2021-02-25, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Tror Esbjörn blir vinnare i denna soppa, vid en förlikning

Men vilken tjurkalle Ebba Buske, tänk o bo ihop med henne ..

Esbjörn kommer att gå ur denna strid som segrare, det har alla med en fungerande hjärna förstått från första början.

Svagbegåvade människor finns överallt i vårt samhälle så även här på flashback, den i tråden s.k. Ebbaklanen visar det minst sagt med eftertryck!
2021-02-25, 12:26
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Tror Esbjörn blir vinnare i denna soppa, vid en förlikning

Men vilken tjurkalle Ebba Buske, tänk o bo ihop med henne ..
Esbjörn är offret i den här soppan. Han är trängd från alla håll, stackars man.

Ebba är frånskild. Det gick inte att bo med henne.

Edit.
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Esbjörn kommer att gå ur denna strid som segrare, det har alla med en fungerande hjärna förstått från första början.

Svagbegåvade människor finns överallt i vårt samhälle så även här på flashback, den i tråden s.k. Ebbaklanen visar det minst sagt med eftertryck!
Det är lustigt att Ebbaklanen inte förstår att deras beteende är ett sänke för Ebba.
Senast redigerad av Sandkaka 2021-02-25 kl. 12:28.
2021-02-25, 12:27
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
So varför vägrade så Esbjörn delta på förlikningsmötet?

Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Vad jag tror mig ha läst i alla inläggen så hade Esb med sig någon, god man eller pensionatstanten?
Han kände sig pushad och avvek.

(om det var pensionatstanten som vill ärva honom då hade jag också avvikit och sprungit till skogs)
Esbjörn var lika rädd för Ebbas härskartekniker som syltryggarna som är kvar i partiledningen. Hon saknar en egenskap som definierar oss som människor och det är empati för gubben hon kört över.
2021-02-25, 12:27
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Den låga värderingen kan ju vara helt korrekt, men de utmålas ändå i dålig dager. Tänk om du vill sälja ditt hus. Då vill du hellre ha den som jobbar med högre värdering.

Anledningen till detta är för att alla vet vilket infekterat ärende detta är och allt visas på bästa sändningstid så man antar att den med höga värderingen inte överdriver. För kommer det fram så ställer man sig själv i dålig dager.

Om jag var värderare så skulle jag inte vilja ta i detta alls. Skulle sagt jag var upptagen med andra ärenden.

Precis tvärtom, om nu Esbjörn säger att den högre värderingen skall gälla för att den ger honom mer pengar, då bevisar han att han bara varit ute efter Ebba och hennes pengar. Inget annat. Han visar att det enda som styr honom är girighet. Det ställer honom i en sämre dager och visar att Ebba haft rätt hela tiden.
2021-02-25, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Det är anmärkningsvärt att Ebba Busch och hennes svans i tråden lider av sånt magknip och hänger sig åt sånt tandagnissel över att åldringen har en brorson, en vän och ett ombud i sin ringhörna. Varje dag ägnas i en strid ström av rabiata inlägg på att smutskasta och demonisera dessa, med grova glåpord, fantasifulla teorier och lösa antagande om deras motiv och deras liv och leverne. I och med Ebba Buschs senaste insinuanta och fula offerkofteinlägg på Facebook vet man nu med säkerhet att det är hon själv som ligger bakom den taktiken. Är detta, och en distansutredning av åldringen, vad hon har att komma med i rätten?!

Mårten Schultz:
Buschs FB-inlägg kan vara brottsligt

Det är tydligt att Busch och svansen hoppades på en tredskodom, att åldringen inte skulle klara ut vad han behövde göra för att bemöta Ebba Busch i rätten utan istället skulle fortsätta stanna hemma av rädsla för Busch. Enda alternativet som fallit dem på läppen vore väl om han istället dök upp i sista stund, oförberedd och förvirrad, utan försvarare och förde sin egen förskrämda och osammanhängande talan. Liksom i målet rörande trafikolyckan han vållat. Att man inte längre är uppmärksam i trafiken utan vållar personskada, att man inte lyckas reda ut att betalar räkningar fast man har god ekonomi, att man är konflikträdd, lätt övertalbar och att man inte har kraft att våga gå emot när man manipuleras att skriva på ofördelaktiga avtal som inte är i ens bästa intresse och som man ångrar, dessa ting är typiska tecken på kognitiv svikt, oavsett vad Busch tycker om Esbjörns ombud och närstående.

