2021-02-24, 08:38
Medlem
Merdives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorden2021
Men samtliga parter har sedan några år tillbaka i tiden valt att lägga de negativa händelserna bakom sig och blicka framåt ,samt att de som då för runt 14-15 år sedan ingick i den i nyhetsmedier som den ökända mopedligan i Rödeby som var så omskriven i Svensk press har lagt sitt brottsliga liv bakom sig och stadgat till sig med jobb,familj och egen bostad och det har bekräftats att Poffe ska ha lagt sitt kriminella liv bakom sig någon gång några år efter 2010 och han ska ha eget företag inom fordonsmekanikerbranschen samt flera fastigheter som han hyr ut till hyresgäster eller turister som besöker Blekinge och att de bägge lägren oavsett Rödebyfamiljen eller anhöriga till de pojkar som då för 14-15 år sedan var medlemmar i mopedligan samt anhöriga till Simon Söderberg som sköts ihjäl att folk ska respektera Simons rätt att få vila i frid och att man har lagt dessa negativa saker till historien och strykit ett streck över det .

Nja... https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/tio-ar-efter-rodebyskotten-flera-i-ganget-domda-for-brott
Citera
2021-02-24, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amme16
Okej jag kan berätta lite så ni kan sluta fundera så mycket.. Till hösten är det 14 år sen Simon lämnade oss, mördad. 3 ggr/år är vi där och samlas alla familjer. Jul, hans födelsedag och hans dödsdag. Dom andra 4 pojkarna samt Poffe har det bra. Ja poffe har fast arbete + eget företag + flera fastigheter. Han har ett hus som han bor i med sin familj och andra hus som han hyr ut. Han har även bott hemma hos oss för några år sen. Att dom skulle attackerat en pojk som var handikappad stämmer inte. Det låter som att han inte hade armar och ben eller satt i rullstol. Han har diagnoser som handikapp, alltså psykiska. Han körde både moped och elbil. Så det är inte så illa som det låter. Jag tycker man kan blicka framåt och gå vidare. Det är absolut inte så att hela pojkaskaran och familjen är ovänner idag. Det är helt tvärtom. Så sitt inte och skriv en massa som ni inte vet utan bara tror. Det är snart 14 år sen och alla har gått vidare. Utom dom som sitter på flashback och har stannat i tiden. Det finns mycket värre saker som händer varje dag, poffe har inte mördat och styckat någon. Det är bara en som är död i denna gamla historien, Simon. Det var gubben som mördade honom, med flera skott på nära avstånd. En avrättning. Klicka på ett nytt mord nu istället och spekulera där istället. Detta fallet är avslutat nu och därmed tackar jag för mig och önskar att ni aldrig behöver uppleva det vi fick gå igenom. 🙏

Så gänget var på gården vid den tidpunkten då det skedde för att dricka lite kaffe?
Citera
2021-02-24, 22:10
Medlem
Citat:
Om du tror att Poffe och kompani var där uppe på gården i Hollstorp för att sälja rökt lax från Hennings Rökeri i Hällevik mitt i natten klockan 1 i början av oktober 2007 så kan du glömma det för gänget var ute efter att hämnas mot den ene brodern bara för att den ene brodern kastade en starkölsburk i huvudet på Poffe .
Ha ha du är så jävla dåligt insatt och ändå tror du att du har koll. Du har endast läst i tidningar. Men förklara för mig som känner alla, vem är den "ene brodern"? Jag har känt pojkarna sen dom var små, berätta vem det är.. 😂

