2021-02-24, 15:29
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Oj oj oj ja undrar hur hon nu ser ut det ska verkligen bli intressant å se nyheterna ikväll. Fyran har ju redan laddat upp. Jag tippar på att det blir ett: "TV4 har sökt Ebba Busch för en kommentar men....

Nu börjar det mullra hos partiet också:
KD har valt att inte kommentera anmälan utan meddelar att de återkommer när det finns något att säga och har hunnit titta på anmälan.

...”men eftersom det pågår en utredning vill hon inte uttala sig”, eller nåt.

Tror inte alls att det är omöjligt att hon kommer bli dömd för det här.
2021-02-24, 15:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Konstig gubbe som inte tog emot Ebbas generösa erbjudande då om att häva köpet. Bara det i sig talar starkt för att gubben inte är att räkna som tillräknelig för denna sortens affär.....eller hur?

Nej.
2021-02-24, 15:34
Medlem
Reimers avatar
Jag tror nog att Ebba Busch kan ta den här saken med anmälan med en stor portion ro.

Citat:
Överåklagare Anders Jakobsson, chef för Särskilda åklagarekammaren där misstänkta brott som begåtts av bland annat poliser och riksdagspolitiker handläggs, bekräftar att de tagit emot en anmälan.

– En anmälan om grovt förtal har inkommit. Vi kommer att titta på anmälan under morgondagen. Det påstås att det är ett brott.

Hur anmälan ska handläggas är inte klart.

– Man kan tänka sig olika scenarier. Det finns uppgifter som lämnats i media om detta som det påstås i anmälan. Då är det Justitiekanslern som får titta på detta. Men det törs jag inte svara på i dag eftersom jag inte läst anmälan, säger Anders Jakobsson.

Om det inte är ett JK-ärende ska det handläggas av Särskilda åklagarekammaren som då ska bedöma om det är en anmälan som når upp till att det ska inledas en formell förundersökning mot Ebba Busch.

– Då får vi titta på om det är något brottsligt som påstås. Är det inte det inleds inte förundersökning, säger Anders Jakobsson.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-polisanmald-i-infekterade-husstriden/

Som Anders Jakobsson säger, det är många parametrar som ska falla in för att det ska bli en förundersökning överhuvudtaget.
2021-02-24, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tycker iofs inte att skillnaden från 4.2 +/- 200.000 och den på 4.6 är så stor. Har den samma spann så möts värderingarna på 4.4 miljoner. Då är köpeskillingen på 3.9 efter överenskomna avdrag inte ens i närheten av vad som skulle kunna anses vara ett ockerpris. Det finns alltid en osäkerhet i värderingar och de kan även variera en hel del beroende på tidpunkten för värderingen.

Taxeringsvärde behöver inte betyda ett skit.. bättre o jämföra me andra nära sålda hus i samma klass o storlek.

Folk håller ju gärna nere taxeringsvärdet för att betala låg fastighetsskatt.
2021-02-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och har Anticimex varit inblandade i den nya värderingen?

Fast när det gäller Binninge/E*björn så ger jag mig fan på att de använt den bedömning som Ebba Busch betalade för i sin nya värdering, det skulle inte förvåna mig i alla fall.

Vilka parametrar har Densia fått och använt?
Min gissning är att Anticimex inte finns med. Sen har man nog utgått ifrån ortprismetoden och fått fram ett riktpris på ett bra hus med iordningställd tomt på runt 8 miljoner. Sedan har man räknat baklänges för att se vilka kostnader en köpare har för att komma dit och landat på 4.6 som en rimlig köpeskilling. Det är en ganska grov uträkning som kan fallera om det till exempel tillkommer oförutsedda kostnader.

Alla bygg- och renoveringsprojekt brukar drabbas av så kallade ätor.
https://bostadsjuristerna.se/6-vanligaste-fragorna-om-ata-arbeten/
2021-02-24, 15:45
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Hon anser ingenting. RÄTTSVÄSENDET anser dock att man ska hålla ingångna avtal.
Så biten om bristande moral får du nog ta med Esbjörn...
Du personifierar med precision vad jag menar med EBT,s moraliska förfall.

En sladdrig, transparent, siliconmask av juridik för att dölja hon är bortskämd, ouppfostrad och saknar självinsikt att lämna gubben ifred.

Allt kokar ner till att Ebba Bush Thor är så tjurskallig att hon tom, offrar förtroendet som valt henne till politiker och med det riskerar att KD faller ur riksdagen.

