Citat:
Ursprungligen postat av
Lantarbetaren
En helvetes massa vänsterfolk i tråden. Har aldrig sett det förut. Expo och Anitfa har samlat sina trupper i sms-utskick, som unga nysvenskar gör inför "aktiviteter", att gå till storms mot Ebba i inlägg här. I yttrandefrihetens namn oavsett plattformar är detta ett sundhetstecken. Inte en 1/10 del av vänsteråsikterna som här får komma till uttryck hade godkänts i motsatt mening i DN exempelvis. Om Lööf varit utsatt för hat i DN:s kommentatorsfält hade 9/10-delar strukits. Notera att DN nu infört att man måste med namn registrera sig för ett ens ge symboluttryck på kommentarerna!
Det du förmedlar är den nya faktaresistens retoriken som följer en ledare in i döden. En tragik som nu drabbar västvärldens fredliga nationer.
Vi är inte vänster, bara för att vi kan se skillnad på rätt och fel. Vi stödjer inte folk av Ebbas slag bara för att få en borgerlig regering. Priset är för stort och det har historien visat gång på gång. Man kan inte bota ont med ont.
Jag var tidigare mycket positiv till Ebba, då det är kristendomen som hållit den skadliga islamismen borta från Europa tills våra dagar. Vi ser redan hur civilisationen och kvinnors frihet och rörlighet undergrävs av skräck. Jag tyckte väl som de flesta av oss lite SD light känns bättre, än SDs klarspråk. Men Ebbas påklistrade godhet gör mig mer illa berörd än ren fascism, eftersom det är opportunistisk och vi vet aldrig vart den leder med henne.
Politik handlar om människor och hur politiker ser på andra människor, inte bara skitsnack och upprepade floskler. Ebba Usch agerande mot Esbjörn gör henne olämplig att bestämma över andra människors öde. Det handlar mycket om hur Ebba Usch ser på Esbjörns ägande och på sin egna plats i samhället. Särskilt allvarligt är det om hur hon agerar genom att tro att det går att segra i en affär av detta slag.
Detta är en prövning för KD, väljarna och rättsväsendet. Det måste finnas en gräns för vad en politiker kan utsätta en äldre medborgare för under en pandemi. Vi närmar oss förberedande förhandling i tingsrätten och en tredje våg av denna Pandemi. Jag hoppas Esbjörn överlever.
Jag ser en desperation hos dig, och andra, när man försvarar Ebba för att rädda KD från att hamna under riksdagsspärren. Jag delar inte din desperation. Skulle det visa sig att skräpfolk fortsätter styra och ställa över Sverige är jag beredd att inrätta mig därefter som gamling och bo stora delar av året på annan ort än Sverige.