2021-02-25, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Hahaha Där försökte du flytta fokus lite smidigt. Du letar verkligen helt desperat efter saker att beskylla Binninge för. Det räcker inte för dig att han är dömd för sexualbrott mot barn.

Vad har Binninge att göra med att Julian Assange valde att gömma sig undan rättvisan på Ecuadors ambassad?!?

Inte ens Björn Hurtig har med den saken att göra.
Per E Samuelson var och är Assange ombud. Både innan, under och efter ambassadvistelsen.

Rättsäkerhetsorganisationen med Binninge i spetsen hjälpte Assange att byta från Silbersky till Björn Hurtig. Assange, utan hjälp från RO bytte 2011 Hurtig mot Samuelsson. Jag har en aning om att du vet varför.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WL7jaK/hurtig-i-vittnebaset-for-julian-assange

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/assanges-advokat-bjorn-hurtig-varnas

Det finns fler än Johann Binninge som vill att deras tidigare gemensamma förehavanden ska begravas och glömmas bort.
Citera
2021-02-25, 14:31
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Läste genom detta som snabbast, en del vittnesmål om hur målsägande sagt hon blev våldtagen, rädd bli med barn osv. Förlorat oskulden
Sen i slutet kom det en redogörelse om vad som skett. Direkt tänkte jag - vänta nu? Det stämmer ju inte

Så först sa hon till vänner att blivit våldtagen, av med oskulden etc.
Men det var lögn?

Sedan var det tydligen en lögn att hon blivit utkastad med.
En till lögn?

J-ligt obehagligt att läsa om och jag är j-ligt glad jag inte är polisutredare i sådana här fall.
Ja jag håller på å lusläser domen nu och antecknar. Tjejen verkar ju vara något av en sk värsting och domen baseras främst på hennes berättelse. Ja den är helt avgörande. Hon skämdes över brännmärket, ja såklart när hon tillfogat sig det själv. Det står ju i domen att det inte kan uteslutas.

Bevisligen har hon ju ett självskadebeteende då hon ju skurit sig själv i handleden. Även modern var skeptisk till hennes berättelse. Märkligt också att åklagaren motsatte sig ett yttrande från Socialstyrelsens rättsliga råd vad beträffade brännmärket och rätten lät honom få det igenom.

Ebba kan inte ha läst igenom domen för då hade hon nog inte omnämnt den i sitt Facebook inlägg. Hon som jag har säkert förletts att tro vad som här skrivits om att JB är ett riktigt monster som våldtagit och torterat småbarn.
Senast redigerad av kubun 2021-02-25 kl. 14:33.
Citera
2021-02-25, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns fler än Johann Binninge som vill att deras tidigare gemensamma förehavanden ska begravas och glömmas bort.

Ja med tanke på vad han har gjort så skulle jag aldrig ha öppnat käften med risken att många fler får veta vad han har gjort för vidriga saker, men Binninge är knappast den vassaste kniven i lådan, vilket man snabbt kan konstatera när han misshandlar barn, begår övergrepp mm, mm.
SAMT har skjutit sig själv i lumpen.

(FB) Vem är Johan Binninge?
Citera
2021-02-25, 16:31
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Rättsäkerhetsorganisationen med Binninge i spetsen hjälpte Assange att byta från Silbersky till Björn Hurtig. Assange, utan hjälp från RO bytte 2011 Hurtig mot Samuelsson. Jag har en aning om att du vet varför.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WL7jaK/hurtig-i-vittnebaset-for-julian-assange

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/assanges-advokat-bjorn-hurtig-varnas

Björn Hurtig har inget alls emot att förknippas med Johann Binninge.
Det är ju på Hurtig och partners som Fredric Wikman arbetar. Wikman är Johann Binninges ombud I förtalsfrågan.
Citera
2021-02-25, 16:48
Medlem
Kan knappast vara förtal att påtala Binninges förflutna när han outat sig själv genom att stå som grundare och ordförande för RO sedan 2007. Att det är en förening som drivs av dömda personer är ju knappast någon statshemlighet som inte alla redan visste om.
Citera
2021-02-25, 17:21
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Kan knappast vara förtal att påtala Binninges förflutna när han outat sig själv genom att stå som grundare och ordförande för RO sedan 2007. Att det är en förening som drivs av dömda personer är ju knappast någon statshemlighet som inte alla redan visste om.
Precis. Det är inget scoop att han är dömd för sexualbrott mot barn, men det är inte allmänt känt och Binninge är ingen offentlig person.
Ebba har just givit Johann Binninge en gyllene chans att driva RO:s hjärtefrågor i media.

Men Ebba har också skrivit att han är nolltaxerare. Det har inget med RO att göra.
Senast redigerad av Sandkaka 2021-02-25 kl. 17:23.
Citera
2021-02-25, 17:50
Medlem
Citat:

Det blir allt lite dumt när man som dömd pedofil basunerar ut sig som förtalad när motparten nämner att trovärdigheten i och syftet bakom hela målet kan ifrågasättas.

https://www.facebook.com/johann.binninge
Grundare och ordf. på Rättssäkerhetsorganisationen - RO
29 april 2008 - idag ·Örebro

Ägare/chef på Juridik Konsulterna i Sverige AB
26 juni 2020 - idag

Det blir ju synnerligen komiskt när det är hans 85-åriga mamma som äger företaget han påstår att han äger OCH är chef på.
SAMT
Bor i Nice

https://www.allabolag.se/5590288121/juridikkonsulterna-sverige-ab

Status
Bolaget är aktivt
Bolaget registrerat
2015-10-02

F-Skatt
Registrerad
Startdatum för F-Skatt
2021-02-01

Moms
Registrerad i Momsregistret
Startdatum för moms
2017-06-02

Hur har han kunnat driva "sin" firma många år utan att ha F-skatt?
Är kanske något skattemyndigheterna skulle kolla på.

