2021-02-25, 22:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
"Jag har rätt för jag har brutit avtalet" - Esbjörn Bolin

Ja, det var ju ödmjukt uttryckt.

Jag hyste ju en förhoppning om att Esbjörn skulle insett vad det är för "människor" han har på sin sida. Men på den punkten var han visst helt faktaresistent.

Då börjar man undra om Binninge har bråttom att komma överens om en förlikning för att Esbjörn kan inte på något vis tänka sig en förlikning. Han ska ha tillbaka huset och inte betala ett korvöre. Och blir det muntlig förhandling kommer det att framkomma där, och då blir det rättegång, och då blir det precis tvärtom. Esbjörn förlorar huset och får betala för allt. Och då är risken att Esbjörn vänder sin ilska från Ebba mot Binninge.

Synd att inte TV4 hade mod att fråga honom om varför han inte anlitat en advokat till sitt ombud. Också fegt av dem att inte fråga vad han känner om att flytta in på äldrevård.

Där försvann en del av min sympati för E*björn, jag fattar att han är satt under hård press från Maggan nu men lite mer får man väl begära från honom i alla fall, att argumenteras på det sättet vis kommande MUF lär ju inte öka hans chanser att få till ett bra avslut för sig.

Vi får se hur det låter i det svar som eventuellt kommer från Katrin Björklund angående det generösa förlikningsbudet Binnige kom med i sin inlaga, då får vi se hur Ebba Busch ställer sig till saken.

Eftersom hon sett denna intervju med E*björn och hört allt han sagt om henne så hoppas jag verkligen att hon står fast vid sin inställning att E*björn ska fullfölja vad han avtalat.
2021-02-25, 22:37
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Nu i senaste intervjun nämner Esbjörn röjningen igen. Han har tidigare reagerat på hur de sågade o att de markerat med rött vilka stora träd som skulle fällas.

Ebba har fått lov att röja lite runt huset o på infarten o nu när Esbjörn ser att det kommer att sågas ner väldigt mycket då anser han att Ebba bryter sitt löfte om att röja lite.

Det är då Esbjörn genomskådar Ebba eftersom hon bryter ett muntligt löfte o han ställer sig på tvären o vill inte genomföra affären med en sådan falsk "dam".

Text ovan är min teori!

Du har lite otur när du tänker. Dina teorier blir därefter. Hon får fälla hur mycket träd hon vill, även om lagfarten inte gått igenom.

https://lawline.se/answers/lagfart-och-dess-innebord

Citat:
Anledningen till att vi har lagfart i Sverige är för att förhindra att flera personer tar upp pantbrev (lån med säkerhet i en fastighet) i en och samma fastighet. Samtidigt som man har velat skapa ett enkelt och tryggt system för bankerna, så att de ska våga låna ut pengar. Bara den som är lagförd som ägare kan nämligen ta ut pantbrev i en fastighet. Situationer som kan uppkomma är när den som är ägare av en fastighet säljer den och sedan, innan den nya ägaren har fått lagfart, tar ut ett pantbrev i fastigheten. Om den förra ägaren inte kan betala kan man i vissa fall kräva betalt ur fastigheten, alltså av den nya ägaren.

Det är alltså den situationen som man har velat undkomma med lagfarten och inte att den nya ägaren inte ska få bygga/fälla träd/ eller på annat sätt bestämma över sin egendom.

Du får alltså fälla träd på din mark även om du inte är lagfaren ägare.
2021-02-25, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Det här är inget bråk gällande hyror för hyresrätt utan köp av fastighet, läs på och sluta lek mäklare nu.
idiot.

Om du är skyldig en person pengar kan du i vissa fall sätta ned pengarna hos Länsstyrelsen. Din skuld anses då vara betald.

Vad krävs för att jag ska kunna sätta ned pengar?
För att du ska kunna sätta ned pengar behöver sista betalningsdagen ha passerat. Utöver det behöver något av följande krav uppfyllas:

Den du är skyldig pengar vägrar att ta emot betalningen.

https://www.lansstyrelsen.se/stockholm/bo-och-leva/om-pengar/deponera-pengar/nedsattning-av-pengar.html
2021-02-25, 22:39
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Huset är inte Esbjörns, det tillhör Ebba.

Japp enligt avtalet blev det hennes enligt paragraf 6 den 16/9 2020
https://imgur.com/a/G6TLt0L
2021-02-25, 22:42
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Haha, ja det är ju en intressant tanke. Vet du hur lång tid det gick denna gång, och var den ovanligt lång?
Ja det var en graf med i artikeln och så långt den sträckte sig ser det ut som en rekordtid mellan denna och förra mätningen.
2021-02-25, 22:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Huvud på spiken.!

