2021-02-24, 18:51
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Varför? Det har gått ett år. Dödstalen är inom normalen. Ingenting är överbelastat. Samhället rullar i stort på som vanligt. Tackar gud för att Sverige inte infört coronadiktatur. Det finns INGEN anledning att slå på några trummor. Snarare ska allt öppnas omedelbart. ALLT!

Man får inte alltid som man vill lillponken.

Och det lustiga är att det är ditt eget och dina gelikars fel.
Citera
2021-02-24, 18:53
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Varför? Det har gått ett år. Dödstalen är inom normalen. Ingenting är överbelastat. Samhället rullar i stort på som vanligt. Tackar gud för att Sverige inte infört coronadiktatur. Det finns INGEN anledning att slå på några trummor. Snarare ska allt öppnas omedelbart. ALLT!

Ja i princip allt utom körsång och gruppkaraoke iaf. Skrikande huliganer kanske inte heller är koscher ur smittspridningssynvinkel men för jävligt att inte jag får besöka min kära Bergwaldhall och njuta klassiskt med munnen fast..
Citera
2021-02-24, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen

Nej, de som följer restriktionerna är de som möjliggör vidare restriktioner. Ger man fingret så tar de handen.
Citera
2021-02-24, 18:54
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Kan vi äntligen få slippa alla morsor med gnälliga ungar som kör rally med sina små kundvagnar och ligger på golvet och skriker för att de inte får rätt godis?
OnTopic: Det går alltså bra med rekommendationer hela vägen men när man ska handla ensam så kan man inte lita på att folk sköter sig utan då måste handlarna utses till poliser?
Kommer säkert att uppstå mycket bråk när folk ska handla och ens fru/man inte följa med in. Då är det nog bättre med krav på munskydd i affären istället.
Citera
2021-02-24, 18:55
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Men det är ju inte vad regeringen och FHM säger. Bara samma mummel och otydlighet. Hade de sagt "stäng ner allt" så hade det varit lätt att tolka. Men nu gör de inte det. Var och en ska tolka efter eget förstånd.

Det är så Sverige fungerar, utom när det gäller viktiga saker. T.ex. rökning vid busshållsplatser etc.
Citera
2021-02-24, 18:56
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen

Nej det är ingens fel, därför att vi inte står över naturen. Dom flesta länder som sysslat med lockdowns har haft smitta ändå. Så det är bara att ge upp sådana vanföreställningar om restriktioners förträfflighet.

Jag har levt som vanligt hela tiden och kommer fortsätta göra det. Finns inte en chans att jag underkastar mig den pseudovetenskapliga hysterin som nu råder. Fullständigt vansinne. Att folk efter ett helt år fortfarande gapar om att stänga ner är det mest makabra beviset på människans bottenlösa dumhet.
Citera
2021-02-24, 18:57
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Det förutsätter att man blir immun mot övriga oavsett vilken man får.
Är det klart att det förhåller sig på det sättet?

Nej. Du kan återsmittas av samma sträng och dö. Finns en hel tråd om det.
(FB) Coronatillfrisknade löper ökad risk för ännu svårare symtom vid återinfektion
Citera
2021-02-24, 18:58
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Kommer säkert att uppstå mycket bråk när folk ska handla och ens fru/man inte följa med in. Då är det nog bättre med krav på munskydd i affären istället.
Garanterat kommer det bli bråk. Jag tänker inte acceptera sådant trams och jag kan inte tänka mig att en majoritet kommer göra det heller. Att handla med familj och vänner kommer folk inte bara ge upp hur som helst.
Citera
2021-02-24, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Nu är jag inte med längre regeringen har gått för långt. Handla ensam kommer jag inte att göra. Tar en egen kundvagn och låtsas att jag inte känner min fru, väl vid självskanningen slänger jag mina saker i hennes vagn och går före. Det är ändå jag som får bära.
Långt och långt tvungna göra något. Men skulle vilja se en matbutik våga neka en ex somalisk familj med kanske 6-8 ungar när dom ska in och handla. Kommer dom bli nekade NEJ!
Citera
2021-02-24, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Många kulturkrockar kommer garanterat att ske.
Citera
2021-02-24, 19:05
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Ingen fara, nu kommer våren intågande! Garanterat lägre siffror nästa onsdag

Det är fortfarande februari.

Än så är det långt till vår
Innan rönn i blomma står

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Fanns varken immunitet eller vaccin förra våren. Blir ingen tredje våg att tala om i Sholm iaf

Vaccineringen går fortfarande för trögt för att dämpa smittspridningen.

Immunitet genom infektion har vi fått höra massa förhoppningar om, men vi har blivit narrade. Förhoppningarna om utbredd immunitet har stått Sverige dyrt. Nu är det dags att ge upp förhoppningarna om utbredd immunitet genom infektion, och inte låta oss luras igen.

Det som behövs nu, är att få mycket mer fart på vaccineringen. Vi kan inte låta krisen pågå på obestämd tid. Det kostar för mycket, i både pengar och hälsa.
Citera
2021-02-24, 19:05
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
27% ökning på 7-dagars-bas.

Accelererar tredje vågen?

Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja, det accelerar i Stockholm!!

Idag 1530 nya fall. Förra onsdagen 875.

Det är en enorm ökning!!!

https://platz.se/coronavirus/?lan=stockholm

Vart hittar man rådata? De kan hava gjort fler tester och hittat fler smittade.

Antal sjukhusinlagda ligger stabilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in