2021-02-24, 09:42
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Så nu när jag visat dig att samtliga punkter i ditt hatiska inlägg bara baserades på fake news, är det JAG som är ondskefull och elak och som kränker dig eftersom jag visar, med pålitliga källor, att du helt enkelt har fel. I allt. Det var alltså "hänsynslöst" av mig att visa att DU ljög.

Din moral är helt upp och nedvänd. Du är en djupt trasig individ som nog får fortsätta sprida dina amsagor här i forumet. Vi förstår att du har tagit en vinterpaus från att älta global uppvärmning och snart återgår till ditt normala tillstånd där du LARPA:r klimataktivist.

Du ljuger för övrigt lika bra där.
Har du glömt vad vi diskuterar? Är ditt hat så stort att du inte kan fokusera på en konkret fråga?

Trump misskötte pandemin, han har fått massor av kritik för det av läkare och smittskyddsexperter. Du borde försöka förstå den kritiken istället för att vifta bort den med personangrepp.
Citera
2021-02-24, 09:45
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Har du glömt vad vi diskuterar? Är ditt hat så stort att du inte kan fokusera på en konkret fråga?

Trump misskötte pandemin, han har fått massor av kritik för det av läkare och smittskyddsexperter. Du borde försöka förstå den kritiken istället för att vifta bort den med personangrepp.
Ja, vi diskuterar din obehagliga vurm för fantasier och din benägenhet att sprida fake news. Dessutom diskuterar vi din ohemula oförskämdhet att likna mig vid en:
Citat:
Hänsynslösa lögnare och folkföraktare.
bara för att jag visar, med källor och allt, att du sprider fake news.

Jag hävdar med emfas att du är vår minst pålitlige "debattör" snäppet under Ondahamstern. Han är åtminstone öppen med att han är mytoman.
Citera
2021-02-24, 11:07
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ja, vi diskuterar din obehagliga vurm för fantasier och din benägenhet att sprida fake news. Dessutom diskuterar vi din ohemula oförskämdhet att likna mig vid en:

bara för att jag visar, med källor och allt, att du sprider fake news.

Jag hävdar med emfas att du är vår minst pålitlige "debattör" snäppet under Ondahamstern. Han är åtminstone öppen med att han är mytoman.
Nej, du har varken visat eller bevisat något. Du bara duckar för obekväma fakta och kallar dem fake news. I en så viktig fråga som pandemin!

Det förstärker ännu mer min tidigare slutsats att trumpister struntar i folkhälsan. Och det är synnerligen allvarligt. Och ni är besatta av att dölja Trumps fel och brister.

Edit:
Har du redan glömt att Trump förlorade valet pga misskötseln av pandemin? Trumps egen opinionsmätare Fabrizio undersökte mätningar gjorda i de 10 nyckelstaterna. I alla dessa var pandemin den viktigaste frågan.

Trump lost election because of his dishonesty and mishandling of pandemic, his pollster’s autopsy claims

Former President Donald Trump lost the 2020 US election because of his mishandling of the coronavirus pandemic and his dishonesty, a post-election autopsy has revealed.

Politico obtained a 27-page document from Trump campaign pollster Tony Fabrizio that showed the reasoning behind why voters in 10 key states voted the way they did in November’s 2020’s presidential election.
Mr Fabrizio’s report is based on analysis of exit polls from five states won by Mr Trump - Florida, Ohio, Texas, North Carolina and Iowa - and five lost by him - Georgia, Michigan, Arizona, Wisconsin and Pennsylvania.

Trump lost election because of his dishonesty and mishandling of pandemic, his pollster’s autopsy claims (msn.com)
Senast redigerad av humanlife 2021-02-24 kl. 11:16.
Citera
2021-02-24, 11:14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Nej, du har varken visat eller bevisat något. Du bara duckar för obekväma fakta och kallar dem fake news. I en så viktig fråga som pandemin!

Det förstärker ännu mer min tidigare slutsats att trumpister struntar i folkhälsan. Och det är synnerligen allvarligt. Och ni är besatta av att dölja Trumps fel och brister.
JAg har visat, med källor och allt, att du hade fel i varenda en av dina punkter. Det vet du. Det du egentligen vill skriva är att du KÄNNER på samma sätt som tidigare och eftersom du är en känslomänniska upplever du fortfarande att jag bara MÅSTE ha fel, eftersom du känner så starkt.

