2021-02-24, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Fast nu har kvinnor inga problem att få sex i dagens samhälle, tvärtom. Män däremot har stora problem och lever i enorm konkurrens. Ju större konkurrens, desto mer krävs för att vinna, det säger sig självt. Och det är inte bara dejtingappar, du kan även lägga till feminism och den nedmonterade monogami-normen så har vi de tre största förklaringarna till att det ser ut som det gör idag.

Dåligt självförtroende är en stor turn off för kvinnor, ja. Det finns en anledning till det. Dåligt självförtroende signalerar att man inte klarar av att prestera, dvs att man har låg status. Självförtroende är nog bland det vanligaste svaren kvinnor ger på frågan vad de attraheras av hos män. Dvs, kvinnor attraheras av status/prestation.

Frågar du män vad de attraheras av hos kvinnor är det däremot inte alls särskilt vanligt svar. Stor skillnad mellan könen där.

Men kvinnor som inte bara vill ha sex då? Kvinnor som vill stadga sig har också en enorm konkurrens om de män som är i lämplig ålder och fortfarande är singlar och som vill ingå i ett förhållande. Så båda könen har sina kamper att dras med...

Beror på. Om mannen är snygg, enligt kvinnan, och har dåligt självförtroende/låg social status kan hon vilja gå in och "rädda" den attraktiva mannen. Och kärar ner sig i honom. Detta har jag sett åtskilliga exempel på. Inte bara män som vill agera "riddare på hästen", vissa kvinnor vill också agera "riddarinna på hästen". Men återigen: utseendet har stor betydelse, för både män och kvinnor. Den detaljen kommer man inte ifrån. Sedan har folk olika smak. och tur är väl det.

Om det tar energi ifrån en, så vill ju varken män eller kvinnor ha en partner med så pass låg självkänsla och så lågt självförtroende att denna blir klängig och beroende. Så män är inte heller attraherade av det.
Citera
2021-02-24, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jo, jag har fått den statistiken beskriven för mig. Men den missar viktiga variabler. Så man kan inte dra slutsatser utifrån den statistiken.

Frågar du mig det utifrån en debatt på ett forum? Bara för att vi har olika åsikter? Tror du att alla människor som inte delar dina åsikter eller dina övertygelser har erfarenhet av psykiatriskt vård? Både otrevligt mot de du debatterar med och mycket otrevligt mot de patienter som behöver psykiatrisk vård. Så skäms på dig för att du stigmatiserar personer med psykisk ohälsa!

Och som svar på din fråga: nej, jag har aldrig varit patient inom psykiatrisk vård.
Kanske dags då. Du är ju uppenbarligen en märklig individ. Du har fått spaltmeter med spaltmeter av forskning och hävdar envist motsatsen på grunder av dina "känslor" och "erfarenheter". Fattar du att du inte är ensam på planeten?
Citera
2021-02-24, 03:37
Medlem
Känner att vi måste göra en begreppsutredning med vad som avses med aktivt sexliv.

Ni ponerar att 10-20% av männen ligger med 80-90% procent av kvinnorna. Även om det föreligger en överdrift i statistiken så undrar jag, hur storskalig är överdriften?

Det känns osannolikt att 20% av männen skulle ligga med kvinnor som graderas mellan 4-10. Varför välja en 4:a när det kanske finns 3 ST 8r exempelvis? Det är ju inte så att det skiljer sig månader mellan könen och när de känner att de måste ligga.

Jag håller dock med om att Tinderappen förskjuter marknaden till kvinnors fördel, vilket är helt och hållet männens fel. När majoriteten av männen swipar höger på typ alla kvinnor och sedan överöser kvinnor med meddelande så skapar ett obalanserat konkurrensklimat som gör att många män faller mellan stolarna. Som av uppenbara skäl förstärks när ration är 4-10 (kvinnor-män)

Men, ni förutsätter att apparna är de enda plattformarna som skapar en bro till att få ligg, vilket inte stämmer. Även om invandringen har lett till obalans mellan antal män och kvinnor så är det inte så illa som Tinder säger.
Citera
2021-02-24, 06:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Att polisen har koll på verksamheten kan ju leda till att de även får span på typer som Kapten Klänning. Har polisen inte span på verksamheten, blir det även svårare att få tag på sådana typer.

