2021-02-24, 01:16
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Nähä, inte det?

Då är inte en man det heller, om han inte vill knulla på en vilken kvinna som helst, även om en del män har ett större antal kvinnor dom vill sätta på än jag har män jag vill knulla?
Jag kanske önskar en viss kvalitet även hos en man för enbart sex?
Vilket en hel del män även har, annars borde jag inte ha blivit nekad sex av den del män?

Nej, precis.
Citera
2021-02-24, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Men majoriteten av män är inte begåvade med modellansikten utan måste prestera för att ha något som helst värde hos kvinnor.

Vad menar du med att prestera?
Att kunna skriva civiliserat till en kvinna på en sexkontaktsida, är det att prestera?

Att kunna uppföra sig normalt och respektfullt men ändå vara charmig, är även det en prestation?

Av dom män jag träffat senaste två åren, har ingen sett ut som någon modell, så det kriteriet kan vi stryka ett streck över.
Dock har dom varit attraktiva för mig, då jag lärt känna dom som människa innan jag vetat hur dom har sett ut, och då har jag redan varit attraherad, men bilden av deras ansikte har förstärkt attraktionen.

Och dom har fått mig att skratta då dom haft samma dåliga humor som jag har, eller så har dom låtsats haft det, det kan verkligen få igång lusten till mera.
Om det är att prestera, eller om det ingår i att vara människa, vet jag inte, men det finns en hel del kvinnor som väljer män ungefär som jag gör.
Citera
2021-02-24, 01:19
Medlem
Citat:
Nej, precis.

Då är varken kvinnor eller män kåta av sig eller i sig själva, då är vi alla slavar under våra biologiska drifter.
Då är det utrett, så bra.
Citera
2021-02-24, 01:22
Medlem
Citat:
Ribban för vad som anses som "ok utseende" höjs för varje år. Idag är det endast en minoritet män som av kvinnor anses "se ok ut".

Men ja, "charm", dvs högstatusbeteende eller imitation av högstatusbeteende kommer man långt med ja. Inte så konstigt eftersom det signalerar till kvinnan att du har hög status, dvs att du har presterat. Detta har vi gått igenom tidigare.

Är du säker på det? Du vet, kvinnor gör en större investering när de går in i förhållande med en man. De har inte lika många fertila år som en man har. Därav en viss kräsenhet till de mer inre egenskaperna, det kan jag förstå. Det är logiskt. De vill ha en trogen och lojal man som vill ha barn osv. Men att de skulle bli kräsnare vad de anser är fysiskt ok tilldragande?

Sedan är jag säker på att eftersom utbudet har ökat (med dejtingappar och allt vad kids håller på med) så blir folk mer "gräset är säkert grönare på andra sidan". Finns tom. forskning som pekar på detta.

Fast på vilket vis signalerar det "Högstatusbeteende" att man trivs med sig själv och sitt liv och vill lära känna en snygg dam? Jag anser snarare att det signalerar god självkänsla och hälsosamt synsätt på sig själv. Vid det tillfället hade jag ingen hög status, pluggade en enstaka kurs på universitetet och visste inte vad jag ville bli "När jag blev stor". Levde på studielån och studiebidrag. Levde i en etta på mindre än 20kvm med kokvrå. Inget körkort. Men jag trivdes bra med mig själv och med mitt liv. Hade massor med polare, några nära vänner, umgicks mycket med mina släktingar. Levde ett härligt liv. Tränade mycket. Hon fick ju reda på min status sedan, där efter den första kyssen och hon hade definitivt högre status själv, men vi blev kära och hade en fin romans.
Citera
2021-02-24, 01:23
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Vad menar du med att prestera?
Att kunna skriva civiliserat till en kvinna på en sexkontaktsida, är det att prestera?

Att kunna uppföra sig normalt och respektfullt men ändå vara charmig, är även det en prestation?

Det beror ju helt på konkurrensen. De flesta någorlunda unga kvinnor som ser någorlunda ok ut har ju idag mängder av män som skriver civiliserat till dem och uppför sig normalt. För att då bli vald krävs det ju betydligt större prestationer än så.
Citera
2021-02-24, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Det är fakta, inte "fakta". Dvs tydlig statistik, vetenskap som ger ett tydligt tvärsnitt varpå vi kan dra slutsatser. Inser du inte inte hur djupt ofrisk du är om dina känslor och "erfarenheter" ska väga tyngre?

