2021-02-25, 14:21
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Skillnad mellan att rapportera och utropa, tillkännage, osv.
Media bestämmer inte vem som vinner valet. Media förutspår vem som vinner valet baserat på hur det går i rösträkningen. Denna prognos kan ibland göras redan på valnatten, ibland några dagar eller veckor efter, beroende på hur jämnt det är. I det här fallet tog det några dagar att räkna tillräckligt mycket förtidsröster i Pennsylvania innan man kunde förutspå att Biden skulle vinna

Vem som faktiskt vann valet bestäms när delstaternas valorganisationer räknar ihop valresultatet och det certifieras av rätt myndighetspersoner. Detta skedde främst under andra halvan av november och första veckan i december. Alternativt kan man definiera det som att det var först den 6:e januari som Biden vann, även om det inte fanns någon tvekan om att han skulle göra det efter att delstaterna hade certifierat resultaten.
Senast redigerad av Emma18 2021-02-25 kl. 14:24.
2021-02-25, 14:21
Medlem
Citat:
Det är ju olagligt , visa mig lagen där det står att man får hitta på adress nummer och lägenhetsnummer?

På tal om lag så får du själv gärna visa lagen som säger att delstaterna måste gå via domstol för att ändra sina valregler.
2021-02-25, 14:31
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Kanske för man inte får utreda något annat, det är bara toppen på ett isberg. Bildbevis är ganska svårt för twitter och youtube att censurera , (twitter gjorde dock det ändå)

Världens säkraste val din clown haha

Man får utreda hur mycket man vill. Såsom Trump gjorde efter valet 2016, då han tillsatte en utredning för att bevisa att han egentligen vann "popular vote". Vad tänker du om att den utredningen kom fram till att det inte fanns några bevis för att det fuskats så som Trump påstått?

Trump samlade in ett par hundra miljoner dollar för att bevisa valfusk. Det fixades tipstelefoner och utfästes belöningar till dom som kunde hitta bevis. Sen har det lämnats in en jävla massa stämningar. Det har tyvärr gått sisådär. Men: Trump har nog ett antal 100 miljoner dollar kvar, så det finns ingenting som hindrar att han utreder. Märkligt att det är så svårt, med tanke på att Trump redan på valnatten genom att titta på TV kunde slå fast att det pågick THE BIGGEST FRAUD IN AMERICAN HISTORY.
2021-02-25, 14:32
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Och ja valfusk har ju förekommit definitvt det vet vi ju. Finns bildbevis som sagt , finns pågående rättegångar och videos.

Vad händer sedan? När hela FB är överens om att det förekom valfusk, blir DJT president igen då? Eller är det lite som att rykta en gris, mycket skrik för ingenting? Spännande.

Mike Prince
2021-02-25, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Man får utreda hur mycket man vill. Såsom Trump gjorde efter valet 2016, då han tillsatte en utredning för att bevisa att han egentligen vann "popular vote". Vad tänker du om att den utredningen kom fram till att det inte fanns några bevis för att det fuskats så som Trump påstått?

Trump samlade in ett par hundra miljoner dollar för att bevisa valfusk. Det fixades tipstelefoner och utfästes belöningar till dom som kunde hitta bevis. Sen har det lämnats in en jävla massa stämningar. Det har tyvärr gått sisådär. Men: Trump har nog ett antal 100 miljoner dollar kvar, så det finns ingenting som hindrar att han utreder. Märkligt att det är så svårt, med tanke på att Trump redan på valnatten genom att titta på TV kunde slå fast att det pågick THE BIGGEST FRAUD IN AMERICAN HISTORY.

Ja vi ser hur mycket man får utreda när man blir censruerad om man ens nämner något annat än säkraste valet någonsin Otroligt underhållande
2021-02-25, 14:38
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Men vad har det med icke existerande adresser att göra din nolla?
Det här är nog bara toppen på isberget av valfusket , synd att ingen riktigt journalsit gräver i det.
Ja tänk om någon kunde samla in miljontals dollar för att undersöka valfusket!

Då kunde han hyra in lite folk som kan gå till botten med dessa påståenden, samla in data och ta det till domstol...
2021-02-25, 14:39
Medlem
siisters avatar
Citat:
Det är ju olagligt , visa mig lagen där det står att man får hitta på adress nummer och lägenhetsnummer?

Jag har tidigare frågat dig: Och skulle du kunna citera lagen i Nevada och Michigan angående adresser?

Det enda svar jag fick var det här

Citat:
Om du har mer frågor är det bara att kolla

https://www.nvsos.gov/sos/elections/election-resources/faqs

Jag kan visa dig ännu fler länkar och citat om att det inte är olagligt om du kan svara på frågan jag redan ställt. Alltså kan du visa mig den lagen som säger att det inte är tillåtet?
2021-02-25, 14:40
Medlem
Citat:
Du förstår inte engelska va?

Jovars. Synd att du inte gör det, vilket du bevisar genom att texten du citerar inte säger nåt alls om ” lagen som säger att delstaterna måste gå via domstol för att ändra sina valregler.”, som du hävdar finns.
2021-02-25, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ja tänk om någon kunde samla in miljontals dollar för att undersöka valfusket!

Då kunde han hyra in lite folk som kan gå till botten med dessa påståenden, samla in data och ta det till domstol...

Man är domestic terrorist om man skulle försöka sig på det det tyvärr
2021-02-25, 14:41
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ja vi ser hur mycket man får utreda när man blir censruerad om man ens nämner något annat än säkraste valet någonsin Otroligt underhållande

Oj. Så alla som tillåts kommentera måste ha med frasen "säkraste valet någonsin"? Låter ju jätteallvarligt.

Men hur såg censuren ut när Trump utredde valfusket 2016?
2021-02-25, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag har tidigare frågat dig: Och skulle du kunna citera lagen i Nevada och Michigan angående adresser?

Det enda svar jag fick var det här

Jag kan visa dig ännu fler länkar och citat om att det inte är olagligt om du kan svara på frågan jag redan ställt. Alltså kan du visa mig den lagen som säger att det inte är tillåtet?

Så du hittar ingen lag där det står att man får hitta på en falsk adress med falskt lägenhetsnummer?
Du kan ju återkomma till tråden när du har det annars är det ingen idé att påstå falska grejer

Intressant!
2021-02-25, 14:46
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Så du hittar ingen lag där det står att man får hitta på en falsk adress med falskt lägenhetsnummer?
Du kan ju återkomma till tråden när du har det annars är det ingen idé att påstå falska grejer

Intressant!
Så som lagar fungerar så är allting som inte är förbjudet tillåtet. Det är alltså den som påstår att någonting är förbjudet som måste kunna hänvisa till vilken lag som gör det så. Den som påstår att någonting är lagligt kan oftast inte hänvisa till någon lag som gör det lagligt, eftersom det inte finns eller behövs någon sådan lag.

Kan du hänvisa till vilken lag där det står att man får äta bananer på torsdagar? Eller är det olagligt att äta bananer på torsdagar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in