Jag har visat dig att Trump såg till att militärsjukhus ordnades fram. Att ventilatorer ordnades fram. Att självaste Cuomo hyllade Trumps insatser. Att alla dina fantasier om att "Trump gjorde ingenting" var falska. Jag har visat att du ljuger.

Men dina känslor kan jag inte ändra. Det kan bara en duktig psykolog.
Citera
2021-02-24, 11:17
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
JAg har visat, med källor och allt, att du hade fel i varenda en av dina punkter. Det vet du. Det du egentligen vill skriva är att du KÄNNER på samma sätt som tidigare och eftersom du är en känslomänniska upplever du fortfarande att jag bara MÅSTE ha fel, eftersom du känner så starkt.

Jag har visat dig att Trump såg till att militärsjukhus ordnades fram. Att ventilatorer ordnades fram. Att självaste Cuomo hyllade Trumps insatser. Att alla dina fantasier om att "Trump gjorde ingenting" var falska. Jag har visat att du ljuger.

Du spårar ur mer och mer. Jag la till lite i mitt inlägg. Kolla Fabrizios undersökning!
Citera
2021-02-24, 11:17
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Edit:
Har du redan glömt att Trump förlorade valet pga misskötseln av pandemin?

Trump lost election because of his dishonesty and mishandling of pandemic, his pollster’s autopsy claims

Former President Donald Trump lost the 2020 US election because of his mishandling of the coronavirus pandemic and his dishonesty, a post-election autopsy has revealed.

Politico obtained a 27-page document from Trump campaign pollster Tony Fabrizio that showed the reasoning behind why voters in 10 key states voted the way they did in November’s 2020’s presidential election.
Mr Fabrizio’s report is based on analysis of exit polls from five states won by Mr Trump - Florida, Ohio, Texas, North Carolina and Iowa - and five lost by him - Georgia, Michigan, Arizona, Wisconsin and Pennsylvania.

Trump lost election because of his dishonesty and mishandling of pandemic, his pollster’s autopsy claims (msn.com)
Sanningen sköts inte genom opinionsundersökningar eller val. Den består oavsett vem som vinner valet. Tror du verkligen att en valundersökningen visar att "Trump inte gjorde någonting." Jag är övertygad om att många människor är lika lurade som du.

För övrigt fick Trump 74 miljoner röster. Hur många Biden fick är det nog ingen som vet.
Citera
2021-02-24, 11:22
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du spårar ur mer och mer. Jag la till lite i mitt inlägg. Kolla Fabrizios undersökning!
Det är besvarad. Du måste lida av svåra problem om du inbillar dig att den undersökningen påverkar sanningen.

Men visst, vi säger så: Trots att alla delstater uttalar sig positivt om hjälpen de fick från de federala myndigheterna och Trump under pandemin och trots militärsjukhus, ventilatorer, dygnet runt öppen telefonlinje, snabba leveranser av PPP, otaliga presskonferenser, snabb omläggning till inhemsk produktion och trots en blixsnabb vaccintillverkning, tillåten tack vare Trumps EO:s, gjorde Trump ingenting. Han är nämligen en Gud som inte behöver göra mer än att knäppa med fingrarna så materialiserar sig ventilatorer, vaccin med mera. Det är helt magiskt!

Du har förlorat den här diskussionen, stumpan. Nu får du spamma sönder tråden själv en tid. Jag är säker på att de tysta läsarna småler åt ditt svidande nederlag.
Citera
2021-02-24, 11:43
Medlem
Citat:

Så duktiga psykologer finns inte, det är bara att inse faktum. Trump skapade en arbetsgrupp veckan efter som USA fick det första fallet. Mike Pence utnämndes till ordförande för arbetsgruppen.

