2021-02-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du försöker förringa ett minderårigt brottsoffer. Det är inte acceptabelt så för att alla ska få se sanningen så bifogar jag en liten länk till domen på Esbjörns ombud. Den som Ebba nämnde på sin Facebook.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.docdroid.net%2FX6PXV fN%2Fb-2646-05-pdf%23page%3D29

Jaha, jag svarade på samma sätt direkt jag läste domen.
Det är hemska brott.

Jag läste hur hon sagt hon blivit våldtagen, var rädd att blivit med barn, att han tagit hennes oskuld.
Fy fan. Det var för jävligt.

Sen.... nehe, det var lögn.

Hade hon varit 25 år och sagt detta - ljugit - om sin kille.
Hade du stått på barrikaderna då med?
2021-02-25, 22:07
Medlem
trngws avatar
Jag noterar också att Ebba efter detta "stora" tapp i förtroende, hamnar på samma nivå som Göran Hägglund hade kort innan Ebba tog över partiledarskapet.

Göran Hägglunds förtroende var ett riktigt sänke för KD, eller?

Nej, just det ...
2021-02-25, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara

Och varför har Esbjörn låtit huset förfalla så till den grad under åren? Det är ju inte beboeligt och finns varken rinnande vatten eller avlopp vad jag läst. Går det ens att renovera ett sånt förfallet hus? Måste ju kosta som att bygga nytt? Plus att hela tomten är igenvuxen.

Har detta någon betydelse? Menar du att Ebba gjort samhället en tjänst genom lura till sig denna fastighet? Eller menar du att Esbjörn är dement eftersom han låtit huset förfalla?
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Köpekontraktet är det som dikterar vilkoren som gäller.
Du kan inte undkomma det genom att helt enkelt skita i att dyka upp när köpebrevet ska signeras.

Och det är ju det här som tingsrätten ska lösa.

Köpet enligt dom vilkor som Esbjörn skrev på har han ju brutit emot.
Så EBT äger fastigheten men då hon inte kunnat reglera sin skuld pga Esbjörns ovilja att dyka upp så måste tinget lösa det.

Eller tror du på allvar att bara för att man väljer att inte dyka upp så är köpekontraktet ogiltigt?
Det skulle sätta en väldigt konstig praxis när det gäller köp/sälj av fastigheter.
Hon kunde ha deponerat resterande del av köpeskillingen ( finns någon myndighet man kan göra det på men minns inte vilken), eller varför inte sätta in stålarna på Esbjörns konto det har hon ju numret till
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildaWebben
Jag är helt öppen för möjligheten att Esbjörn är helt klar i skallen. Men då duger det inte att påstå att Esbjörns ombud driver en linje som går emot Esbjörns vilja. En man som är klar i skallen gör sig av med ett sådant ombud.
Jag tror att Esbjörns gör vad Maggan Majkgård säger åt honom att göra.
Hon kom på honom när han sålde den gård som hon tänkte ärva.
Har antagligen hotat med att slängas ut från paradiset han bor i nu (Maggans kursgård).
Han är en man av äldre generation som är dålig på hushållsarbete, så han är beroende av att någon hjälper honom.
Går med på vad som helst för att få behålla hennes gunst.
Maggans hämnd är hård, han har lurats skriva på en generalfullmakt ställd till hennes väninna Monica Pernroth, nu kan de skinna honom på allt han har, de planerar att omyndigförklara honom och slänga in honom i ett "eget boende".

Så nej, han har inte fått behålla hennes gunst, men hon låter nog honom fortfarande tro det.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-02-25 kl. 22:34.
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Hon ska självklart löpa linan ut.

Du kanske har märkt att den kritik som kommer enbart kommer från några få inom KD samt lite gaphalsar här på FB.
Och några krönikarer i skvallerpressen.

Inte en enda politisk motståndare har öppnat käften. För att dom är FULLT medvetna om att det skulle vara att öppna ett ormbo. Ett ormbo där man kan runda lagen genom att springa till media som en liten mediahora.

Att inte politiska motståndare lägger sig i, är väl inget konstigt, då det inte handlar om en politisk gärning. Men vänta till valet du.

Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det är media som drevar på Esbjörn & Co:s beställning. Jag har tidigare tänkt att Ebba borde ge upp, men inte nu längre. Smutskastningen saknar proportioner. Bättre att Ebba står rakryggad än att hon viker ner sig.

Hade hon gett upp på en gång, då hade allt säkerligen varit glömt nu.

Om hon på något vis kunde hjälpa Esbjörn ur hyenornas(Esb-ligan) grepp, så tror jag många sympatier skulle vara vunna där. "Värna om dom äldre."
2021-02-25, 22:09
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Men det är fina kristna värderingar att som släkting vara girig och som Binninge lura gubben på många tusentals kronor?
Eftersom det finns andra som agerar lika fult som EBT skulle till viss del ursäkta hennes motbjudande behandling av gubben?
2021-02-25, 22:10
Medlem
Citat:
Köpekontraktet är det som dikterar vilkoren som gäller.
Du kan inte undkomma det genom att helt enkelt skita i att dyka upp när köpebrevet ska signeras.

Och det är ju det här som tingsrätten ska lösa.