Jag noterar ditt skarpsinniga inlägg. Du har gjort en analys av rättsläget som kommer hålla i en domstol. Det enda Ebba Usch har att komma med är hennes trovärdighet som partiledare. Ett förtroende som hon förbrukar med berått mod, i en rasande takt. Sen går "bevisningen" från henne ut på att misskreditera Esbjörn och hans omgivning. Med "experter" som inte undersökt Esbjörn. Det är köpta vittnesmål till ingen nytta, för det handlar om Esbjörn i skarpt läge i en tingsrätt, och inte om löst tyckande från de sakkunniga som inte själva undersökt Esbjörn.

Om Ebba Usch i sin enfald tror att en domstol kommer finna att de som undersökt Esbjörn är inkompetenta och att hennes sakkunniga kommer få sista ordet, är hon ännu dummare och förblindad av girighet, än vad som framgått hittills.

Det folk bortser ifrån är fakta om åldrandet och den kognitiva förmågan som försvagas med ålderns rätt och som nu gjort alla Sveriges åldringar till villebråd. Det är märkligt med KD, och Ebba Uschs generaliserande om gamla och svaga som grupp, när inte Esbjörn får ingå i den generalisering om de äldre som ett kollektiv värt att valfläska för.
Senast redigerad av Vresrosen 2021-02-25 kl. 12:41.
2021-02-25, 12:37
Medlem
Förstår inte varför gubben inte säljer rucklet ? visst en sjötomt men vad spelar det honom för roll ? men oavsett om Ebba har rätt eller ej visar hon tyvärr egenskaper som jag skrivit om tidigare och hon är slut som politiker.
2021-02-25, 12:39
Medlem
trngws avatar
[quote=ba'loba|74805939]
Citat:
Ursprungligen postat av kubun

Någon som sett dokument/handlingar, det JB anklagas för?
Sant att han var advokat och degraderades till jurist?

Han är varken advokat eller jurist och har aldrig varit. Han är bara en misslyckad brottsling som håller sig undan myndigheterna.

Domen emot honom har länkats i tråden.

Fälld för tre olika brott, fridskränkning, våldtäktsförsök på barn samt skadegörelse. Dömd till två års fängelse för dessa.
Senast redigerad av trngw 2021-02-25 kl. 12:42.
2021-02-25, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Förstår inte varför gubben inte säljer rucklet ? visst en sjötomt men vad spelar det honom för roll ? men oavsett om Ebba har rätt eller ej visar hon tyvärr egenskaper som jag skrivit om tidigare och hon är slut som politiker.
Han är nog inte stark nog att hålla emot sina anhöriga. Han hade förmodligen bara velat bli av med eländet och få ut pengarna.
2021-02-25, 12:41
Medlem
En helvetes massa vänsterfolk i tråden. Har aldrig sett det förut. Expo och Anitfa har samlat sina trupper i sms-utskick, som unga nysvenskar gör inför "aktiviteter", att gå till storms mot Ebba i inlägg här. I yttrandefrihetens namn oavsett plattformar är detta ett sundhetstecken. Inte en 1/10 del av vänsteråsikterna som här får komma till uttryck hade godkänts i motsatt mening i DN exempelvis. Om Lööf varit utsatt för hat i DN:s kommentatorsfält hade 9/10-delar strukits. Notera att DN nu infört att man måste med namn registrera sig för ett ens ge symboluttryck på kommentarerna!
2021-02-25, 12:41
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Liksom Binninge, som inte bara inte gick att bo med utan dessutom misshandlade och våldförde sig på barn i sitt eget hushåll...
Binninge är dömd för sexualbrott mot barn. Har jag förnekat det?

Citat:
Jösses, du är ju en av de allra mest naiva tomtarna vi sett i tråden.
Ja, Esbjörns ombud vill ju säkert ha en stor massmedial uppståndelse kring att han de facto är en dömd pedofil. För det är ju det han är. Det är sanning. Och det är precis vad media kommer att skriva spaltkilometer om, ifall han väcker åtal mot Ebba i den frågan. Smart tänkt av dig där ... INTE.
Binninge har anmält Ebba för förtal.
Precis det du hävdade att han inte skulle våga. Smart tänkt av dig där.
2021-02-25, 12:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Jag har sökt på detta men inte hittat. Är det gamla brott som tagits bort från lexbase och liknande?

Ja, men domen finns i tråden.

Sök i tråden oå docdro.id så hittar du nog. Det var någon med 911 i namnet som la upp det vill jag minnas.
2021-02-25, 12:49
Medlem
Båda har skrivit på ett avtal, handpenning är betald. Svårare än så är det nog inte?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in