Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Det var hennes man Erik van Der Heeg
Huvudägare är Bulletin AB, någon huvudman finns inte men i styrelsen sitter Claes Pontus Tholin och
Amanda Tholin Bergman.
Edit Hittade Gustaf Rentzhog, Atta Tarki och Jonas Wiwen-Nilsson
Jag har inte följt detta och försöker sätta mig in i vad som hänt. Det enda jag vet är att folk på sociala medier trodde de skulle få en konservativ tidning och att Tino farit runt som en vettvilling på sociala media för att dementera redan från början.
Sen vet jag att de samarbetar med vad de nu heter som har kopplingar till globalisterna. Jag orkar inte leta fram konkreta källor på detta för jag har inte tid och hundra andra grejer i huvudet, som dessutom gör ont just nu. Take it or leave it.
Bulletin var/är kontrollerad opposition. Jag förstår inte att folk var/är så aningslösa.
Menar du att det inte finns en åsiktskorridor i svensk media?
Aha, var det van der Heeg. Bad han om ursäkt?
Jo, men frågan är vad konservativ betyder idag. Det är långt ifrån självklart. En del konservativa är säkert helt emot att pappor tar pappaledigt. Förbjud pappaledighet! Det skulle säkert vara svårt för en opinionsbildare att driva den linjen, utan att bli hånad. Så visst finns det en åsiktskorridor. Det gör det alltid i alla samhällen och tider.
Andra frågor som knappast skulle gå att driva i Sverige: införande av dödsstraff och förbud mot abort. I ganska många andra länder går det alldeles utmärkt att förespråka detta. En del länder har som bekant både dödsstraff och förbud mot abort.
Jag saknar själv inte en tidning som skulle driva de frågorna och tycker inte att det är någon förlust att de inte finns. Det är inte omöjligt att uttrycka sådana åsikter i Sverige, men då får man vara beredd på en enorm kritikstorm. Likadant om man vill förbjuda homosexualitet eller religion.
Jag bara pladdrar på lite här, en spontan reflektion: det är nog ingen slump att rätt många med invandrarbakgrund lockas av det konservativa lägret. Det finns mycket högrare höger utanför Sverige. Inte minst i USA.
Helt kortfattat, lite för trött att skriva