Köpet enligt dom vilkor som Esbjörn skrev på har han ju brutit emot.
Så EBT äger fastigheten men då hon inte kunnat reglera sin skuld pga Esbjörns ovilja att dyka upp så måste tinget lösa det.

Eller tror du på allvar att bara för att man väljer att inte dyka upp så är köpekontraktet ogiltigt?
Det skulle sätta en väldigt konstig praxis när det gäller köp/sälj av fastigheter.

Det är snarare Esbjörns släktingar som är ovilja att sälja, inte Esbjörn själv och mainsteam medier hakade på i syftet smäda Ebba Busch och förstör möjligheten till sverigedemokratiska regering nästa valet.
2021-02-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Hon har helt klart problem, hur hon än gör blir det fel. Men jag tror att hon förlorar mer på att ge sig, hon har ju faktiskt rätt till fastigheten och bör stå på sig. Man kan inte säga att hon "blåser" gubben, det är ju inget rån direkt utan bara ett ganska lågt pris. Kåken är sliten och tomten ser ut som fan, priset ligger väl i nivå med taxeringsvärdet om jag inte sett fel. Men hon bör se till att få ett avslut snarast annars kommer det bli för mycket dålig publicitet.
Att det blir fel hur hon än gör håller jag med om, jag har inte sett priset på kåken som en stor faktor tidigare och tycker helt ärligt inte att priset är så jäkla off, vid en öppen budgivning så hade den lika gärna kunnat gå för 3 miljoner som 6 miljoner, mycket handlar om tillfälligheter vid en försäljning. Binninges tidigare snack om 5-6 miljoner kändes dock avlägset. Jag har hela tiden påtalat att det som är viktigt är hur affären gick till, alltså uppstod, Esbjörn vittnar om tjat och manipulation. Ser man till hur Esbjörn framställs i media så känns det inte direkt som en person som står på sig och har attityd, om någon med Ebba Buschs retorik och armbågar kommer och tar för sig. Då är det game over före det har börjat.
2021-02-25, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Hon kunde ha deponerat resterande del av köpeskillingen ( finns någon myndighet man kan göra det på men minns inte vilken), eller varför inte sätta in stålarna på Esbjörns konto det har hon ju numret till

Det skulle ju va EXTREMT dumt att sätta in ett par miljoner på någons konto utan att Esbjörb skriver på att han har motagit pengarna.

Eller brukar du lättvindigt skicka ett par miljoner kors och tvärs utan korrekta papper?
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Var det för att de påstod att det var Esbjörn som anmält Ebba för grovt förtal, eller vad var anledningen?

Huvud på spiken.!

Jag missade 19-köret då jag höll på med annat, såg skiten på tv4 play snabbt utan ljud-sen när jag backade, hade inslaget tagits bort från hårddisken, så jag kollade, och nu på hela tv-sändningen har inslaget redigerats om, för nu finns inte hans uttalande som du nämnde kvar. Som bevis kan du enkelt kolla tidskoderna, originalet var 2:23 som togs bort och nu är inslaget 2:19 (panikåtgärd)

Övrigt:
De som hängt med i svängarna de senaste dagarna bör nu inse klart att det körs en påverkansoperation från i huvudsak Bonnierpressen, med koordinerade attacker där man tar intervjuer plus IPSOS-undersökningar samt fake-artiklar om "höga kd-politiker" och vad dessa anser, och sen dessutom injicerar gamla medlingsförslag som fanns här i tråden sen nov.

Bonniers och MSM skiter alltså helt i vad svensk lag och domstol har att komma med, Ebba ska ut med alla tillgängliga medel. Men när man koordinerar dessa typer av drev gäller det att de genomförs utan klantskallar, här röjde Esbjörn själv hur operationen gjorts mot honom personligen och samtidigt sa han för mycket med panikåtgärder från TV4.

De som hade ögonen på skaft borde ha sett att de tidinings-urklipp som Esbjörn hela tiden läser är utprintade sidor från "Stoppa pressarna" som är Sveriges sämsta skitmedie, så när han sitter på kursgården och matas med valda urklipp om Ebba, blir det ganska naturligt att han hade denna inställning om henne.

Detta är Goebbels show 2021. TV4 panik i repris: https://ibb.co/zSN9whm
Hur man matar Esbjörn med urklipp från svenska medier: https://ibb.co/cCPPmFg
(stoppa Pressarna sitter i spanien pga "vissa orsaker")

Övrigt: Finns inget i inslagen (gamla som redigerade version 2 och 3) där Essbjörn själv säger att han ångrat sig, det är reportern som säger detta !
Reporter: Esbjörn ångrade sig när hantverkarna började såga ner träd på tomten
Esbjörn: Det var åt helvete rent ut sagt

Det närmaste som sägs i versionerna är: "Jag har ju brutit avtalet - men det vill hon inte förstå"...
DE som anser annat ska då lägga ut text samt skärmdump för att verifiera att dom har en annan version typ Bonnier 6-7-8...
Senast redigerad av vittne-x 2021-02-25 kl. 22:34.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Precis. Länstyrelsen kan man sätta ned pengarna till om mottagaren inte vill ta emot dem. De flesta köp är faktiskt villkorade att hela köpeskillingen ska betalas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in