Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikN96
Uppenbarligen så har ju inte AMEX gissat och sett till min nuvarande situation med en arbetsgivare och lön. Eller menar du att AMEXs krav är lägre att andra kreditkortsgivare? Då får du isåfall länka till det. För det tror jag inte på.
Sedan att AMEX tar höga avgifter för handlarna är ju deras val. Men om man väljer att inte godta AMEX så kan man ju tappa kunder då många har AMEX idag. Att priser skulle gå upp om många kör AMEX har jag svårt att tro. Det är bara din hypotes.
Varför skulle AMEX vara bättre att resa med menar du?
Amex har så stor avans på sin avgiftsmodell att de troligen sväljer den lilla delen kreditförluster som uppstår när de godkänner trots att de inte har full information om sökanden.
99.99% av amexidioterna har annat kort att ta till då amex glädjande nog faktiskt refuseras på många ställen. Självklart lägger handlarna på kostnaderna på varorna som säljs, att tro något annat vore skrattretande ogenomtänk.
Amexbögarna brukar gillar dessa kort för att samla poäng till gratisresor - därav samarbetet med SAS. Ofta är det resande säljare eller liknande som har mycket utlägg i jobbet. Utan denna kategori skulle amex föra en tynande tillvaro i EU.