Citat:
Ursprungligen postat av
Freducation
---------------------------------------------------------
Intressant det du skriver men om ser på vilka som har flest inlägg i denna tråd så är det ett fåtal Ebba-positiva skribenter. Vi pratar om mega-mass-inlägg.
Det är kanske de som är vänster o sänker Ebba med sitt aggressiva, nedlåtande, förnekande ordflöde tex " Hon har gjort allt exemplariskt och mer än vad som kan förväntas av en köpare."
Ve den som försöker ha en normal samtalston o ifrågasätter Ebba o co i denna affär med Esbjörn.
De hjälper inte till att skapa ett förtroende för Ebba o Kd med denna attityd, tvärtom.
Det är ju fullt möjligt att personer med anknytning till KD eller dess ungdomsförbund försvarar henne i denna tråden. Eller bara hennes vänner.
Jag håller med dig om att det är tråkigt att vissa debattörer inte klarar av att hålla en god och saklig ton i debatten.
Jag uttryckte själv kritik mot Ebba ganska tidigt i tråden, och jag står fortfarande fast vid att hon bör se upp mera vad hon sysslar med, dock så verkar köpet vara lagligt och det huruvida det var moraliskt fel får vi säkert veta i framtiden.
Jag är kanske en foliehatt som ser konspirationer, men intresset för Ebbas fastighetsköp verkar ju vara betydligt större och viktigare att diskutera än att tex Sveriges elnät höll på att braka ihop när det var dagar med normalvinter. Den enda tråd som varit aktuell under tiden och som berört en politiker är väl tråden om Federley i skvallerforumet.