Ebba gör det, är det ok då?

För i så fall är ju tvisten löst omgående.

Det är Ebba-fansen som påstår att det handlar om släktingar som vill ha mer att ärva.
2021-02-25, 23:20
Medlem
Så på tisdag börjar rättegången. Skönt.

Efter att ha sett inslaget med Esbjörn har jag inga som helst sympatier för honom längre.
Vilken vidrig soppa att hamna i som köpare.
Sen ska hon renovera skithuset och rensa bort bilvrak mm från soptippstomten.
2021-02-25, 23:21
Medlem
Taggads avatar
Äntligen börjar dom vakna.

Källa i KD: ”Inte bra med partiledare i rättstvist”
Medlemmar i Kristdemokraterna börjar tröttna på Ebba Busch hustvist och vill se en lösning när fallet ska upp i Uppsala tingsrätt på tisdag. Det säger en anonym källa inom partiet till Expressen.

”Det är inget bra med partiledare i en rättstvist”, säger politikern till tidningen

2021-02-25, 23:24
Medlem
Citat:
Eftersom Esbjörn inte är karl nog för sitt ord

Så får Ebba vara kvinna nog för sitt

Är det så du menar?
Well om hon inte är det så är ju hon lika låg som Esbjörn.
Jag tror att alla hade förväntat sig mer av henne.
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Äntligen börjar dom vakna.

Källa i KD: ”Inte bra med partiledare i rättstvist”
Medlemmar i Kristdemokraterna börjar tröttna på Ebba Busch hustvist och vill se en lösning när fallet ska upp i Uppsala tingsrätt på tisdag. Det säger en anonym källa inom partiet till Expressen.

”Det är inget bra med partiledare i en rättstvist”, säger politikern till tidningen

Snart kan KD ha en åtalad partiledare också. Det är dubbelt obra för partiet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Helt korrekt analys. Det är smidigt. Men huset är inte Ebbas. Det tillhör någon annan.
Jag har nu sett programmet 30 minuter. Ebba drar inte för att ta upp behovet för sina "små barn" för att få bo på den omstridda fastigheten fast intervjuaren försöker fråga henne om hennes skriverier på sociala medier. Ebba påstår också att hon försökt få till en förlikning i sex månader. Vad menar hon med det? Om Esb inte vill slutföra köpet av de anledningar som han framfört, vad kan Ebbas försök till förlikning ha handlat om?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in