2021-02-24, 14:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag lägger upp länken till intervjun också - väldans bråttom hon hade iväg. Ser en hel del plågad ut och faktiskt också lättad över att det ännu inte kommit in någon anmälan om förtal.
https://www.tv4.se/artikel/149g1AiAtoluRRLYoP5WL5/ebba-busch-kommenterar-hotet-om-polisanmaelan-efter-hustvisten

Hur känns det å hamna i rätten.....den frågan flydde hon ifrån

Hahaha, så jävla väl påläst hon är om vad hon ska säga. Hon rabblade det som om hon läste från ett papper. Medias frågor var väl förutsedda och förberedda. Inte som motparten som inte vet vad journalisterna frågar om.
2021-02-24, 14:28
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Om Esbjörn inte hade backat från mötet där de skulle börja reda ut sakernas tillstånd och om Ebba där och då hade varit låst till att bara genomföra affären, då hade Esbjörn haft på fötterna för att mötet var meningslöst.

Nu blev det inte många ord växlade och mötet blev meningslöst för att Esbjörn gick därifrån.

Svårt att beskriva det till Esbjörns fördel faktiskt.
Tror du att gubben sprang från mötet när Ebba med ett varmt leende genast öppnade med ett: "Självklart Esbjörn ska du få ångra dig och få ditt hus tillbaka varsågod och sitt! Det här ska bara ta några minuter så blir allt som det var innan vi först talades vid och utan att det ska kosta dig en krona."? Nej, självklart inte så utan han kände igen henne sen innan och att mötet inte skulle leda till annat än leda för honom. Det var därför han inte hade annat att göra än att snabbt dra sig undan henne.
2021-02-24, 14:32
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
---------------------------------------------------------
Intressant det du skriver men om ser på vilka som har flest inlägg i denna tråd så är det ett fåtal Ebba-positiva skribenter. Vi pratar om mega-mass-inlägg.

Det är kanske de som är vänster o sänker Ebba med sitt aggressiva, nedlåtande, förnekande ordflöde tex " Hon har gjort allt exemplariskt och mer än vad som kan förväntas av en köpare."

Ve den som försöker ha en normal samtalston o ifrågasätter Ebba o co i denna affär med Esbjörn.

De hjälper inte till att skapa ett förtroende för Ebba o Kd med denna attityd, tvärtom.

Det är ju fullt möjligt att personer med anknytning till KD eller dess ungdomsförbund försvarar henne i denna tråden. Eller bara hennes vänner.

Jag håller med dig om att det är tråkigt att vissa debattörer inte klarar av att hålla en god och saklig ton i debatten.

Jag uttryckte själv kritik mot Ebba ganska tidigt i tråden, och jag står fortfarande fast vid att hon bör se upp mera vad hon sysslar med, dock så verkar köpet vara lagligt och det huruvida det var moraliskt fel får vi säkert veta i framtiden.

Jag är kanske en foliehatt som ser konspirationer, men intresset för Ebbas fastighetsköp verkar ju vara betydligt större och viktigare att diskutera än att tex Sveriges elnät höll på att braka ihop när det var dagar med normalvinter. Den enda tråd som varit aktuell under tiden och som berört en politiker är väl tråden om Federley i skvallerforumet.
2021-02-24, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Är CDU i tyskland extremkristna eller religiösa överhuvudtaget? Finns ateister och muslimer i KD till och med.
Om du säger det så, men de verkar ha valt fel psrti.
2021-02-24, 14:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I en infekterad rättstvist så är det rätt ofta de inblandade parterna inte gör samma beskrivning av händelseförloppet.

EbB vill träffa EsB för att lösa situationen, säger hon. EsB kanske hellre skulle beskriva det som att hon vägrar backa och då finns det ingen anledning att sätta sig ned och prata på tu man hand. Kanske är han också rädd att pressas eller göra något förhastat. Två olika beskrivningar som båda sakligt sett kanske stämmer, men som inte ger samma bild.

Juridiskt tror jag nog att EbB har rätt. Möjligen att de hon sa tidigt att hon kunde tänka sig backa från affären om EsB hade ändrat sig (ej rakt citat), kan ställa till det.