Nej jag trodde det, du hade ingen aning.
*Du skriver en massa osanningar och påhitt.
*Du skriver till folk som har gjort inlägg för 10 år sen.
*Du klarar inte att citera.
*Du bryter mot forumets regler eftersom du använder chatt funktion.
Du har helt enkelt skrivkramp, dygnet runt. Du är som ett barn på julafton, du hinner inte ens sätta punkt utan skriver allt i ett stycke. För din hälsas skull lämnar jag nu dig och dina meningslösa diskussioner. Jag vill inte ha på mitt samvete att du fick en hjärtinfarkt, psykos eller fylleslag. Jag ska hälsa killarna från dig imorgon.
Läs på bättre nästa gång du går all in i en tråd. Ha det gott 😎
Senast redigerad av Amme16 2021-02-24 kl. 22:54.
Citera
2021-02-24, 22:14
Medlem
Merdives avatar
Citat:
Okej jag kan berätta lite så ni kan sluta fundera så mycket.. Till hösten är det 14 år sen Simon lämnade oss, mördad. 3 ggr/år är vi där och samlas alla familjer. Jul, hans födelsedag och hans dödsdag. Dom andra 4 pojkarna samt Poffe har det bra. Ja poffe har fast arbete + eget företag + flera fastigheter. Han har ett hus som han bor i med sin familj och andra hus som han hyr ut. Han har även bott hemma hos oss för några år sen. Att dom skulle attackerat en pojk som var handikappad stämmer inte. Det låter som att han inte hade armar och ben eller satt i rullstol. Han har diagnoser som handikapp, alltså psykiska. Han körde både moped och elbil. Så det är inte så illa som det låter. Jag tycker man kan blicka framåt och gå vidare. Det är absolut inte så att hela pojkaskaran och familjen är ovänner idag. Det är helt tvärtom. Så sitt inte och skriv en massa som ni inte vet utan bara tror. Det är snart 14 år sen och alla har gått vidare. Utom dom som sitter på flashback och har stannat i tiden. Det finns mycket värre saker som händer varje dag, poffe har inte mördat och styckat någon. Det är bara en som är död i denna gamla historien, Simon. Det var gubben som mördade honom, med flera skott på nära avstånd. En avrättning. Klicka på ett nytt mord nu istället och spekulera där istället. Detta fallet är avslutat nu och därmed tackar jag för mig och önskar att ni aldrig behöver uppleva det vi fick gå igenom. 🙏

Tack för dina kloka ord - vi är nog många som tack vare dessa förmåtts omvärdera våra uppfattningar om denna tragiska händelse.

Det faktum att sonen i den drabbade familjen körde både moped och elbil utgör självklart en förmildrande omständighet. Hot och trakasserier är ju som bekant vare sig brottsligt eller omoraliskt förutsatt att föremålen för dessa handlingar inte saknar armar och ben eller sitter i rullstol. Givetvis är gubben en mördare som utfört en avrättning: han sköt ju på nära avstånd! Att väga in någonting så påfallande irrelevant som sammanhanget vore förstås höjden av orimlighet. Arma pojkskara som under alla dessa år fått utstå en så nedrig och ohederlig smutskastningskampanj då det de gjorde inte alls var så illa som det låter.
Citera
2021-02-25, 00:41
Medlem
Ni som försvarar dräggen familjefadern tvingades värja sin familj från är patetiska. Försöker man tränga sig in hos en familj får man räkna med våldsamma motreaktoner. Så han sköt mer än ett skott!? Buhu vad synd om er. Synd han inte avlivade alla lågliven, grävde ner och höll tyst. Var väl så pass avlägsen gård att det skulle funkat?
PS: Har Poffe(vilket jävla smeknamn) kvar stomipåsen?
Citera
2021-02-27, 13:37
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Till Molly Och det är lite uppdatering och info som sträcker sig till 2017. Poffe och 3 utav hans kumpaner som deltog i trakasserierna mot Rödebyfamiljen har efter 2008 varit i farten igen vid flera tillfällen och begått nya brott medans den den fjärde av kumpanerna däremot inte har gjort nya brott efter 2008.https://www.expressen.se/kvallsposten/han-skots-i-rodeby-dramat-misstanks-for-grova-brott/

Det bevisar att det var fel han inte sköt av allihopa.
Ucsh vilka kräk som trakasserar samhället.
Citera
2021-03-01, 12:45
Medlem
Er okunskap i funktionsnedsättningar är häpnadsväckande. Ni tror på full allvar att man ska sakna en arm eller sitta i rullstol för att vara funktionsnedsatt på riktigt. Att han körde moped måste innebära att han är som alla andra och då "är det inte så farligt".

