Flashback bygger pepparkakshus!
2021-02-24, 11:18
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erk0r
Angående allt tjafs. Jag ser det hela ganska enkelt. Det finns tre typer av människor här. De som sväljer hypen med hull och hår och blir rena rama livets ord medlemmar. Sen finns det de som avfärdar det hela som trams och galenskap och vägrar inse att det trots allt ligger (och låg) en fin möjlighet här. Sen finns det de som ser möjligheten, gör sin DD och faktiskt fick ut lite pengar ur detta och troligtvis kommer kunna tjäna mer i framtiden (om de ser value-play:et som finns här). Det gäller alltså att inte måla in sig i ett hörn oavsett vilken grundinställning man går in i utan att alltid hålla huvudet kallt.
Det låter som en vettig slutsats.
De som har förmågan att tänka själva och se nyanser är oftare framgångsrika än de som bara ser antingen svart eller vitt.
Citera
2021-02-24, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Du får fö gärna förklara dig här. Är du verkligen så fruktansvärt korkad så du undviker att tjäna pengar trots att det är så lätt?
Du undviker samtidigt att förlora pengar trot att det handlar om, en för dig, försvinnande liten summa som en medel månadslön innebär?

Hur ser du på framtiden för GME-aktien? Vad säger din DD om bolagets värde framgent?

Väntar du på nästa kortkläm? som kanadensaren hade uttryckt sig..

Det verkar ju vara du som inte klarar av att läsa. Inte någonstans har jag någonsin påstått att jag tror på aktien kopplat till fundament. Jag har inte ens sagt att jag tror på aktien kopplat till marknadsmekanismer.

Jag har tjänat och tjänar pengar din dyslektiker. Jag gick in i GME för dra mitt strå till att trycka till wall st, när squeezen var över så finns det inte längre ett budskap att skicka, så därför fanns det ingen mening med att ligga kvar.

Förstår du nu eller vill du att jag ska spela in det som en ljudbok åt dig?
Senast redigerad av Dristigheten 2021-02-24 kl. 15:09.
Citera
2021-02-24, 21:16
Medlem
Lagerkommandants avatar
Helt galet att se dagens kursutveckling. Påminner om de gamla goda squeeze-tiderna.
ca +30% just nu
Citera
2021-02-24, 21:31
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Helt galet att se dagens kursutveckling. Påminner om de gamla goda squeeze-tiderna.
ca +30% just nu
Ja, the FOMO is real .
Jag avvaktar tills hajpen lugnat sig, men jag vill nog ha mig några axier innan rapport.
Citera
2021-02-24, 21:34
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Ja, the FOMO is real .
Jag avvaktar tills hajpen lugnat sig, men jag vill nog ha mig några axier innan rapport.

Det är helt galet! Över +50% nu.
Hade hoppats på att kunna bygga posse under $40 dollar... där fick man för att man var snål.

Ni vet väl vad next-level FOMO är? HOMO! Horrified Of Missing Out

Edit:
Här har ni några 🚀🚀🚀🚀🚀

Edit2:
Handelstoppad nu på strax under +74%.
Vart tog säljarna vägen?
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-02-24 kl. 21:40.
Citera
2021-02-24, 21:41
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Det är helt galet! Över +50% nu.
Hade hoppats på att kunna bygga posse under $40 dollar... där fick man för att man var snål.

Ni vet väl vad next-level FOMO är? HOMO! Horrified Of Missing Out

Edit:
Här har ni några 🚀🚀🚀🚀🚀
73% ? Vad i hela helvetet. Antingen är det de som har cashat hem efter ettårsjubileet av coronakalaset av skatteskäl som gillar aktien som fan, eller har det med chamath palihapitiyas tweet "I´m about to fuck some shit up" härom dagen ?
Jag är i full foliehattmode igen.

Circuit breakers uppåt, det var inte igår. Hahaha.
Måste vara nya shorts som kommer i kläm och kapitulerar ?
Citera
2021-02-24, 21:45
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
73% ? Vad i hela helvetet. Antingen är det de som har cashat hem efter ettårsjubileet av coronakalaset av skatteskäl som gillar aktien som fan, eller har det med chamath palihapitiyas tweet "I´m about to fuck some shit up" härom dagen ?
Jag är i full foliehattmode igen.

Circuit breakers uppåt, det var inte igår. Hahaha.
Måste vara nya shorts som kommer i kläm och kapitulerar ?

Man kan ju hoppas.

Eller så är det SEC "launches review of companies' climate risk disclosures"

Edit:
Öppnat igen och mer tryck uppåt.

Edit2:
Ser ut att vara haltad IGEN på uppsidan.... vad är det som händer? +103%

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vad sker haha

Här gick jag från att det var en äta nudlar-dag till att det kunde fått bli riktig mat om bara något ställe hade haft öppet.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-02-24 kl. 21:48.
Citera
2021-02-24, 21:46
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Uppe i 90’dollar nu. Vad sker haha
Citera
2021-02-24, 21:48
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Uppe i 90’dollar nu. Vad sker haha
Jadu, det är miljondollarsfrågan. Det kanske inte är en apokalyptisk squeeze på gång, men jag har en känsla av att femdollarsbjörnarna får gapa stort och äta skit från bajsis stora spruta i framtiden.

Har tyvärr inga aktier.

Anledningarna till att CFO fick sparken var precis det som RC ventures kritiserade till gamestops ledning när de började köpa in sig för ~10 mån sen. Brevet finns att hitta för den som orkar leta.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-02-24 kl. 21:51.
Citera
2021-02-24, 21:50
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Jadu, det är miljondollarsfrågan. Det kanske inte är en apokalyptisk squeeze på gång, men jag har en känsla av att femdollarsbjörnarna får gapa stort och äta skit från bajsis stora spruta i framtiden.

Har tyvärr inga aktier.

Låt dem smaka gödselsprutan bajsis! De skulle göra precis samma sak mot oss om de fick chansen.

Jag har axier men för få som vanligt.

Edit:
Förresten, tror ni "sälj-knappen" försvinner nu i uppgången precis som köpknappen försvann i nedgången?
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-02-24 kl. 21:55.
Citera
2021-02-24, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Kursen har legat still på runt 50 i några dagar. Men de senaste två har den backat ned till 40. Viljan att hålla har nog kroknat.

Sedan var snittet man höll på Avansa ca 2-3 aktier. Så det var inga stora mängder.

Jag låg och fiskade på 41-43$ aktien under de sista sju åtta handelsdagarna. Och nu steg aktien 103% till o börja med.

Verkar som viljan att hålla bara ökat.. Jag säljer inte på dessa låga nivåer iaf. Så all dynga du spridigt här i tråden kan du ta och äta upp.
Citera
2021-02-24, 21:56
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Jag låg och fiskade på 41-43$ aktien under de sista sju åtta handelsdagarna. Och nu steg aktien 103% till o börja med.

Verkar som viljan att hålla bara ökat.. Jag säljer inte på dessa låga nivåer iaf.

Underbart att höra! Grattis!
Hoppas du tjänar mycket pengar på detta så du slipper sälja handjobb bakom Donken som oss andra.

Uppgången drevs av stor volym ser det ut som, vilket gör det extra intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in