2021-02-25, 21:56
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Ehh, skulle man alltså upplevas som mer respektfull att blåsa och köra över en 80+ åring menar du? Min poäng är att Ebba Busch har försatt sig i en jävla rävsax, att hon sedan förtalade ombudet är ju rent ut sagt IQ befriat. Hon kommer inte komma ur det här på ett bra sätt. Hon kan alltså välja på att göra det på bästa möjliga vis, dvs låta köpet återgå. Eller på sämsta vis, driva igenom köpet.
Hon har helt klart problem, hur hon än gör blir det fel. Men jag tror att hon förlorar mer på att ge sig, hon har ju faktiskt rätt till fastigheten och bör stå på sig. Man kan inte säga att hon "blåser" gubben, det är ju inget rån direkt utan bara ett ganska lågt pris. Kåken är sliten och tomten ser ut som fan, priset ligger väl i nivå med taxeringsvärdet om jag inte sett fel. Men hon bör se till att få ett avslut snarast annars kommer det bli för mycket dålig publicitet.
2021-02-25, 21:57
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Hon är ett statsministerämne. En fighter som står upp för rättssamhället. Om hon skulle få kliva av pga det här stolleriet som hon är helt oskyldig till så vore det en stor förlust för vårt land. Men skulle det gå så illa så kommer hon ändå snabbt få ett nytt dubbelt så bra betalt jobb i näringslivet.

Nja. Det var ju Ebba som startade hela stolleriet, när hon tarvade efter någon annans egendom.
Genom ett uselt försök att förvärva en fastighet, satte hon sig själv i klistret.
Denna affär hade kunnat hanterats mycket bättre från hennes sida.

Tror inte näringslivet är intresserad av någon som inte ens klarar av att köpa ett hus.
2021-02-25, 21:59
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Underskriftet finns.

Du kanske har märkt att Esbjörnt et al inte har ifrågasatt kontraktets riktighet?
Detta då kontraktet är helt i sin ordning enligt alla konstens regler.

Att köpeskillingen inte betalats är det som tinget ska lösa.

Det finns en jättefin lag som reglerar hur husköp går till. Läs den. Så kommer allting klarna varför det nu är som det är.
Undertecknandet finns på köpekontraktet men något köpebrev finns ju inte. Det är köpebrevet, där resterande del av köpeskillingen erlagts, som är beviset , kvittot att fastigheten fått en ny ägare
2021-02-25, 21:59
Medlem
När är förhandlingarna över?

Och varför har Esbjörn låtit huset förfalla så till den grad under åren? Det är ju inte beboeligt och finns varken rinnande vatten eller avlopp vad jag läst. Går det ens att renovera ett sånt förfallet hus? Måste ju kosta som att bygga nytt? Plus att hela tomten är igenvuxen.
2021-02-25, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Det är en trådsanning att han aldrig varit där, enligt Aftonbladet har han barndomsminnen ifrån området.
Han var 15 år första gången han såg huset, det säger han själv i polisförhör.
2021-02-25, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Esbjörn tryckte väl på Ebba tomten?
Du är inte riktig klok som du försvarar hennes försök att sno åt sig fastigheten.
Hur är det fatt med dig som yrar om att det är Ebba som är offret och gubben förövare. Ebba hade kunnat valt att inte lura av gubben fastigheten.

Tycker du EbT agerar i enlighet med kristen värdegrund att visa värdighet mot våra gamla?
Det är gubbens släktingar som är förövare. Både Ebba och Esbjörn är offer. Men medan Ebba väljer att stå upp och ta strid viker Esbjörn ner sig. Jag tycker synd om Esbjörn som pressas av sina snikna släktingar att ta husaffären, som han ville genomföra, till tinget. Det är helt rätt av Ebba att kämpa för sin rätt att få hålla sig till ingånget avtal. Pacta sunt servanda.
2021-02-25, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Han har bott/bor intill på Majkgårds kursgård, där han hjälper till ibland med olika sysslor. I gengäld har han satt henne att ärva ödeshuset i sitt testamente, tror vi. Eftersom hon förmått två andra gamla bröder att göra detsamma. Det verkar även Oisin Cantwell i AB misstänka.