Psykiska diagnoser är ingen lek. Du kan ju vara som en 8-åring i huvudet men ser ut som vilken 20-åring som helst. Du kan verka fullt fungerande i samhället men kämpa som tusan för att få livet att fungera.

Nedsättningar eller inte, pojken och familjen blev trakasserad och förföljd i flera år. Det får konsekvenser och allra bäst hade varit om polisen knep dem, men den här gången slutade det tragiskt. Men faktum är att det aldrig hade hänt om de inte trakasserat från början.

Pappan tittar ut och ser 6 personer beväpnade med pinnar som står på gården och ska hämnas. Antalet skott som sköts kan verkligen diskuteras då de redan flytt. Men att han tappade besinningen är inte så konstigt. Svårt att veta hur man själv skulle reagera när det brister totalt.
Citera
2021-04-02, 22:53
Medlem
Citat:
Avrättning? Dom trakasserade familjen ,. Skrämde upp dom och var på fler i samhället,. Bra att pappan visade var skåpet ska stå! Ta lagen i egna händer kan vara dumt i många sammanhang men inte i detta fall. Som åklagare skulle jag inte ens anhålla den som sköt p.g.a en som skyddade sin familj har försvarat sig som alla skulle gjort. Tråkigt att myndigheter inte gjorde något, men som man bäddar........elaka moppenissar som skulle på folk överallt,. Bra att någon satte stopp för det. Gammalt nu men aldrig glömt!
Citera
2021-05-03, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foliehattmakare
Ni som försvarar dräggen familjefadern tvingades värja sin familj från är patetiska. Försöker man tränga sig in hos en familj får man räkna med våldsamma motreaktoner. Så han sköt mer än ett skott!? Buhu vad synd om er. Synd han inte avlivade alla lågliven, grävde ner och höll tyst. Var väl så pass avlägsen gård att det skulle funkat?
PS: Har Poffe(vilket jävla smeknamn) kvar stomipåsen?

Jag förstår pappans reaktion, det är synd att gängledaren kom så lindrigt undan.
Hur kan man försvara mobbning och trakasserier, då har man nog aldrig varit utsatt för det själv.
Dessutom, i ens eget hem där man ska få vara fredad. Vilka små ynkliga rötägg!!
Citera
2021-05-03, 09:49
Medlem
man kommer ju osökt att tänka på kvinnan som nyligen haddes ihäl av ett litet ungdomsgäng för ett tag sedan där de fortfarande inte vet om hon brann ihäl eller dog av röken när huset brann ner.

allt för att några skitungdomar skulle vara lite balla.
Citera
2021-05-03, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merdive
Tack för dina kloka ord - vi är nog många som tack vare dessa förmåtts omvärdera våra uppfattningar om denna tragiska händelse.

Det faktum att sonen i den drabbade familjen körde både moped och elbil utgör självklart en förmildrande omständighet. Hot och trakasserier är ju som bekant vare sig brottsligt eller omoraliskt förutsatt att föremålen för dessa handlingar inte saknar armar och ben eller sitter i rullstol. Givetvis är gubben en mördare som utfört en avrättning: han sköt ju på nära avstånd! Att väga in någonting så påfallande irrelevant som sammanhanget vore förstås höjden av orimlighet. Arma pojkskara som under alla dessa år fått utstå en så nedrig och ohederlig smutskastningskampanj då det de gjorde inte alls var så illa som det låter.

Oh nej, hot och trakasserier är inte ett dugg brottsligt eller ens omoraliskt... Tills du råkar ut för det själv! "Arma pojskara"? Skojar du? De är riktiga slynglar som samhället borde stoppat för längesen.
Senast redigerad av honn 2021-05-03 kl. 09:52.
Citera
2021-05-03, 15:25
Medlem
Merdives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Oh nej, hot och trakasserier är inte ett dugg brottsligt eller ens omoraliskt... Tills du råkar ut för det själv! "Arma pojskara"? Skojar du? De är riktiga slynglar som samhället borde stoppat för längesen.

Mitt inlägg var gravt sarkastiskt, beklagar att detta inte framgick tydligt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in