Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Om Ebba Busch funderar på att vara kvar inom politiken så skulle hon nog göra smartast i att göra en pudel direkt.
Be om ursäkt om Esbjörn har uppfattat henne så som han säger.
Gå med på att häva avtalet och ta Ersbjörns förslag om uppgörelse.
Nej, då uppfattas hon som svag. En som man kan köra över i politiken, en förlorare. Hon kommer tappa all respekt, hon måste stå på sig mot gubben. Då blir hon en vinnare och KD kommer öka.
Ehh, skulle man alltså upplevas som mer respektfull att blåsa och köra över en 80+ åring menar du? Min poäng är att Ebba Busch har försatt sig i en jävla rävsax, att hon sedan förtalade ombudet är ju rent ut sagt IQ befriat. Hon kommer inte komma ur det här på ett bra sätt. Hon kan alltså välja på att göra det på bästa möjliga vis, dvs låta köpet återgå. Eller på sämsta vis, driva igenom köpet.
Nu är ju det ett helt annat fall men skulle hon kunna kohandla med Binninge om att han lägger ner förtalsanmälan mot henne också hade det kanske varit den största vinsten som Ebba Busch skulle kunna göra.
Spelplanen vände totalt idag! Från att Ebba Busch var i stor ledning måste jag säga att det är fördel Esbjörn. Dock håller jag med om att Ebba Busch, om hon vill, mest troligt kan köra över Esbjörn och annektera fastigheten.