2021-02-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Förtal? Jag har inte sett någon dom om förtal. Har du?
Om inte Binninge kastar in den som en del av en förlikning så kommer det att komma en dom ska du se, det är lika troligt som att Ebba Busch får huset om hon väljer den vägen.
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är gubbens släktingar som är förövare. Både Ebba och Esbjörn är offer. Men medan Ebba väljer att stå upp och ta strid viker Esbjörn ner sig. Jag tycker synd om Esbjörn som pressas av sina snikna släktingar att ta husaffären, som han ville genomföra, till tinget. Det är helt rätt av Ebba att kämpa för sin rätt att få hålla sig till ingånget avtal. Pacta sunt servanda.
Gallimatias!
Väljarna kommer inte hålla med dig om att Ebba är ett offer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Det är snarare Esbjörns släktingar som är ovilja att sälja, inte Esbjörn själv och mainsteam medier hakade på i syftet smäda Ebba Busch och förstör möjligheten till sverigedemokratiska regering nästa valet.

Jo jag är av den bestämda uppfattningen att det är folk bakom Esbjörn som styr det här.
Men det är enklare att skriva Esbjörn.
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Undertecknandet finns på köpekontraktet men något köpebrev finns ju inte. Det är köpebrevet, där resterande del av köpeskillingen erlagts, som är beviset , kvittot att fastigheten fått en ny ägare

Det här har också uträtts i tråden oändligt många gånger. Äganderätten övergick i och med undertecknandet av avtalet. Att det ännu inte är fullbetalt är ointressant. Lagfart är endast en registrering i fastighetsregistret (precis som när du köper en bil så äger du den direkt även om den ännu inte skrivits in på dig i bilregistret). Ebba kan idag sälja huset vidare till dig eller mig, om hon vill.

Däremot finns det såklart fördelar med att stå som lagfaren ägare. Framför allt är det endast lagfaren ägare som får ta ut nya pantbrev och sedan pantsätta dem för lån. Det är också här det kärvat eftersom banken inte kan ge henne resterande lån som hon förmodligen behöver för de 3,5 MSEK som ännu återstår att betala, dvs hon har hamnat i ett slags Moment 22 här pga säljarens oredliga beteende. (Allt förstås under förutsättningen att hon inte har pengarna sparade på sitt konto.)
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Eftersom det finns andra som agerar lika fult som EBT skulle till viss del ursäkta hennes motbjudande behandling av gubben?

Men du kritiserar inte de andra fulisarna?

Märkligt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Eftersom det finns andra som agerar lika fult som EBT skulle till viss del ursäkta hennes motbjudande behandling av gubben?

Jag förstår inte vad hon haft för motbjudande behandling.

De möttes efter att han pratat om at sälja, de möttes via ett ombud och sen på riktigt. Han har fått träffa Ebba flera gånger och han har fåt ta del av värderingar och sen skrivit kontrakt och fått handpenning. Sen så har andra gjort motbjudande behandlingar av honom och dragit runt med honom, pensionatstanten och Binninge och media som hungrigt hugger.
2021-02-25, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Det är snarare Esbjörns släktingar som är ovilja att sälja, inte Esbjörn själv och mainsteam medier hakade på i syftet smäda Ebba Busch och förstör möjligheten till sverigedemokratiska regering nästa valet.
Esbjörn sa själv att han inte ville sälja, han var övertydlig i TV4 idag att han inte vill sälja.
Ebba Busch har sagt att vill inte Esbjörn sälja så kommer jag inte driva igenom detta.
Är hon kvinna för sitt ord?
2021-02-25, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Det skulle ju va EXTREMT dumt att sätta in ett par miljoner på någons konto utan att Esbjörb skriver på att han har motagit pengarna.

Eller brukar du lättvindigt skicka ett par miljoner kors och tvärs utan korrekta papper?
De flesta köp är villkorade att köpeskillingen skall erläggas. Vägrar mottagaren ta emot pengar kan man sätta ned dem hos länstyrelsen istället.
2021-02-25, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag förstår inte vad hon haft för motbjudande behandling.

De möttes efter att han pratat om at sälja, de möttes via ett ombud och sen på riktigt. Han har fått träffa Ebba flera gånger och han har fåt ta del av värderingar och sen skrivit kontrakt och fått handpenning. Sen så har andra gjort motbjudande behandlingar av honom och dragit runt med honom, pensionatstanten och Binninge och media som hungrigt hugger.
Nej, detta är en trådsanning, Esbjörn har inte letat köpare, andra spekulanter har hört av sig tidigare till han men det har inte blivit affär av någon anledning, kanske för att de uppträdde på ett hedersamt vis om en 80åring?

Esbjörn säger själv att Ebba Busch tjatade, log och läser man mellan raderna agerade Ebba Busch jäkligt manipulativt.

Vad Majkgårdmaffian har för baktanke vet ingen här, det kan mycket väl vara som trådsanningen gör gällande att de försöker säkra arv men det behöver inte vara så.
2021-02-25, 22:17
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Esbjörn sa själv att han inte ville sälja, han var övertydlig i TV4 idag att han inte vill sälja.
Ebba Busch har sagt att vill inte Esbjörn sälja så kommer jag inte driva igenom detta.
Är hon kvinna för sitt ord?

Varför sålde han då?
2021-02-25, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Hon ska självklart löpa linan ut.

Du kanske har märkt att den kritik som kommer enbart kommer från några få inom KD samt lite gaphalsar här på FB.
Och några krönikarer i skvallerpressen.

Inte en enda politisk motståndare har öppnat käften. För att dom är FULLT medvetna om att det skulle vara att öppna ett ormbo. Ett ormbo där man kan runda lagen genom att springa till media som en liten mediahora.
Varför skulle Ebbas politiska motståndare lägga sig i hennes privata affärer? Även om Ebba själv tycker att hennes fastighetsköp är så viktigt att hon skriver långa tirader om det på sin öppna Facebookkonto som politiker. Sedan klagar hon på folk som inte förstår att det är privat. Det vore bättre om hon skrev om sina bekymmer på sin privata Facebookkonto.
2021-02-25, 22:18
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Innan man kommenterar kanske man ska läsa inlägget ordentligt. Den jag svarade sa att även ett muntligt löfte gäller vid köp av fastighet. Det gör det naturligtvis INTE

Så vad grinar du om då? Du svarar på någonting som inte har med saken att göra sen försöker du få det som att du har rätt? Lägg ner såssetroll

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in