Så du har heller inte läst någon studie som visar på fördelar för sexarbetare.

Att humanister som GL är våldtäksmän och sexualsadister har mycket lite med sexköpslagen att göra, att barn och prostituerade hamnar i klorna på kriminella Ä r återkommade där sexarbete är helt/delvis kriminaliserat. Det är en av flera nackdelar för sexarbetarnas bransh
Citera
2021-02-24, 08:19
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ribban för vad som anses som "ok utseende" höjs för varje år. Idag är det endast en minoritet män som av kvinnor anses "se ok ut".

Men ja, "charm", dvs högstatusbeteende eller imitation av högstatusbeteende kommer man långt med ja. Inte så konstigt eftersom det signalerar till kvinnans reptilhjärna att du har hög status, dvs att du har presterat. Detta har vi gått igenom tidigare.
Det är för att den nya datingscenen bara ser tvådimensionellt. Tinder baseras i princip helt på utseende. Det är därför en del i stället skickar dickpicks. Precis som brudar skickar bilder på sig själva med mindre kläder eller med länkar till deras mer "vågade rum".
Citera
2021-02-24, 08:21
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Du ser, det är ingen större mening att delge sina ärliga åsikter, för inte många tror på en i alla fall
Så mycket har man för det, men jag är envis, så jag lägger mig inte platt för det.
Jag har önskemål, men dom är inte så himla många, och inte dom som många män tror.
Till en början så vet jag inte hur mannen ser ut, det vet jag först då jag i princip har bestämt mig för om jag vill träffa honom eller inte, och då vet jag hur han är som person, så då funkar det mesta vad gäller utseende.
Huruvida man är komplicerad eller inte, är ju svårt att avgöra. jag kan ju tycka att en man har alldeles för lågt ställda krav, om han är beredd att knulla på i princip en åsna. Det tilltalar inte mig, så en sån man med inga krav är inte min typ av man.
Men lite lagom är alldeles utmärkt, man bör ha sex med någon man finner attraktiv, om det är ömsesidigt förstås.
https://i.pinimg.com/originals/d9/a4/c4/d9a4c435a0331120ec5902c50b336f1f.jpg

Det är en meme av en anledning, vare sig du håller med eller inte.
Tjejer generellt är väldigt duktiga på att framställa sig som "behagligare" vid en första anblick. vilket både smink och modeindustrin levt hyggligt på.
När det väl kommer till ytan, växer den där listan i oändlighet, som när man leder en femåring genom stora leksaksavdelningen.
En del kvinnor föredrar nämligen de män som ger dem allt de pekar på.
Det är det livet de vill leva.
Som prinsessa.
Senast redigerad av Pansarvecket 2021-02-24 kl. 08:24.
Citera
2021-02-24, 08:31
Avslutad
Kvinnor är jobbiga. Alla som är bra är upptagna så no deal.
Citera
2021-02-24, 11:19
Medlem
Citat:
Ja det är ju beroende på kontexten.

Ja man måste ju konkurrera ut de andra männen på något sätt, annars blir man inte vald. Som kvinna kommer du alltid att ha alternativ oavsett så du behöver inte prestera något. Det räcker att vara kvinna så kommer det finnas män som vill ha dig, även sådana du finner attraktiva. Detsamma gäller inte för män. De måste konkurrera ut andra män annars blir de utan kvinna. För vissa kan det räcka att ha ett bra utseende, men de flesta män måste kompensera med andra faktorer, dvs "prestera".

Men kan du ge något exempel på vad du menar med att prestera i detta sammanhang?