Kan man tänka sig att du har en del erfarenheter av psykiatrisk vård tidigare?

Men ett tvärsnitt förklarar inte hur alla kvinnor eller alla män fungerar, det visar precis ett tvärsnitt.
Var då mera försiktig med hur du uttrycker dig, för du får det att låta som att det gäller alla, viktigt med tydlighet och att vara logisk, som män sägs vara.

Självklart blir vi som upplever verkligheten som avvikande från vissa tvärsnitt lite konfunderade, för så ser det inte ut överallt och jämt. Lever i vi en parallell värld då, som inte ser detta tvärsnitt?
Bara för att kanske ett tvärsnitt av män gör si eller så, så kan jag inte få det att låta som att alla män gör si eller så, för alla gör inte som tvärsnittet.
Citera
2021-02-24, 01:27
Medlem
Citat:
Det beror ju helt på konkurrensen. De flesta någorlunda unga kvinnor som ser någorlunda ok ut har ju idag mängder av män som skriver civiliserat till dem och uppför sig normalt. För att då bli vald krävs det ju betydligt större prestationer än så.

Jag var mest nyfiken på vad "prestera" är i denna tråd och sammanhang, då det verkar vara en sån flytande gräns för vad olika ord betyder. Positionerna har en tendens att flytta sig allteftersom man frågar om något, så jag vill veta säkert vad vi pratar om.

Jag vänder mig emot att en man måste prestera för att nå en kvinna, men det kan ju se lite olika ut beroende på konkurrensen som du säger.
Jag upplever inte att det är så, men jag utgår från mig själv och min verklighet, så den ser kanske inte ut som snittet.
Citera
2021-02-24, 01:28
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Är du säker på det? Du vet, kvinnor gör en större investering när de går in i förhållande med en man. De har inte lika många fertila år som en man har. Därav en viss kräsenhet till de mer inre egenskaperna, det kan jag förstå. Det är logiskt. De vill ha en trogen och lojal man som vill ha barn osv. Men att de skulle bli kräsnare vad de anser är fysiskt ok tilldragande?

Sedan är jag säker på att eftersom utbudet har ökat (med dejtingappar och allt vad kids håller på med) så blir folk mer "gräset är säkert grönare på andra sidan". Finns tom. forskning som pekar på detta.

Ja det är min poäng.

Citat:
Fast på vilket vis signalerar det "Högstatusbeteende" att man trivs med sig själv och sitt liv och vill lära känna en snygg dam? Jag anser snarare att det signalerar god självkänsla och hälsosamt synsätt på sig själv. Vid det tillfället hade jag ingen hög status, pluggade en enstaka kurs på universitetet och visste inte vad jag ville bli "När jag blev stor". Levde på studielån och studiebidrag. Levde i en etta på mindre än 20kvm med kokvrå. Inget körkort. Men jag trivdes bra med mig själv och med mitt liv. Hade massor med polare, några nära vänner, umgicks mycket med mina släktingar. Levde ett härligt liv. Tränade mycket. Hon fick ju reda på min status sedan, där efter den första kyssen och hon hade definitivt högre status själv, men vi blev kära och hade en fin romans.

En person med låg social status i sin grupp har inte god självkänsla.
Citera
2021-02-24, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Det är fakta, inte "fakta". Dvs tydlig statistik, vetenskap som ger ett tydligt tvärsnitt varpå vi kan dra slutsatser. Inser du inte inte hur djupt ofrisk du är om dina känslor och "erfarenheter" ska väga tyngre?

Kan man tänka sig att du har en del erfarenheter av psykiatrisk vård tidigare?

Jo, jag har fått den statistiken beskriven för mig. Men den missar viktiga variabler. Så man kan inte dra slutsatser utifrån den statistiken.

Frågar du mig det utifrån en debatt på ett forum? Bara för att vi har olika åsikter? Tror du att alla människor som inte delar dina åsikter eller dina övertygelser har erfarenhet av psykiatriskt vård? Både otrevligt mot de du debatterar med och mycket otrevligt mot de patienter som behöver psykiatrisk vård. Så skäms på dig för att du stigmatiserar personer med psykisk ohälsa!

