2021-02-24, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
"Påtalat" i avsikt att så tvivel om Esbjörs juridiska ombuds karaktär kallas på svenska smutskasting.
Du bör vara politisk analfabet om du inte förstår det etiskt klandervärda för en partiledare att köra över en åldrig medborgare i avsikt att komma över hans huset.

Vilken annan partiledare tror du skulle slippa undan det?

Märkligt med stollarna som försvarar maktmissbruk i denna tråd.
Vilket "massmissbruk"? Det är inte Saudiarabien eller Ryssland "OH nej, Ebba Putin vill köpa mitt hus, bäst att jag säljer illa kvickt!" han är väl en vuxen människa som kan säga nej, att du är lättmanipulerad och går pravdamedias snyfthistorier om esbjörn och en massa annat säger väl mer om dig.

Om DU hade köpt ett hus, betalat handpenning och plötsligt får säljaren för sig att vilja dra tillbaka affären, då hade du godtagit det eller? Finns förövrigt massvis av gamla pensionärer som säljer hus, ja t.o.m. barndomshem, inget man gör en sinnesundersökning på dem för.
2021-02-24, 22:55
Medlem
JymdKjams avatar
Expressen har ju fullkomligt givit upp alla journalistiska ambitioner, tycks det. Det är rena partsinlagor som kommer därifrån. Rubriksättningen är grovt förledande. Innehållet är ensidigt, tillika manipulativt.

Exempel: det finns egentligen inget ”husbråk” mellan köpare och säljare, utan de var två nöjda parter i samma affär. Tills den dag då de tillsammans var på tomten för att röja, vilket då blottade transaktionen för andra gäddor som lurade i vassen. Eller när rubriken löd ”Ebbas sluga plan för att vinna husstriden”. Skriver man så, så rapporterar man inte.
2021-02-24, 22:57
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragnarokkr
Det är nog bara att invänta rätten. Ebba gjorde knivskarp intryck under 30 minuter. Sverige behöver duktiga politiker, de är väldigt sällsynta. Att så många tror att hon kommer förlora eller har hjort nåt fel handlar just om tro. Ni kommer bli besvikna både av husaffären och nedläggningen av pajasens anmälan.

Att hämta sina nyheter ur avloppsdiket aftonbladet.se har sitt pris. En fördumning ingen skola i världen kan hjälpa er med.
Ge dig nu. Hon fösökte köra över Anders Holmbergs genom att överrösta honom och föröka styra över vilka frågor han fick ställa. Fy fan!
Precis som hon gjorde när hon manglade gubben om huset.
Ebba kör över dom som inte dansar efter hennes pipa.
2021-02-24, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Varför inte bara släppa skiten och gå vidare. Finns gott om sommarställen att köpa med hennes skattefinansierade inkomst.

Det var min tanke också. Fick rättshaveristvibbar när jag läste hennes senaste utfall. Driva privata tvister via sociala medier och i egenskap av partiledare. Nej, där försvann allt mitt (förvisso redan ringa) förtroende för henne.
2021-02-24, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axel91
Får riktiga psykopstvibbar av denne Busch måste jag säga

Då undrar jag vad du får av denna som är juridiskt ombud för gubben...

https://docdro.id/X6PXVfN
2021-02-24, 23:02
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Jo det kan vara förtal även om det är sant.

Som småbarnsmor är det viktigt att få slippa möta en dömd och fullständigt skrupelfri pedofil i rätten. Personen är inte namngiven heller.
2021-02-24, 23:07
Medlem
shbous avatar
Tänk om Esbjörn kolar nu ”Ebba drev Esbjörn in i döden”.
2021-02-24, 23:16
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var inte tänkt att denna värdering skulle bli offentlig, det var därför Binninge inte la till Expressen som mottagare av en kopia när han mejlade den till tingsrätten. Det har han konsekvent gjort med allt annat han skickat in. Först media och sedan tingsrätten för att Ebba Busch ombud ska få läsa det i tidningen först.

https://www.docdroid.net/3kCLqn4/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-43-pdf

Två frågor.

1. Har Binninge rätt att olovligen beträda tomten tillsammans med värderingsman när Ebba har betalat handpenning och saken ligger i tvist? Hon är väl formell ägare av huset? Kan det räknas som hemfridsbrott?
https://lawline.se/answers/far-vem-som-helst-betrada-min-tomt

2. Har Binninge och värderingsman endast befunnit sig utanför fastigheten, eller lånat en nyckel av Esbjörn och klivit in? Det står inget om att de har gått in i själva huset, inga bilder finns, men ändå ges en noggrann beskrivning hur det ser ut inuti och att kallvind "ej inspekterad vid platsbesöket". Varför skriva ut det sistnämnda om de inte klampat runt inne i fastigheten?
2021-02-24, 23:21
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lynx911
Är det förtal även om det är sant?

https://docdro.id/X6PXVfN

Nja det kan vara förtal även om det är sant.
Om det nu inte gäller en offentlig person, där allmänheten p.g.a hans offentliga roll har ett intresse av att få vetskap om hans vandel med tidigare bevisad brottslighet och domar osv.
Eller om den offentliga personen själv haft påståenden gentemot andras vandel och hans egen vandel därmed även den ska kunna granskas, utan att någon påföljd för de granskande ska riskeras.
Det finns prejudicerande domar om just detta.
2021-02-24, 23:24
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Hon Hade ett förtroende hos några. Detta förtroende dalar markant.

"Väljarnas förtroende för Annie Lööf och Ebba Busch sjunker markant.
Båda partiledarna tappar 4 procentenheter"

"Ebba Buschs risiga omdöme sänker KD"

Den som dalar 4% från en hög position, har fortfarande en hög position. Men det kanske du inte förstår?
2021-02-24, 23:26
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Förtal har inget med sanningen att göra. Skulle jag påstå att näthatsgranskaren Tomas Åberg är dömd för djurplågeri så är det förtal än fast han är dömd för djurplågeri.

Näpp det är just det han inte är!
Så det är förtal.
Han smet undan och åkte till Afrika och sköt storvilt tills preskriptionstiden gick ut.
Om du däremot berättar att han var misstänkt för detta, men inte inställde sig för rättegång.
Det är inte förtal.
2021-02-24, 23:26
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Förtal har inget med sanningen att göra.

Så skulle man ju kunna uttrycka det, faktiskt.

Den naturliga följden av det blir då att det Ebba sa inte är förtal, eftersom det är sant...

Nu är ju inget av ovanstående sant. Eftersom sanningshalten mycket väl har med saken att göra, den omnämns till och med i lagen.

Men som sagt, Ebbas uttalande är inte förtal. Det kommer ni snart att bli varse, om ni inte redan förstått det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in