Nu utgår jag återigen från mig själv, men på en sexkontaktsida, så läser jag noggrant spetsar öronen så snart en man kan formulera ett hyggligt mail, utan könsord och där han uppför sig som en människa i kontakt med en annan människa. Dock kan det ju visa sig att vi är inkompatibla pga mannen haft bristfällig info i sin profil, men då har vi kommit fram till det i alla fall.
På en sån sida, är det inte helt vanligt att en sån grundläggande sak verkar fungera, så jag är nyfiken på vad män överlag anser är att prestera?

Jag menar inte att en man ska behandla en kvinna som en prinsessa, men som en annan människa i första hand och i andra hand en kvinna. Dom män jag haft/har kontakt med har inte ett utseende som gör att dom lyckas få svar från andra kvinnor, dock har dom charm och humor och kan föra sig i ett normalt samtal, som ibland leder vidare till mera intima saker. För mig är detta normala sociala skills, ungefär som att man kan uppföra sig i en jobbsituation eller med sin familj, så jag räknar inte det som att prestera i den meningen.
Citera
2021-02-24, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
https://i.pinimg.com/originals/d9/a4/c4/d9a4c435a0331120ec5902c50b336f1f.jpg

Det är en meme av en anledning, vare sig du håller med eller inte.
Tjejer generellt är väldigt duktiga på att framställa sig som "behagligare" vid en första anblick. vilket både smink och modeindustrin levt hyggligt på.
När det väl kommer till ytan, växer den där listan i oändlighet, som när man leder en femåring genom stora leksaksavdelningen.
En del kvinnor föredrar nämligen de män som ger dem allt de pekar på.
Det är det livet de vill leva.
Som prinsessa.

Men nu pratar vi inte om samma sak!

Nyss pratade du om att jag har en lång kravlista, nu pratar du om att kvinnor överlag tenderar att ha det, nu bytte du perspektiv. Kan vi hålla oss till ett perspektiv just nu så blir det enklare?

Jag varken sminkar mig, eller kör vad modellindustrin säger att vi ska göra. Det man ser är vad man får, på gott och ont.
Och än hur klyshigt det låter, så funkar inte jag som den stora massan av kvinnor som du pratar om nu. Men å andra sidan, så söker jag inte en man att leva med heller, så det kvittar egentligen.
Men jag är rätt säker på att om en medelålders man skulle falla för mig, och jag för honom, så skulle vi kunna ha det rätt gott, om han av samma skrot och korn som jag är, dvs vi nöjer oss med ganska enkla saker och vi strävar tillsammans om vi vill uppnå något, i stället för att jaga det hos den andre.
Citera
2021-02-24, 12:45
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Men nu pratar vi inte om samma sak!

Nyss pratade du om att jag har en lång kravlista, nu pratar du om att kvinnor överlag tenderar att ha det, nu bytte du perspektiv. Kan vi hålla oss till ett perspektiv just nu så blir det enklare?

Jag varken sminkar mig, eller kör vad modellindustrin säger att vi ska göra. Det man ser är vad man får, på gott och ont.
Och än hur klyshigt det låter, så funkar inte jag som den stora massan av kvinnor som du pratar om nu. Men å andra sidan, så söker jag inte en man att leva med heller, så det kvittar egentligen.
Men jag är rätt säker på att om en medelålders man skulle falla för mig, och jag för honom, så skulle vi kunna ha det rätt gott, om han av samma skrot och korn som jag är, dvs vi nöjer oss med ganska enkla saker och vi strävar tillsammans om vi vill uppnå något, i stället för att jaga det hos den andre.
Säkert, så länge han kommer ihåg att du tänker mer i stil med; jag, jag, jag...
Försvaret låter lite som #inteallakvinnor där varianten av #inteallamän, blivit ett sätt att förlöjliga de män som dristar sig att säga emot någon av de återkommande beskyllningarna.
Ett "håll käften när du pratar med kvinnor".

Lite samma narcissism som Moment 22 körde i början, tills jag visade upp att även hon har en skugga.
I hennes fall är hon ännu mer radikal än hon själv är bekväm med, så vi pratar inte så mycket längre.