Fortsätter hon sin mycket osympatiska kamp för att lura av gubben huset där han haft sina finaste barndomsminnen så är det spiken i kistan som KD ledare.
Senast redigerad av Taggad 2021-02-24 kl. 15:53.
2021-02-24, 15:45
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
...”men eftersom det pågår en utredning vill hon inte uttala sig”, eller nåt.

Tror inte alls att det är omöjligt att hon kommer bli dömd för det här.
Ja och jag tror att det här (hennes FB-inlägg) är droppen som fick bägaren att rinna över hos KD. Är inte just förlåtelse o försoning kärnan i det kristna budskapet så säg och så går hon och förtalar motpartens juridiska ombud för hans förflutna!

Hon överlever inte som partiledare tack vare den här husaffären med allt vad den innebär och lägg där till alla hennes återkommande stolligheter partiet hittills haft överseende med. Nej, partiet måste nu agera för dess överlevnad och det innan de rättsliga processerna för Ebba är avklarade. Det finns ingen tid för att vänta. Den sista spiken i kistan är inslagen!
Senast redigerad av kubun 2021-02-24 kl. 15:48.
2021-02-24, 15:48
Medlem
Citat:
Nej, men hennes direkta attityd måste väl ha gett gubben obehagliga flashbacks om hur det hade varit vid tidigare möten och detta orsakade den kortslutning som fick gubben att fly i panik. Vad skulle det annat ha varit än att Ebba fyllde honom med skräck med sin bistert stränga uppsyn och ja som hon tyckte väl valda öppningsfraser?
Ja, man kunde nog se hur hans hjärta brast.
2021-02-24, 15:49
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag tror nog att Ebba Busch kan ta den här saken med anmälan med en stor portion ro.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-polisanmald-i-infekterade-husstriden/

Som Anders Jakobsson säger, det är många parametrar som ska falla in för att det ska bli en förundersökning överhuvudtaget.

Ja, precis som jag sa redan igår så börjar nu verkligheten göra sig påmind och då är det helt plötsligt inte alls lika självklart som muppen Schultz försöker hitta på för att få fler följare till sin tramsblogg där de, om någonstans, sprider lögner och förtal.

Ska bli spännande. På fredag blir handlingarna officiella.
2021-02-24, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Du personifierar med precision vad jag menar med EBT moraliska förfall.

En sladdrig, transparent, siliconmask av juridik för att dölja hon är bortskämd, ouppfostrad och saknar självinsikt att lämna gubben ifred.

Allt kokar ner till att Ebba Bush Thor är så tjurskallig att hon tom, offrar förtroendet som valt henne till politiker och med det riskerar att KD faller ur riksdagen.

Fortsätter hon sin mycket osympatiska kamp för att lura av gubben huset där han haft sina finaste barndomsminnen så är det spiken i kistan som KD ledare.
Återigen bara för att du kan lösa dina småkonflikter om hockeybilder på skolgården utan att blanda in en rastvakt så är det inte moraliskt förfall att stämma folk som blåst en.
Moraliskt förfall hade det varit om hon istället ringt till HA som sedan sett till att Esbjörn genomfört affären utan mankemang (det hade han garanterat gjort...). Eller som Esbjörn gjorde - sprungit till media och hängt ut honom direkt. Men inte heller detta gjorde hon.
Hon gjorde det enda moraliskt försvarbara - hon använde sig av rättsstaten.
Inser att moral är ett svårt begrepp när man drivs av ett patologiskt hat mot ena parten - men försök släppa det och vara lite objektiv.
2021-02-24, 15:53
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Klumpigt uttalande, hon klarar sig nog från förtal visserligen (det är ju sant, och nära nog att kunna anses försvarligt att berätta även om det är lite gränsfall), men det är totalt onödigt att ge Binninge, en känd rättshaverist, chansen att ge något mer att köra på. Grunden i fallet(huset) är ju solklart att hon kommer att vinna om inte något nytt kommer fram.

Vid bedömningen om det kan utgöra förtal spelar det ingen roll om uppgiften är sann, det är endast relevant vid en försvarlighetsbedömning. Jag skulle bli väldigt förvånad om inte EB dömdes för brott för skrivningen om det prövas i domstol. Hur i hela friden menar du att det skulle vara försvarligt?

En riktig dundertabbe från hennes sida.
2021-02-24, 15:56
Medlem
Detta är alltså resultatet av Binninges påstående om att ett värderingsinstitut visat att Ebba Busch betalde två miljoner för lite för fastigheten:

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fdocdro.id%2F3kCLqn4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in