Jag missade 19-köret då jag höll på med annat, såg skiten på tv4 play snabbt utan ljud-sen när jag backade, hade inslaget tagits bort från hårddisken, så jag kollade, och nu på hela tv-sändningen har inslaget redigerats om, för nu finns inte hans uttalande som du nämnde kvar. Som bevis kan du enkelt kolla tidskoderna, originalet var 2:23 som togs bort och nu är inslaget 2:19 (panikåtgärd)

Jag såg nog aldrig inslaget som var 2:23 långt. Vilka ord yttrades under de sekunder som nu klippts bort?

Det jag kommenterade om att det stod att Esbjörn anmält Ebba för grovt förtal, stod i texten under videon, och det står där nu också ser jag. Det är ju direkt fel. Det var Binninge som anmälde Ebba, inte Esbjörn.

Med den kommentaren pekar de ut Ebba som brottslig, och det är förtal. Det är dessutom en lögn eftersom Esbjörn inte anmält Ebba för förtal.
2021-02-25, 22:46
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Det är en trådsanning att han aldrig varit där, enligt Aftonbladet har han barndomsminnen ifrån området.

Såklart att han varit där, hans föräldrar köpte ju sommarstugan när han var i 15-16 års åldern.
Dom var tre bröder som ärvde sommarstugan och det var sedan dödsbo från -70 talet, sen har det varit något sommarhelgsbesök då o då men ingen som skötte om något.
Tills för 10-15 år sedan då Esbjörn tvingades lösa ut brorsbarn och brorsbarnbarns 27e delar, sen har ingen varit där och Esbjörn knappt satt sin fot där sen han parkerade sina bilvrak för 20år sedan.
2021-02-25, 22:48
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Jag såg nog aldrig inslaget som var 2:23 långt. Vilka ord yttrades under de sekunder som nu klippts bort?

Det jag kommenterade om att det stod att Esbjörn anmält Ebba för grovt förtal, stod i texten under videon, och det står där nu också ser jag. Det är ju direkt fel. Det var Binninge som anmälde Ebba, inte Esbjörn.

Med den kommentaren pekar de ut Ebba som brottslig, och det är förtal. Det är dessutom en lögn eftersom Esbjörn inte anmält Ebba för förtal.

Nä inte ens anmält henne för skogsskövlingen heller.
2021-02-25, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så släktingarna som har pressat den gamle gubben och har tvingat på honom ett mediadrev bör inte backa en tum?

Vad för press och tvång är han utsatt för?
2021-02-25, 22:49
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ja det var en graf med i artikeln och så långt den sträckte sig ser det ut som en rekordtid mellan denna och förra mätningen.

Aha, ok, då ska jag se om jag kan hitta och granska det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Jag tror att Esbjörns gör vad Maggan Majkgård säger åt honom att göra.
Hon kom på honom när han sålde den gård som hon tänkte ärva.
Har antagligen hotat med att slängas ut från paradiset han bor i nu (Maggans kursgård).
Han är en man av äldre generation som är dålig på hushållsarbete, så han är beroende av att någon hjälper honom.
Går med på vad som helst för att få behålla hennes gunst.
Maggans hämnd är hård, han har lurats skriva på en generalfullmakt ställd till hennes väninna Monica Pernroth, nu kan de skinna honom på allt han har, de planerar att omyndigförklara honom och slänga in honom i ett "eget boende".

Så nej, han har inte fått behålla hennes gunst, men hon låter nog honom fortfarande tro det.

Var det Maggan som sa åt honom att sälja fastigheten till Ebba? Eller gör han saker som inte Maggan sagt åt honom?
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Där försvann en del av min sympati för E*björn, jag fattar att han är satt under hård press från Maggan nu men lite mer får man väl begära från honom i alla fall, att argumenteras på det sättet vis kommande MUF lär ju inte öka hans chanser att få till ett bra avslut för sig.

Vi får se hur det låter i det svar som eventuellt kommer från Katrin Björklund angående det generösa förlikningsbudet Binnige kom med i sin inlaga, då får vi se hur Ebba Busch ställer sig till saken.

Eftersom hon sett denna intervju med E*björn och hört allt han sagt om henne så hoppas jag verkligen att hon står fast vid sin inställning att E*björn ska fullfölja vad han avtalat.

Allt går emot Binninge nu:

- den neuropsykiatriska utredningen slutade i att Esbjörn inte är att anse såsom eljest

- värderingen som inkom inidikerar ett pris på ca 10 % från Notars oberoende värdering som gjordes ett halvår tidigare på en kraftigt stigande marknad och där Densia friskriver sig från ansvar och samtidigt meddelar att den inte får användas i en rättstvist

- Esbjörn sitter i nationell linjär-TV och ändrar sin historia inför rullande kameror. Tidigare artiklar har innehållit uppgifter om att han ångrade sig ”direkt” och ”dagen efter”. Nu säger han att det var först vid trädfällningen det hände.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in