Och som svar på din fråga: nej, jag har aldrig varit patient inom psykiatrisk vård.
Citera
2021-02-24, 01:36
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jag var mest nyfiken på vad "prestera" är i denna tråd och sammanhang, då det verkar vara en sån flytande gräns för vad olika ord betyder. Positionerna har en tendens att flytta sig allteftersom man frågar om något, så jag vill veta säkert vad vi pratar om.

Ja det är ju beroende på kontexten.

Citat:
Jag vänder mig emot att en man måste prestera för att nå en kvinna, men det kan ju se lite olika ut beroende på konkurrensen som du säger.
Jag upplever inte att det är så, men jag utgår från mig själv och min verklighet, så den ser kanske inte ut som snittet.

Ja man måste ju konkurrera ut de andra männen på något sätt, annars blir man inte vald. Som kvinna kommer du alltid att ha alternativ oavsett så du behöver inte prestera något. Det räcker att vara kvinna så kommer det finnas män som vill ha dig, även sådana du finner attraktiva. Detsamma gäller inte för män. De måste konkurrera ut andra män annars blir de utan kvinna. För vissa kan det räcka att ha ett bra utseende, men de flesta män måste kompensera med andra faktorer, dvs "prestera".
Citera
2021-02-24, 01:42
Medlem
Citat:
Ja det är min poäng.

En person med låg social status i sin grupp har inte god självkänsla.

Och då handlar det om dejtingapparnas förbannelse och inte om kvinnorna i sig. Även män får samma svårigheter att "välja" enligt forskning. Folk får börja dejta mer normalt igen, om de är ute efter något stadigvarande, det kommer nog lösa mycket. Lämnar de dejtingapplandet så kommer de nog snart vara på banan igen.

God självkänsla får man med sig från sin barndom där ens föräldrar har visat att de älskar en för den man är inte för det man gör. Så jag tror du syftar på gott självförtroende? Gött självförtroende får man av sina prestationer.

Man kan alltså ha god självkänsla och dåligt självförtroende. Alltså älska sig själv, men tycka att det går skit med ens prestationer. Alltså älska sig själv och må bra i sig själv, men ändå ha låg social status pga. att man inte presterar lika bra som den grupp man är i och därmed ha dåligt självförtroende i sin grupp.

Man kan även ha dålig självkänsla men bra självförtroende. Dvs. man trivs inte med sig själv, men trivs mycket bra med sina prestationer.
Citera
2021-02-24, 01:52
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och då handlar det om dejtingapparnas förbannelse och inte om kvinnorna i sig. Även män får samma svårigheter att "välja" enligt forskning. Folk får börja dejta mer normalt igen, om de är ute efter något stadigvarande, det kommer nog lösa mycket. Lämnar de dejtingapplandet så kommer de nog snart vara på banan igen.

God självkänsla får man med sig från sin barndom där ens föräldrar har visat att de älskar en för den man är inte för det man gör. Så jag tror du syftar på gott självförtroende? Gött självförtroende får man av sina prestationer.

Man kan alltså ha god självkänsla och dåligt självförtroende. Alltså älska sig själv, men tycka att det går skit med ens prestationer. Alltså älska sig själv och må bra i sig själv, men ändå ha låg social status pga. att man inte presterar lika bra som den grupp man är i och därmed ha dåligt självförtroende i sin grupp.

Man kan även ha dålig självkänsla men bra självförtroende. Dvs. man trivs inte med sig själv, men trivs mycket bra med sina prestationer.

Fast nu har kvinnor inga problem att få sex i dagens samhälle, tvärtom. Män däremot har stora problem och lever i enorm konkurrens. Ju större konkurrens, desto mer krävs för att vinna, det säger sig självt. Och det är inte bara dejtingappar, du kan även lägga till feminism och den nedmonterade monogami-normen så har vi de tre största förklaringarna till att det ser ut som det gör idag.

Dåligt självförtroende är en stor turn off för kvinnor, ja. Det finns en anledning till det. Dåligt självförtroende signalerar att man inte klarar av att prestera, dvs att man har låg status. Självförtroende är nog bland det vanligaste svaren kvinnor ger på frågan vad de attraheras av hos män. Dvs, kvinnor attraheras av status/prestation.

Frågar du män vad de attraheras av hos kvinnor är det däremot inte alls särskilt vanligt svar. Stor skillnad mellan könen där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in