2021-02-24, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Ska inte ändringar av lagen utföras av de folkvalda? Trodde detta var en av de viktigaste funktionerna... är rätt säker på att de flesta demokratiska länder har en lagstiftande funktion som är folkvald. Den juridiska delen glömdes kollas låter också lite konstruerat och ”talking point”. Om ”den juridiska delen” vill utmana en lag kan väll de göra det? Det är ju ffa där som de flesta av trumps advokater lämnat in klagomål och vunnit vissa förlorat en del. Så vad exakt är odemkratiskt? Det har ju utmanats i rätten. En del förlorad ”team trump” en del van ”team trump”.

Pennsylvania Secretary of State Kathy Boockvar submitted guidance that said proof of identification could be provided up until Nov. 12, which is six days from the ballot acceptance deadline. That guidance was issued two days before Election Day.

The Court concludes that Respondent Kathy Boockvar, in her official capacity as Secretary of the Commonwealth, lacked statutory authority to issue the November 1, 2020, guidance to Respondents County Boards of Elections insofar as that guidance purported to change the deadline … for certain electors to verify proof of identification,” Judge Mary Hannah Leavitt said in a court order.

Den enda som försöker konstruera något här är du.
2021-02-24, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Varför skulle journalister kolla upp adresser då det inte är olagligt att uppge sådana adresser du har nämnt?

Jo då det är olagligt att uppge icke existerande adresser och lägenhetsnummer , skulle nog vara en annan grej om dem faktiskt existerade.

Kolla upp 221 N Bruce Street Las Vegas NV och ser om du hittar den.

Att du ens ställer en fråga varför journalister ska kolla upp tveksamma och olagliga grejer säger väl hur långt inne du är träsket. En journalist uppgift är att kontrollera och granska makten, eller ja inte nu längre men det var tanken från början.
Senast redigerad av TheSmoker 2021-02-24 kl. 23:47.
2021-02-25, 00:29
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Jo då det är olagligt att uppge icke existerande adresser och lägenhetsnummer , skulle nog vara en annan grej om dem faktiskt existerade.

Kolla upp 221 N Bruce Street Las Vegas NV och ser om du hittar den.

Att du ens ställer en fråga varför journalister ska kolla upp tveksamma och olagliga grejer säger väl hur långt inne du är träsket. En journalist uppgift är att kontrollera och granska makten, eller ja inte nu längre men det var tanken från början.

Du har fått citat och länkar som säger att det inte är olagligt. Din enda källa är något en okänd man kanske säger.

Jag hade inte några problem med att hitta adressen du nämnde. Men oavsett så handlar det inte om vilka adresser som existerar eller inte existerar, det enda som krävs är en beskrivning av en plats så ett valdistrikt kan bestämmas.
2021-02-25, 00:37
Medlem
Citat:
Du har fått citat och länkar som säger att det inte är olagligt. Din enda källa är något en okänd man kanske säger.

Jag hade inte några problem med att hitta adressen du nämnde. Men oavsett så handlar det inte om vilka adresser som existerar eller inte existerar, det enda som krävs är en beskrivning av en plats så ett valdistrikt kan bestämmas.

Du har inte kommit med en enda länk eller lag.

Det enda du har kommit med är att du säger att alla dem som man kollade upp är hemlösa, om det är så så ska man isåfall uppge ett hörn eller en park. Usa har dessutom ytterst få hemlösa som röstar men aja låt gå. "Homeless citizens can register and vote in all 50 states. However, the number of people experiencing homelessness that vote is extremely low, likely because voting procedures are long and exhausting, especially for the homeless.

Michigan har nog ännu mindre som är hemlösa pga. vädret.

"Most states require everyone registering to vote to provide a mailing address where voter ID cards and other election-related materials can be sent.

The good news is that the mailing address does not need to be the voter's residential address. Instead, it can be anywhere willing to accept mail on the voter's behalf, such as an advocacy organization or shelter."

Är du på riktig eller man kan inte hitta på adresser, testa göra det med skatteverket vet jag, ring dem och kolla om dem har några problem med att du hittar på en adress.