Men man kan också diskutera det etiska. Inte hängt med i alla turer kring kvinnan som bor i närheten (vad har hon för intresse i det här?) och den manlige släktingen, men anser de att den sålts till underpris? Ligger det i så fall något i det? I så fall kan man ha en viss förståelse för i alla fall en del av reaktionerna.

Sen tillkommer ju PR-biten. Nu utgör kanske inte pensionärer samma baslinje som det länge gjort bland partiets väljare, men de behöver allt de kan få nu. Jag tror inte att EbB:s strid för huset är något som kommer locka så mycket nya väljare, men en del pensionärer kan nog skrämmas bort.

Jaja, istället för att se till fakta så hemfaller även du till egna långsökta fabuleringar som inte finner något stöd i något av vad parterna uttryckt. Fantisera på du om det är det du vill. Då vet i alla fall jag att jag inte behöver bry mig så mycket om dina fantasialster.
2021-02-24, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Om du säger det så, men de verkar ha valt fel psrti.
Hade Kristdemokraterna varit ett kristet parti så hade de ju rimligtvis gått till val på att förbjuda homovigslar och aborter?
2021-02-24, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Vilket fint inlägg. Filade du länge på det? Snacka om att vara sist på bollen.
Har aldrig varit bra på att springa fort (står helst i mål)

Hehe tar sist i bollen
Senast redigerad av Massonite 2021-02-24 kl. 14:36.
2021-02-24, 14:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Tror du att gubben sprang från mötet när Ebba med ett varmt leende genast öppnade med ett: "Självklart Esbjörn ska du få ångra dig och få ditt hus tillbaka varsågod och sitt! Det här ska bara ta några minuter så blir allt som det var innan vi först talades vid och utan att det ska kosta dig en krona."? Nej, självklart inte så utan han kände igen henne sen innan och att mötet inte skulle leda till annat än leda för honom. Det var därför han inte hade annat att göra än att snabbt dra sig undan henne.

Ännu mer fantasier som står i direkt strid med vad som framkommit.

Det finns fakta att läsa om hur det gick till, läs det.
2021-02-24, 14:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Om Esbjörn inte hade backat från mötet där de skulle börja reda ut sakernas tillstånd och om Ebba där och då hade varit låst till att bara genomföra affären, då hade Esbjörn haft på fötterna för att mötet var meningslöst.

Nu blev det inte många ord växlade och mötet blev meningslöst för att Esbjörn gick därifrån.

Svårt att beskriva det till Esbjörns fördel faktiskt.

Gubben är 81 år, hon är en slipad politiker med väldigt mycket erfarenhet av att förhandla. Jag skulle inte rekommendera min morfar 86 år att sätta sig vid samma bord som henne för att försöka reda ut en tvist.
2021-02-24, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Har aldrig varit bra på att springa fort (står helst i mål)

Hehe tar sist i bollen

Lustigkurre. Såna gillar man.
Medlem
En till värdering dessvärre låst artikel.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/experternas-vardering-sa-mycket-ar-huset-vart/
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Jag måste säga att Ebbas inlägg på Facebook från den 19:e imponerar och övertygar. Hon lägger fram argumenten med både känsla för det juridiska men också det mänskliga. Hon lyckas sy en lagom stor offerkofta för att kontra den ansenliga kofta som motparten stickat i form av en stackar äldre man med begynnande demens som blir lurad av snärtan från Stureplan.

När det gäller passusen om sexuella övergrepp mot minderårig så är detta nog ett uttryck för ilska hos Busch. Hon kunde helt enkelt inte hålla sig. Det var ett mindre snedsteg som inte gynnar henne. Istället borde hon sett till att läcka ut den här informationen brett genom andra kanaler som inte direkt kan knytas till henne. Om syftet är att hon blivit förbannad på den här mannen och vill skada honom alltså.

Jag tycker att Buschan ska stå på sig här. Och hon kommer att vinna detta, det är jag övertygad om. Sen hade jag inte velat bo i ett sådant hus. Jag hade nog vunnit tvisten och sen frågat om Esbjörns anhöriga vill köpa tillbaks huset. För 20% mer alltså.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in