Den 30 januari klassar WHO utbrottet som ett internationellt hälsonödläge och då hade Trump redan en färdig arbetsgrupp. Vad gjorde svenska politiker i januari? Ingenting!

https://en.wikipedia.org/wiki/White_House_Coronavirus_Task_Force

Citat:
The White House Coronavirus Task Force was the United States Department of State task force during the Trump administration that "coordinate[d] and overs[aw] the administration's efforts to monitor, prevent, contain, and mitigate the spread" of coronavirus disease 2019 (COVID-19). Also referred to as the President's Coronavirus Task Force, it was established on January 29, 2020, with Secretary of Health and Human Services Alex Azar as chair. On February 26, 2020, U.S. vice president Mike Pence was named to chair the task force, and Deborah Birx was named the response coordinator.
Citera
2021-02-24, 13:24
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Sanningen sköts inte genom opinionsundersökningar eller val. Den består oavsett vem som vinner valet. Tror du verkligen att en valundersökningen visar att "Trump inte gjorde någonting." Jag är övertygad om att många människor är lika lurade som du.

För övrigt fick Trump 74 miljoner röster. Hur många Biden fick är det nog ingen som vet.
Om man har inställningen att inga fakta i världen är pålitliga utan det är bara Trump som är pålitlig, så är förstås en opinionsmätning nonsens.
Vi som lever i verkligheten är av annan uppfattning. Mätningen i 10 nyckelstater visade att pandemin var den viktigaste frågan för väljarna. Det är förstås idiotiskt att vifta bort detta faktum.

Den rimliga slutsatsen är att Trumps demonstrerade ointresse för pandemin och dödstalen ogillades av många väljare, det bidrog till hans valförlust.

Sedan är det ju lustigt att du anser att Trumps röster är ett korrekt antal, medan du underkänner Bidens. Efter alla undersökningar, omräkningar och stämningsansökningar som har gjorts och inte påvisat något organiserat valfusk till Bidens favör, så är det ju faktiskt rimligare att tro att Trumps siffra är fake. Valfusket behandlas f ö i annan tråd.

Du sprider lögner och fortsätter med anklagelser om valfusk. Din besatthet att dölja Trumps fel är riktigt patetisk.
Du borde istället inse fakta. Trump förlorade valet, delvis pga misskötseln av pandemin.
Senast redigerad av humanlife 2021-02-24 kl. 13:45.
Citera
2021-02-24, 13:38
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Så duktiga psykologer finns inte, det är bara att inse faktum. Trump skapade en arbetsgrupp veckan efter som USA fick det första fallet. Mike Pence utnämndes till ordförande för arbetsgruppen.

Den 30 januari klassar WHO utbrottet som ett internationellt hälsonödläge och då hade Trump redan en färdig arbetsgrupp. Vad gjorde svenska politiker i januari? Ingenting!

https://en.wikipedia.org/wiki/White_House_Coronavirus_Task_Force
Men det behövdes mycket mer. Här är en viktig rapport, där man har analyserat och jämfört USA:s dödstal med några andra länder.
400 000 dog i covid-19 under Trump, kanske hade uppåt 180 000 klarat sig om inte Trump hade förminskat riskerna.

Damning analysis of Trump's pandemic response suggested 40% of US COVID-19 deaths could have been avoided

 A report on the Trump administration's policies suggested 40% of US COVID-19 deaths were avoidable.
 Compared with six similarly wealthy countries, the US failed to protect citizens' health in the pandemic.
 Trump publicly downplayed COVID-19 and often undermined health guidelines.

Damning analysis of Trump's pandemic response suggested 40% of US COVID-19 deaths could have been avoided | Business Insider India
Citera
2021-02-24, 15:25
Medlem
Även Mitt Romney medger nu att GOPs nominering till presidentkandidat 2024 är Trumps, om han vill ha den. Det kan tolkas som att Romney inte avser at försöka kandidera igen ifall Trump gör det.

https://www.foxnews.com/politics/romney-says-trump-likely-republican-nominee-if-he-runs-in-2024
Senast redigerad av scrollock 2021-02-24 kl. 15:27.
Citera
2021-03-02, 10:28
Bannlyst
https://www.rollingstone.com/politics/politics-news/trump-got-covid-vaccine-january-1135185/

Eftermäle :mannen som är livrädd för sin väljarbas

Trump och Melania har vaccinerat sig i smyg. Och mannen som kallar covid-19 för "China virus" och ett hoax verkar ta det på allvar när det gäller hans egna hälsa.

Tillåt mig översätta artikeln för MAGA onald Trump Har blivit chippad av Bill gates och familjen Rothschild.
Senast redigerad av dic-tator 2021-03-02 kl. 10:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in