2021-02-24, 23:27
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Hon visar inga som helst tecken på att vara framgångsrik. Hon visar däremot att hon vägrar förlora, och hon kan gå över lik för det.
Jag får rysningar av obehag för denna falska häxa, och hon ska ha en kristen tro?
Hon, som många andra från Livets Ord är hjärntvättade av Pastor Ekman.

Må hon brinna i helvetet som en häxa!

Uppenbart att du har förutfattade meningar om Ebba, men dina fördomar gör inte henne skyldig.

Om det skulle visa sig att hon inte är skyldig, visst hade du fortsatt anse att hon är skyldig?
2021-02-24, 23:30
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnalford66
Oanade höjder är väl att ta i, KD har legat på runt 5% de senaste mätningarna och Ebba Busch förtroendemätningar dalar sakta men säkert neråt.

Jag tror inte denna uppmärksamhet och hennes enligt många hårda ton gynnar henne eller KD. Hon var märkbart pressad i SVT`s 30 minuter idag. Gjorde kanske inte bort sig lika mycket som Vänsterpartiets ledare förra veckan men det var ingen lyckad intervju för EB ikväll.

Hon gjorde inte bort sig på något vis. Det var snarare programledaren som gjorde bort sig som ställde svävande oklara frågor om något hon skrivit i sociala medier som han inte ville förklara och som han dessutom nämnde någon tjommen i någon tidning som tyckt något om, och han ställde samma fråga tre gånger trots att han fick svar första gången, och till sist sa Ebba till honom att om han inte kan acceptera svaret kanske han inte ska ställa frågan. Nej, det var inte Ebba som hade en dålig dag, det var en feg flummig programledare som hade en dålig dag. Samma sak med corona, en tredjedel av hela programtiden ägnades åt två ord och han ältade samma fråga om och om igen. Och sedan drog han upp återkommande gånger vad andra partier tweetar. Ebba hade helt rätt i sitt uttalande om att hon inte fått mycket tid till att prata om KD's sakpolitik, eftersom programledaren först bara ältade ett gammalt uttalande och sedan tjatade om vad andra partier tweetar.

Svenska folket såg en stark och självsäker partiledare som inte räds svåra frågor eller tjatiga flummiga journalister som inte vågar lägga korten på bordet.
2021-02-24, 23:37
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Expressen har ju fullkomligt givit upp alla journalistiska ambitioner, tycks det. Det är rena partsinlagor som kommer därifrån. Rubriksättningen är grovt förledande. Innehållet är ensidigt, tillika manipulativt.

Exempel: det finns egentligen inget ”husbråk” mellan köpare och säljare, utan de var två nöjda parter i samma affär. Tills den dag då de tillsammans var på tomten för att röja, vilket då blottade transaktionen för andra gäddor som lurade i vassen. Eller när rubriken löd ”Ebbas sluga plan för att vinna husstriden”. Skriver man så, så rapporterar man inte.

Dessutom sätter de dem bakom betalvägg, så man måste betala pengar för att läsa, vilket tex jag inte gör, då får man bara infon från den ihopljugna rubriken, och kan inte ens läsa sanningen mellan raderna i artikeln som man vanligtvis kan göra när man radar upp lögner sida upp och sida ner...
2021-02-24, 23:37
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Två frågor.

1. Har Binninge rätt att olovligen beträda tomten tillsammans med värderingsman när Ebba har betalat handpenning och saken ligger i tvist? Hon är väl formell ägare av huset? Kan det räknas som hemfridsbrott?
https://lawline.se/answers/far-vem-som-helst-betrada-min-tomt

2. Har Binninge och värderingsman endast befunnit sig utanför fastigheten, eller lånat en nyckel av Esbjörn och klivit in? Det står inget om att de har gått in i själva huset, inga bilder finns, men ändå ges en noggrann beskrivning hur det ser ut inuti och att kallvind "ej inspekterad vid platsbesöket". Varför skriva ut det sistnämnda om de inte klampat runt inne i fastigheten?

Troligen inte hemfridsbrott eftersom ingen har sin bostad där. Däremot kan det vara som olaga intrång eller egenmäktigt förfarande. Sådant har hänt.
2021-02-24, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Om det skulle visa sig att hon inte är skyldig, visst hade du fortsatt anse att hon är skyldig?
Det spelar ingen roll om hon i lagens mening eller skyldig eller inte.

Att söka upp ensamma gamlingar och övertyga dem att sälja egendom i privat transaktion är någon som bara skojare sysslar med..
2021-02-24, 23:41
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lynx911
Då undrar jag vad du får av denna som är juridiskt ombud för gubben...

https://docdro.id/X6PXVfN

Där hade vi den ja. Den är det ju flera i tråden som efterfrågat.
Här kan man då läsa vilka brott som den person som anmält Ebba för grovt förtal är dömd för.
Rena sadisten.