Sedan är inte bara barn och kvinnor han misshandlar eller begår övergrepp på, även djur.
https://www.facebook.com/johann.binninge/posts/10224108521606597

Vilken vedervärdig person detta är.
Citera
2021-02-25, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kluren
Det blir allt lite dumt när man som dömd pedofil basunerar ut sig som förtalad när motparten nämner att trovärdigheten i och syftet bakom hela målet kan ifrågasättas.

https://www.facebook.com/johann.binninge
Grundare och ordf. på Rättssäkerhetsorganisationen - RO
29 april 2008 - idag ·Örebro

Ägare/chef på Juridik Konsulterna i Sverige AB
26 juni 2020 - idag

Det blir ju synnerligen komiskt när det är hans 85-åriga mamma som äger företaget han påstår att han äger OCH är chef på.
SAMT
Bor i Nice

https://www.allabolag.se/5590288121/juridikkonsulterna-sverige-ab

Status
Bolaget är aktivt
Bolaget registrerat
2015-10-02

F-Skatt
Registrerad
Startdatum för F-Skatt
2021-02-01

Moms
Registrerad i Momsregistret
Startdatum för moms
2017-06-02

Hur har han kunnat driva "sin" firma många år utan att ha F-skatt?
Är kanske något skattemyndigheterna skulle kolla på.

Sedan är inte bara barn och kvinnor han misshandlar eller begår övergrepp på, även djur.
https://www.facebook.com/johann.binninge/posts/10224108521606597

Vilken vedervärdig person detta är.
Intäkterna i företaget startade kanske när Monica Pernroth Lüllmaa lejde honom som ombud för Esbjörn i tvisten om fastigheten? Hon har generalfullmakt från Esbjörn att sköta hans ekonomi, till och med sälja hans egendom. Det är ett bra upplägg för dom gamla kompanjonerna från Rättsäkerhetsorganisationen.
Citera
2021-02-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Precis. Det är inget scoop att han är dömd för sexualbrott mot barn, men det är inte allmänt känt och Binninge är ingen offentlig person.
Ebba har just givit Johann Binninge en gyllene chans att driva RO:s hjärtefrågor i media.
Eftersom Busch aldrig namngav Binninge så kanske inte heller Binninges förflutna blivit känt för fler personen än innan om han inte själv framträdde genom att anmäla Busch?

Det första sökresultat jag får upp när jag söker på Johann Binninge leder till Wikipedia där det tydligt framgår att han är grundare och ordförande för en organisation som grundats av dömda personer. Trots att vem som helst kan redigera wikisidan så har den sett likadan ut sedan 2011. Varför har Binninge själv inte tagit bort sitt namn om han inte vill förknippas med sin bakgrund?

Som företrädare för en intresseorganisation så anser jag att han är en offentlig person i de frågor som relaterar till organisationen. Är man ordförande i BRIS eller RO så har man gjort ett aktivt val att tillkännage sin bakgrund som dömd brottsling. När man avgår så är man inte längre en offentlig person och först då kan man möjligtvis förvänta sig att få leva ett undanskymt liv bortom rampljuset.

Citat:
Men Ebba har också skrivit att han är nolltaxerare. Det har inget med RO att göra.
Det har ingen att göra med RO men den taxerade inkomsten är en offentlig uppgift. Jag blev själv listad med namn och inkomst i lokalblaskan när jag hade krängt av lite aktier för några år sedan. Är det också förtal?
Citera
2021-02-25, 19:05
Medlem
Citat:

Det har ingen att göra med RO men den taxerade inkomsten är en offentlig uppgift. Jag blev själv listad med namn och inkomst i lokalblaskan när jag hade krängt av lite aktier för några år sedan. Är det också förtal?

Det är förtal om syftet är "att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning"

så att jämföra med det du gör blir bara fel.
Citera
2021-02-25, 19:06
Medlem
Citat:
Intäkterna i företaget startade kanske när Monica Pernroth Lüllmaa lejde honom som ombud för Esbjörn i tvisten om fastigheten? Hon har generalfullmakt från Esbjörn att sköta hans ekonomi, till och med sälja hans egendom. Det är ett bra upplägg för dom gamla kompanjonerna från Rättsäkerhetsorganisationen.

Binning levde kanske på sin gamla mor, kanske hon som tvingas betalade hans lägenhet, kontor och lyxliv i många år.

Ja, det verkar ju som hon och han var snabba på att fixa detta med ett upplägg som gynnade de båda.

https://www.facebook.com/monica.pernroth/posts/3401771623238861
Johann Binninge
Få farbrorn att anlita ett kunnigt ombud så det inte drar iväg och någon okunnig börjar kludda.

Han hade sedan senare på kvällen kommenterat att det skulle fixa detta, men den kommentaren verkar borta nu.
Men det tyder på att de båda gör allt för pengar och att jävlas med folk när det gynnar deras egen ficka.
Citera
2021-02-25, 19:18
Medlem
Är det någon som vet vilken koppling Monica Pernroth hade till Esbjörn innan hennes intresse för fallet blev stort och hon såg sin chans att tillsammans med Binninge lura av honom allt han äger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in