Jag tänker inte ha perspektivet du. Det ger mig inget. Jag har hellre ett mer allmänt perspektiv, som är tillämpbart på så många som möjligt.
I den här forumdelen fokuserar jag på alla feminister, alla som talar för den och varför de talar för den.
Och jag ställer den gärna emot resten av världens/eller vår nations befolkning, väl och ve.

Priset vi betalar för att ge kvinnor en gräddfil, om du så vill.
Senast redigerad av Pansarvecket 2021-02-24 kl. 12:55.
Citera
2021-02-24, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Säkert, så länge han kommer ihåg att du tänker mer i stil med; jag, jag, jag...
Försvaret låter lite som #inteallakvinnor där varianten av #inteallamän, blivit ett sätt att förlöjliga de män som dristar sig att säga emot någon av de återkommande beskyllningarna.
Ett "håll käften när du pratar med kvinnor".

Lite samma narcissism som Moment 22 körde i början, tills jag visade upp att även hon har en skugga.
I hennes fall är hon ännu mer radikal än hon själv är bekväm med, så vi pratar inte så mycket längre.

Jag tänker inte ha perspektivet du. Det ger mig inget. Jag har hellre ett mer allmänt perspektiv, som är tillämpbart på så många som möjligt.
I den här forumdelen fokuserar jag på alla feminister, alla som talar för den och varför de talar för den.
Och jag ställer den gärna emot resten av världens/eller vår nations befolkning, väl och ve.

Priset vi betalar för att ge kvinnor en gräddfil, om du så vill.

Då har vi inte så mycket att säga varann, då jag inte kan tala för hur andra är och samtidigt vara sanningsenlig. Men låt då bli att först säga vad jag är resp inte är, för att sen byta perspektiv, håll dig då enbart till det generella.

Men rent allmänt, om män och kvinnor slutade prata generellt om hur det andra könet är när det är negativt, så kanske dom två polerna kunde mötas i samförstånd i stället för att träta på varann?

Om man går på vad som är generellt för något fenomen, är risken stor att man går runt och fokuserar på smågrus och missar dom värdefulla diamanterna som också finns om man är beredd att lyfta blicken en aning och utvärdera var och en som individ, i stället för en hopklumpad massa.
Citera
2021-02-24, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Kanske dags då. Du är ju uppenbarligen en märklig individ. Du har fått spaltmeter med spaltmeter av forskning och hävdar envist motsatsen på grunder av dina "känslor" och "erfarenheter". Fattar du att du inte är ensam på planeten?

Du kanske bör kolla upp din läsförmåga i så fall.

Jag har fått vissa länkar, men velat ha en annan form av studier och efterfrågat det. Inget konstigt med det, jag vill ha en samlad bild av vad kvinnorna själv upplever, inte en massa studier där man gör en hypotes av vad kvinnor upplever. Inte särskilt givande enligt mig.

Jag tror visst att det finns kvinnor som "tänder på status" och har skrivit detta med. Uppenbarligen så finns de. Men långt ifrån alla kvinnor tänder på "status", det är uppenbart om man känner kvinnor och lär känna dem och faktiskt ser hur de fungerar.

Mina känslor har inget med saken att göra. Jag skriver utifrån logik och erfarenhet samt utifrån forskning som faktiskt kan tala emot er kära "kvinnlig hypergami". mina känslor är således inte involverade i debatten. Ganska humoristiskt att du tror det, men det är klart, du känner ju inte mig. De som känner mig hade fått sig ett rejält garv av ett sådant påstående.

Jag är inte ensam på planeten, nej.

I övrigt tycker jag nog att du ska följa ditt eget råd och sluta skriva till mig, eftersom du tycker det är så illa att andra gör det. Leva som du lär. Men du kanske får ut något av att vara oförskämd och otrevlig mot främlingar på nätet? Ja, men dåså. då kanske du behöver rannsaka dig själv lite.

Jag anser iaf. att alla har rätt att ha den åsikt de har. Vid debatt kan man däremot lära sig nya saker samt lära sig hur andra tänker, även om man själv inte alls tänker likadant. Det tycker jag är värdefullt.
Senast redigerad av TomatKungen 2021-02-24 kl. 15:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in