Smart drag av tomten att hänga ut sig själv så fullständigt i all media genom att göra en förtalsanmälan. INTE.
2021-02-24, 23:45
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Troligen inte hemfridsbrott eftersom ingen har sin bostad där. Däremot kan det vara som olaga intrång eller egenmäktigt förfarande. Sådant har hänt.

Spelar ingen roll vad jag förstår, gäller även fritidshus.

Citat:
Hemfridszonen är området närmast bostads- och fritidshus och där har den boende rätt att få vara ostörd och ha som sitt privata område. Om någon olovligen beträder annans tomt, och det ej faller inom allemansrätten, kan den göra sig skyldig till hemfridsbrott enligt 4 kap. 6 § brottsbalken. Påföljden är böter.
https://lawline.se/answers/far-vem-som-helst-betrada-min-tomt

Citat:
Hemfridszonen är området närmast runt ett bostads- och fritidshus där den boende har rätt till ett privat område och att få vara ostörd. Inom hemfridszonen har fastighetsägaren eller hyresgästen full rådighet över marken, och ingen får vistas där utan lov av denne. Inom hemfridszonen gäller således inte allemansrätten.
https://www.naturvardsverket.se/Var-natur/Allemansratten/Det-har-galler/Hemfridszon/

Edit: Vilken rätt har Binninge att klampa runt på Ebbas tomt?
Senast redigerad av Passepartout 2021-02-24 kl. 23:48.
2021-02-24, 23:45
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Tänk om Esbjörn kolar nu ”Ebba drev Esbjörn in i döden”.

Ja jag skulle nog vara försiktig om jag var henne. Det kan faktiskt hända och då blir det inte lika roligt för henne men med tanke på hur hon fortsätter framåt så tycker jag inte synd om henne om det nu skulle bli så. Varför ha empati för någon som själv saknar det.
2021-02-24, 23:47
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Tänk att det slant med: "Även om den moraliska biten är subjektiv" ?

Du missade det klandervärda i att Politikertoppen Ebba försöker köra över en gammal gubbe för att komma över hans barndoms fastighet?

Min peng på att väljarna förstår det bättre än dig och husgiriga Ebba. Kärnan i en demokrati.

Det slant inte med utan var högst medvetet skrivet. Vad en person kan anse vara moraliskt OK kan en annan tycka inte vara moraliskt OK. Därför blir det subjektivt.

Du glömde att förklara hur Ebba har lurat Esbjörn på hans "barndomsfastighet"? När du ändå är igång kan du också förklara hur hon kört över honom?

Du väljer uppenbarligen medvetet att bortse från all information som andra användare delat med sig om i tråden där det gång på gång framstått att Esbjörn farit med osanning och spelat kortet som gammal hjälplös gubbe med selektivt minne.
2021-02-24, 23:49
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Ge dig nu. Hon fösökte köra över Anders Holmbergs genom att överrösta honom och föröka styra över vilka frågor han fick ställa. Fy fan!
Precis som hon gjorde när hon manglade gubben om huset.
Ebba kör över dom som inte dansar efter hennes pipa.

Holmberg jobbade hårt för att misstolka allt Ebba sa. Hon köpte det inte försökte förklara för Holmberg som han var åtta år hur det låg till. Det är inte att köra över någon. Det kallas integritet. Ovanligt ord i syltryggarnas land.

Jag får intrycket av Ebba att hon tror på lag och rätt. Det börjar också bli ovanligt i Sverige. Men tro mig, du vill inte leva i ett laglöst land även om det är bekvämt att acceptera förfallet på väg dit. Alla accepterar det dock inte. Såna ledare har aldrig behövts så mycket som nu.
2021-02-24, 23:49
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Är det förtal även om det är sant?

Är man inte byxmyndig vid en ålder av 15 år? Jo jag slog upp det. Då är det väl ändå inte en pedofilhandling han har gjort sig skyldig till, eller? Tjejen i detta fall är ju 15 år - läste lite i domen - "stod där i bara trosor och BH". Jag har hela tiden härifrån fått intrycket av att JB ägnat sig åt sex med en mycket yngre individ. Har Ebba omnämnt honom som pedofil eller är det endast här i tråden det har förekommit?
2021-02-24, 23:54
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Då undrar jag vad du får av denna som är juridiskt ombud för gubben...

Detta är sunkigare än jag trodde. Ofattbart att Binninge väljer att exponera sig när han har en sådan dom i bagaget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in