Citat:
Det jag säger är att du/ni blandar ihop korten (vilket du nu ju indirekt erkände att du gjort) och därmed glider på sanningen.Var påstår jag att Trump har sagt det? Jag bara tog lite citat från den dagen/händelsen för att påvisa att orden har en tyngd när man är på plats med en beväpnad mobb.
Jämfört med om man säger liknande saker vid ett helt annan tillfälle.
Håller du med om det?
Så du menar att mina citat (de som var från Trump) är helt ur kontext? Så hans tal handlade INTE om att stoppa stölden och att kämpa samtidigt som det enligt honom var möjligt att göra just detta precis i närheten? Är det det du säger? Vilken kontext tycker du att han sa detta i då?
Jämfört med om man säger liknande saker vid ett helt annan tillfälle.
Håller du med om det?
Så du menar att mina citat (de som var från Trump) är helt ur kontext? Så hans tal handlade INTE om att stoppa stölden och att kämpa samtidigt som det enligt honom var möjligt att göra just detta precis i närheten? Är det det du säger? Vilken kontext tycker du att han sa detta i då?
Citat:
Nej, det jag syftade på var att man med de argument som anförts för hur lågt man sänkt ribban för att klassificera människor som "inhemska terrorister" är att man i så fall även måste klassa Biden som en sådan, givet vad han erkänt sig skyldig till. Jag belyser hyckleriet och de dubbla måttstockarna, hur det är ok för vissa men inte andra, och det beroende på vilken partibok de har, och det menar jag är synnerligen fel. Vi såg ju (jämförelsevis) hur Merrick Garland ursäktade ANTIFAs attacker på domstolsbyggnader med ursäkten att attackerna "utförts nattetid" och tydligen är "inhemsk terrorist" något man bara kan vara mellan kl. 9-5 på vardagar! Åtminstone fram tills dess att någon med "fel" partiteckning gör något dumt.
Ja det finns saker som har överdrivits och feltolkats.
Det ändrar inte kontexten i vilken Trump drev på detta händelseförlopp.
Och det jag triggade på nu var när du antyder att Biden minsann också borde klassas som "inhemsk terrorist". Du gör detta genom att helt låtsas som att kontext inte spelar någon som helst roll.
Det ändrar inte kontexten i vilken Trump drev på detta händelseförlopp.
Och det jag triggade på nu var när du antyder att Biden minsann också borde klassas som "inhemsk terrorist". Du gör detta genom att helt låtsas som att kontext inte spelar någon som helst roll.
I själva verket tycker jag det är fullständigt trams hela grejen och självklart tycker jag inte vare sig Biden eller de som gick in i Kapitolium ska anses vara "inhemska terrorister", åtminstone inte på urval av att man olovligen befunnit sig i byggnaden.