Ja visst men såg du något hus med adressen 221, om du kollade på bilden dvs använde dina ögon skulle du se att den adressen ligger på staketet mellen 219 och 223. Om du vidare kollat på youtube videon , skulle du vetat att dem frågade boende i dessa husen om det fanns en sådan adress där , vilket det såklart inte gör. Adressen är helt enkelt påhittad

Om man är hemlös i Nevada ska man som sagt uppge en gilitg adress alternativt ett område som finns.
Carmen: For those individuals that don’t stay in a shelter or sleep somewhere else, maybe in their car or something, we can get them registered if they provide us with the four corners of where they stay.
Det vill säga man uppger inte en falsk adress.

https://www.kunr.org/post/how-vote-if-you-are-experiencing-homelessness-washoe-county#stream/0

fan vilken tjomme du är helt otroligt.
Senast redigerad av TheSmoker 2021-02-25 kl. 00:49.
2021-02-25, 00:56
Medlem
siisters avatar
Citat:
Det enda du har kommit med är att du säger att alla dem som man kollade upp är hemlösa, och isåfall så ska man uppge ett hörn eller en park. Är du på riktig eller man kan inte hitta på adresser, testa göra det med skatteverket vet jag, kolla om dem har några problem med att du hittar på en adress.

Ja visst hittade du den , men om du kollade på bilden skulle du se att den ligger på staketet mellen 219 och 223. Om du vidare kollat på youtube videon , skulle du vetat att dem frågade boende i dessa husen om det fanns en sådan adress där , vilket det såklart inte gör.

fan vilken tjomme du är

Och hade personen i åtanke att man kan uppge en postbox som postadress och valfri plats i staden man är registrerad att rösta i som bostadsadress? Man behöver alltså inte en lägenhet eller ett hus, bara en plats. Det är så hemlösa kan rösta

Så skrev jag och det är vad som gäller. Bara personen som registrerar väljare får tillräckligt med information för att kunna placera ut någon i rätt valdistrikt kan man uppge att man bor mellan ett staket och ett hus. Har du Skatteverket som måttstock för vad Michigan och Nevada har för lagar och regler förstår jag att du är förvirrad.
2021-02-25, 00:59
Medlem
Citat:
Och hade personen i åtanke att man kan uppge en postbox som postadress och valfri plats i staden man är registrerad att rösta i som bostadsadress? Man behöver alltså inte en lägenhet eller ett hus, bara en plats. Det är så hemlösa kan rösta

Så skrev jag och det är vad som gäller. Bara personen som registrerar väljare får tillräckligt med information för att kunna placera ut någon i rätt valdistrikt kan man uppge att man bor mellan ett staket och ett hus. Har du Skatteverket som måttstock för vad Michigan och Nevada har för lagar och regler förstår jag att du är förvirrad.

Adressen är fake det vill säga finns inte fucking tjomme.

The good news is that the mailing address does not need to be the voter's residential address. Instead, it can be anywhere willing to accept mail on the voter's behalf, such as an advocacy organization or shelter."

or those individuals that don’t stay in a shelter or sleep somewhere else, maybe in their car or something, we can get them registered if they provide us with the four corners of where they stay.

Alltså inte en fake adress , förstår du? , jag vet inte hur jag ska förklara det enklare för dig., en 3 åring skulle till och med förstå men inte du , det får en att undra lite

Men visst fortsätt tro att 20 personer i rad är hemlösa vilket sammanträffande. roligt att alla uppgav ghost adresser också , eller phony adresser , icke existerande adresser, adresser som inte finns , och inte som man borde göra , dem 4 hörnen på sitt valdestrikt.
Senast redigerad av TheSmoker 2021-02-25 kl. 01:14.
2021-02-25, 01:18
Medlem
siisters avatar
Citat:
Adressen är fake det vill säga kan inte ta emot post din tjomme.

or those individuals that don’t stay in a shelter or sleep somewhere else, maybe in their car or something, we can get them registered if they provide us with the four corners of where they stay.

Alltså inte en fake adress , förstår du? , jag vet inte hur jag ska förklara det enklare för dig., en 3 åring skulle till och med förstå men inte du , det får en att undra lite

Det är skillnad på mailing address och residential address. Igen, som jag skrev

Om du tror vallagar enbart gills om en stat har minst x antal hemlösa förstår jag ännu mer din förvirring
2021-02-25, 01:29
Medlem
siisters avatar
Citat:
roligt att alla uppgav ghost adresser också , eller phony adresser , icke existerande adresser, adresser som inte finns , och inte som man borde göra , dem 4 hörnen på sitt valdestrikt.

