2021-02-25, 13:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Bosnienserber identifierar sig som serber och inte bosnier. Skärp till dig nu. Alltså är både brottsoffer och GM serber.
Gör de?

Jag får berätta det för bosnienserber i mitt umgänge. Du vet ju bäst, jag kan nog övertyga dem om det.
Citera
2021-02-25, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Gör de?

Jag får berätta det för bosnienserber i mitt umgänge. Du vet ju bäst, jag kan nog övertyga dem om det.
På vilket sätt motsäger det fortfarande mitt ursprungliga inlägg om att det här inte handlar om bosniska muslimer vs serber och att våldet ska ha varit etniskt betingat?

Att de kommer från bosnien har ingen motsatt, men att som samnytt få det till att det handlar om bosnisk muslimsk aggression vs en värnlös serbisk kristen är bara struntprat.

Sen är jag övertygad om att du ljuger som fan. Ingen bosnienserb säger att han är bosnier. Möjligen att personerna säger "jag är från bosnien" men inte fan säger man "jag är bosnier" framför "jag är serb". Skärp till dig nu senildemente kärringfan.
Citera
2021-02-25, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Vad skulle du själv tycka om ngn riskerade ditt liv på vägen?

Jag skulle nog svära i bilen och sen skita i det hela. Inte väva ner rutan och skrika åt henne att hon är bla bls bla knulla din mamma!
Citera
2021-02-25, 13:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
På vilket sätt motsäger det fortfarande mitt ursprungliga inlägg om att det här inte handlar om bosniska muslimer vs serber och att våldet ska ha varit etniskt betingat?

Att de kommer från bosnien har ingen motsatt, men att som samnytt få det till att det handlar om bosnisk muslimsk aggression vs en värnlös serbisk kristen är bara struntprat.

Sen är jag övertygad om att du ljuger som fan. Ingen bosnienserb säger att han är bosnier. Möjligen att personerna säger "jag är från bosnien" men inte fan säger man "jag är bosnier" framför "jag är serb". Skärp till dig nu senildemente kärringfan.
De säger bosnienserb.

Huruvida angriparna erkänner sig till den muslimska tron eller inte vet ju vare sig du eller jag.
Citera
2021-02-25, 13:16
Bannlyst
Citat:
De säger bosnienserb.

Huruvida angriparna erkänner sig till den muslimska tron eller inte vet ju vare sig du eller jag.
Vilken bosnienserb eller serb överlag är muslim? Ge dig nu.
Citera
2021-02-25, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadManSad
Fast i detta fall har namnen inget med religion att göra. Dessa muslimska namn betyder inte att de är muslimer ju. Vad ja vet så är hela bunten ortodoxer.

Du har verkligen noll koll märker man. En ortodox Serb skulle aldrig bli döpt till ett muslimskt namn jag kan garantera dig. Jag kan citera min vän från Bosnien som en gång sa att om namnet har ett muslim klingande namn eller efternamn så är han bosniak. Serber har mer typiska Jugoslaviska namn medan många kroater kan ha mer italienklingande namn såsom Toni, Mario, Luka osv. BO säger ju även i FUPen att GM är muslimer. Vi behöver inte sådana som dig här som ska skydda muslimer och invandrare. Här inne vill vi ha fakta, inte massa vänster bullshit.
Citera
2021-02-25, 13:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vilken bosnienserb eller serb överlag är muslim? Ge dig nu.
Konvertiter bl a.
Citera
2021-02-25, 13:28
Bannlyst
Citat:
Konvertiter bl a.
Som tillhör en försvinnande liten minoritet.

Du har fortfarande inte bevisat att angriparna på något sätt skulle vara bosniska muslimer.
Citera
2021-02-25, 13:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Som tillhör en försvinnande liten minoritet.

Du har fortfarande inte bevisat att angriparna på något sätt skulle vara bosniska muslimer.
Jag behöver inte bevisa det eftersom jag sagt att deras ursprung är kontrollerat och de enligt Skattemyndigheten kommer från Bosnien.

Jag har inte hävdat att de är bosniaker.
Citera
2021-02-25, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrick Bateman
Nu kanske detta är lite off-topic. Men har Flashbackare någonsin tagit reda på gärningsmännen och sen gjort något åt saken? Alltså med handlingar.. Finns det exempel? Det här verkar ju vara ett ypperligt exempel på när en grupp andra främlingar kan lära andra en läxa. Inte nödvändigtvis på samma sätt som de gjorde men inte nödvändigtvis inte på det samma sätt heller.
Nå? Har det någonsin hänt? Eller är det bara massa snack här som vanligt när man efterfrågar vem det är osv.
Har antagligen hänt i mindre publicitet som mot pedofiler men någon storslagen revansch mot en våldtäktsman eller en elak gärningsman har nog inte hänt. Fb fungerar som en ventilation för frustration och aggression. Folk som hänger här i stort sett är nog inte direkt utåtriktade utan introverta.
Citera
2021-02-25, 13:54
Medlem
Citat:
Konvertiter bl a.

Att hitta konvertiter hos etniska Serber är nog väldigt svårt. Det finns säkert men jag tror att dom också blir utstötta av samhället på något vis.
Deras etnicitet och var i Jugoslavien dom alla kommer från tog jag reda på via deras Fb. Det inlägget jag skrev om alla aktörers etniciteter stämmer garanterat. Jag förstår vad du håller på med, du är en av dom som vill skaffa godhetspoäng genom och köra den vanliga ”dra inte alla över en kam”, något jag inte heller gjort här utan jag har bara poängterat ut etnisk och religös bakgrund. Jag har läst otroligt mycket om Balkan och även lärt mig Serbokroatiska. Jag kan urskilja, på språket, vilket land i forna Jugoslavien folk kommer ifrån med. Jag tänker inte lägga mer energi på dig, du trollar antagligen bara eller så är du helt enkelt hjärndöd.
Citera
2021-02-25, 13:56
Bannlyst
Citat:
Jag behöver inte bevisa det eftersom jag sagt att deras ursprung är kontrollerat och de enligt Skattemyndigheten kommer från Bosnien.

Jag har inte hävdat att de är bosniaker.
Så vad ville du få sagt då?

Jag har inte själv förnekat att angriparna ska ha kommit från bosnien.

Samnytt har fel som försöker få det till att det är muslimer vs serber. Det är det jag invänder mot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in