Oisin verkar vara den enda inom media som ser det jag ser.
Han verkar objektiv och inte som Lena Mellin som inte verkar ha tänkt efter alls.

Jag tror att det hela är att pensionatstanten trodde hon skulle ärva och hon lindade in Esb i mat o husrum och trodde det skulle gå lika smort som med de andra männen hon ärvt.
När hon upptäckte att han hade spekulant på huset så drog hon i alla klutar hon hade och då kom Binninge in i bilden.

Jag ser inte att Ebba gjort något fel alls.
Hon har fått ta emot så mycket illasinnat mera än vad vi med normala jobb får stå ut med.

Jag röstar inte på Ebba och ser inte att det här ska sänka KDs siffror.
2021-02-25, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
"Någon" ringde in till pk-kontrollen 21:13 och bad dom fimpa inslaget....(har kollat)
De andra ligger kvar än
Läggs nog över nedkortad på hela sändningen , du får prova senare
https://ibb.co/zSN9whm
Nu har dom lagt ut samma klipp igen, eller det verkar som dom klippt bort lite av den frekvens där reporten möter upp Ebba m mikrofonen i högsta hugg? Så verkar onekligen vara de som ligger bakom d hela. Dom ville inte att hon skulle framstå för allt nonchalant och arrogant!
2021-02-25, 22:03
Medlem
imrichbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Oavsett vem som har rätt eller fel i den här affären så har EBT ställt till det på allvar, både för sig och för partiet.

En ledande politiker med siktet inställt på att ingå i en regering får aldrig låta ett privat ärende överskugga rollen som politiker. Då hamnar ju väljarkårens fokus på politikerns privatliv och inte på den program som politikern driver.

Nu faller förtroendet för henne som det nästan aldrig fallit för någon annan politiker. Och hon drar partiet med sig i fallet. Närmar sig fyraprocentsgränsen oroväckande fort.

Dåligt omdöme är bara förnamnet. Löfvén gnuggar händerna.

Hon företräder heller inte vilket parti som helst, utan ett parti som ska stå för goda kristna värderingar. Som att värna om de svaga och utsatta. Ebba visar dock sitt riktiga jag...
2021-02-25, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Två helt olika saker. Du kastar skit på Ebba för att du ogillar henne som person, Ebba ifrågasätter ombudets lämplighet p.g.a tidigare dom, två års fängelse för våldtäkt och misshandel av minderårig. Mig veterligt är Ebba inte dömd för något. Ser du skillnaden?
Du menar alltså att när det gäller husaffären så ska lagen gälla men när det gäller förtal så är lagen inte lika viktig? Selektivt
2021-02-25, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Undertecknandet finns på köpekontraktet men något köpebrev finns ju inte. Det är köpebrevet, där resterande del av köpeskillingen erlagts, som är beviset , kvittot att fastigheten fått en ny ägare

Köpekontraktet är det som dikterar vilkoren som gäller.
Du kan inte undkomma det genom att helt enkelt skita i att dyka upp när köpebrevet ska signeras.

Och det är ju det här som tingsrätten ska lösa.

Köpet enligt dom vilkor som Esbjörn skrev på har han ju brutit emot.
Så EBT äger fastigheten men då hon inte kunnat reglera sin skuld pga Esbjörns ovilja att dyka upp så måste tinget lösa det.

Eller tror du på allvar att bara för att man väljer att inte dyka upp så är köpekontraktet ogiltigt?
Det skulle sätta en väldigt konstig praxis när det gäller köp/sälj av fastigheter.
2021-02-25, 22:06
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Du menar alltså att när det gäller husaffären så ska lagen gälla men när det gäller förtal så är lagen inte lika viktig? Selektivt

Förtal? Jag har inte sett någon dom om förtal. Har du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in