2021-02-25, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VildaWebben
Varför skulle ombudet inte föra Esbjörns talan? Om ombudet inte framför Esbjörns vilja så är det väl bara för Esbjörn att göra sig av med honom. Om nu Esbjörn är så pass klar i knoppen som Ebba hävdar.

Ja, varför påstår han att Esb är dement och fattar nada, när det psykologutlåtande som han själv ordnat med visar att Esb är en fullt fungerande, om än gammal man.

Det har framgått bl.a. av Binninges egen inlaga till TR att han inte haft kontakt med Esb.

Inte heller visste han att Esb förhörts av SU i den polisanmälan mot EB som Binninge själv initierat.

Och Esb verkar inte vilja kännas vid sitt ombud. I redovisningen av förhöret av SU hänvisar han till "en firma i Örebro".

Det finns fler exempel som indicerar att Esb och Binninge inte är i samma härad. Allt detta har EB naturligtvis noterat.

Förhörsprotokollet från SU är publicerat i tråden. Du får själv söka rätt på det för nu ska jag ställa mig vid spisen.
2021-02-25, 16:54
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Undrar hur pederasten Binninge tänker? Esbjörn är chanslös vid en rättslig prövning. Det enda som kommer att hända är att han får betala både sina egna och EBT’s processkostnader och ett skadestånd till EBT pga merkostnader hon haft pga förseningarna att tillträda sin köpta fastighet.
Undrar om Esbjörn får sälja en fastighet till för att lösa dessa skulder?
Han kommer inte att bli glad.

Esb - Men min advokat sa ju att...
- Han är ingen advokat.
Esb - Men Majkgård rekommenderade ju hans firma?
- Ingen firma, han är en vän och affärsbekant till Majkgårds väninna Monica, okunnig i fastighetsrätt och ingen advokat.
Esb - Monica, revisorn?
- Nej Monica är ingen revisor.
Esb - Men Majkgård sa ju att... jag som skrev på en fullmakt! Hur kan Majkgård göra så? Trodde att hon var min vän!
- Nej Majkgård är inte din vän hon och Monica planerar att få dit senilförklarad och få dig inhyst på "eget boende".
Esb - Helvetes jävla skit! hjälp mig någon!
Ebba - Lugn och fin nu Esbjörn, jag känner några skarpa Jurister och Ekonomer, vi utreder och stämmer skiten ur dem.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-02-25 kl. 17:12.
2021-02-25, 16:55
Avslutad
Citat:
Ja de borde täcka hans kommande kostnader, risken finns att hans ”ombud” gärna vill driva det i en instans till och dra på Esbjörn ännu större kostnader.
Binninge är nog ovillig att träda ut från scenens strålkastarljus, han har ju chansen att göra sig ett namn. Stackars Esbjörn får förbereda sig på att vara en långkörare i kvällspressen. Att kasta en gamling under bussen är ett billigt pris för Binninges ambitioner.
2021-02-25, 16:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det går ju endast om Esbjörn vill. Eller menar ni att Esbjörn är så borta i skallen att han inte förstår vad som händer och vad hans ombud gör? Det går ju i sådana fall tvärt emot de påståenden Ebba gjort om Esbjörn. Att han är helt klar i skallen och har stenkoll.
Esbjörn verkar vara i klorna på andra, hade Esbjörn fått bestämma hade han suttit hemma och räknat pengar nu.
2021-02-25, 16:56
Medlem
Knivur-273s avatar
Problemet för Ebba Busch, är att om hon backar i frågan, även om hon har rätt rent juridiskt, så kommer hon bli mobbad och beskylld för oegentligheter av vänsterpressen. Framhärdar hon sin sak, så blir reaktionen också den samma.

Hon borde varit mer försiktig och dragit sig ur redan från början. Man kan misstänka att det är yttre politisk påverkan som kommit säljaren att börja krångla helt plötsligt.
2021-02-25, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Ja, varför påstår han att Esb är dement och fattar nada, när det psykologutlåtande som han själv ordnat med visar att Esb är en fullt fungerande, om än gammal man.

Det har framgått bl.a. av Binninges egen inlaga till TR att han inte haft kontakt med Esb.

Inte heller visste han att Esb förhörts av SU i den polisanmälan mot EB som Binninge själv initierat.

Och Esb verkar inte vilja kännas vid sitt ombud. I redovisningen av förhöret av SU hänvisar han till "en firma i Örebro".

Det finns fler exempel som indicerar att Esb och Binninge inte är i samma härad. Allt detta har EB naturligtvis noterat.

Förhörsprotokollet från SU är publicerat i tråden. Du får själv söka rätt på det för nu ska jag ställa mig vid spisen.

Om Esbjörn vore klar i kroppen så gör han sig givetvis av med ett juridiskt ombud som driver en linje som går tvärt emot hans egen vilja.
2021-02-25, 16:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Även socialdemokratiska politiker hamnar i skandaler i media. Nu senast olika sosse-ministrars vistelser i shoppingcenter och skidorter. Det är förstås inte olagligt för en minister att ränna runt i mellandagsrean, men givet omständigheterna kan det ändå uppfattas som förtroendeskadligt. Makthavare måste alltså förhålla sig till mer än det strikt juridiska.
Att köpa fastigheter till marknadspris är inte något kontroversiellt.
2021-02-25, 16:59
Medlem
Citat:
Esbjörn verkar vara i klorna på andra, hade Esbjörn fått bestämma hade han suttit hemma och räknat pengar nu.

Esbjörn kan göra sig av med sitt ombud om han inte är nöjd. Eller menar du att han är så borta i skallen att han inte förstår vad som sker?
2021-02-25, 17:01
Medlem
Citat:
Att köpa fastigheter till marknadspris är inte något kontroversiellt.

Att försöka genomdriva affärer med åldringar som egentligen inte vill uppfattas som kontroversiellt.

Gamla människor har svårare säga nej och därför de ses som lätta offer av allt från zigenar-ligor till predatoriska telefonförsäljare.
2021-02-25, 17:02
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Esbjörn kan göra sig av med sitt ombud om han inte är nöjd. Eller menar du att han är så borta i skallen att han inte förstår vad som sker?
Han litar på Madame Majkgård, hon som tagit hand om honom sedan tio år.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-02-25 kl. 17:09.
2021-02-25, 17:03
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Nu säger ju de här i tråden att hon haft någon som gått genom huset under två dagar. Så om hon säger de ska bo i DET huset efter 2-3 månader så är det inte vad jag skulle är ett ruckel....

Hon visste nog exakt vad hon köpte. Tvivlar på det var ett ruckel.

Om du har råd att slänga in en mindre armè av bra hantverkare, så tror jag att man hinner renovera och bygga om rätt mycket på ett par månader.

Två hantverkare i varje rum, några utanför som tar hand om inkommande material och utgående sopor plus en projektledare och byggherre. Kostar väl ett par, tre miljoner, men sedan har du nåt som är i tillräckligt bra skick för att våga bo i det.
2021-02-25, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Han litar på Madame Majkgård, som tagit hand om honom sedan tio år.

Så han är så förvirrad att han inte upptäcker om Majkgård lurar honom? Denna man som enligt Ebba har stenkoll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in