Det här betyder inte att väljaren ska komma in och berätta vilket valdistrikt han/hon tillhör. Det som sägs är att individer som exempelvis bor i sin bil ska uppge "the four corners of where they stay" så att valarbetaren kan placera väljaren i rätt valdistrikt
2021-02-25, 06:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja men om du säger det så måste det vara så, synd att vi aldrig fick en utredning om valfusket var så utbrett att det påverkade valet, det för ingen ville kolla på bevisen helt enkelt.

Det var nog du som började med ad hominem , sen att du inte tål att få det tillbaka visar vilken nolla du är.
Den senaste valfuskutredningen lade man ned i panik för en domare sade att utredningen så måste alla i utredningen ha tillgång till allt material.

Och ja, jag säger det uppenbara som alla ser, det finns inga bevis som håller för kritik och därför de aldrig når rätten.
Jag vet inte ens varför du är här, då du pratar om nått med sådan frenesi och så finns det inte ens bevis för det.(Och youtube är inge källa eller bevis för nått )

Ser du fortsätter med ad hominem i hopp ingen ska se dessa ad hominem har ersatt argument för sak.
Vi står här förfarande med din "åsikt" som du aldrig ens snuddar på att bevisar.
Citat:
Nej ingen "journalist" från mass media har kollat upp adresser på folk som röstat så ytterst tveksamt , dem har skriket sen november att det är det säkraste valet någonsin , utan några bevis såklart.
Varför man säger det är det säkraste valet, det är rätt enkelt och för att man inser det varit så med all övervakning och allt tal om valfusk före valet.
Och sen är det val och sen inser man det samma efter valet, säkraste valet och detta enligt de med insyn som Barr tex.

Vad gör du här?
Undrar då du säger en sak men aldrig ens nära påvisar ett valfusk som ändrat resultatet av delstatens röster.
Och sen gjorde du ett sista desperata försök och prata om valfusk i svart och vitt, och tron det skulle påverka valutgången

Som du förstår så står vi här fortfarande med ett påstående du inte ens snuddar av att påvisa, och du inbillar dig ord på en rad utan grund är bevis för valfusk.
Och ändå står vi här utan bevis om detta systematiska valfusket som kan påverka en valutgång.
Att de få som fuskar(Republikaner i majoritet) inte ändra valutgången vet du redan om också.

Undrar hur långe vi ska vänta på dessa bevis.
Och att du är i ett rabbithole är inget ad hominem, du är bara inte medveten om det.
2021-02-25, 08:24
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Finns det någon journalist som kollat i valfusket förutom youtube journalister menat du? för det tror jag inte.

Ja falska adresser är ett faktum , ditt enda argument är att bevisen ligger på youtube , ganska tröttsamt och enfaldigt.

Gå tillbaks och läs vad jag skrev tidigare. Gå ännu längre tillbaka och läs vad en domare kom fram till.
Den domare som bodde på samma adress som en satans massa andra människor.
Bara där fanns jättmånga som röstat och som hade samma adress. Usch o fy. Vilket jävla fusk.
2021-02-25, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Gå tillbaks och läs vad jag skrev tidigare. Gå ännu längre tillbaka och läs vad en domare kom fram till.
Den domare som bodde på samma adress som en satans massa andra människor.
Bara där fanns jättmånga som röstat och som hade samma adress. Usch o fy. Vilket jävla fusk.

Men vad har det med icke existerande adresser att göra din nolla?
Det här är nog bara toppen på isberget av valfusket , synd att ingen riktigt journalsit gräver i det.
2021-02-25, 10:29
Medlem
Citat:

Det här betyder inte att väljaren ska komma in och berätta vilket valdistrikt han/hon tillhör. Det som sägs är att individer som exempelvis bor i sin bil ska uppge "the four corners of where they stay" så att valarbetaren kan placera väljaren i rätt valdistrikt

Exakt äntligen fattar du ,det står alltså inte att man ska hitta på en adress , förstår du?
Senast redigerad av TheSmoker 2021-02-25 kl. 10:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in