Citat:
Citat:
Den mer rimliga förklaringen är att det faktiskt är schizofreni, drogutlösta psykoser, maniska tillstånd och andra psykiska besvär som orsakar paranoida vanföreställningar, snarare än att den här vansinniga konspirationsteorin skulle spegla verkligheten.
Hade själv paranoida vanföreställningar en gång under drogpåverkan så jag har en aning om hur det kan yttra sig. Förföljelsemani är förmodligen en av de vanligaste vanföreställningarna.
Hade själv paranoida vanföreställningar en gång under drogpåverkan så jag har en aning om hur det kan yttra sig. Förföljelsemani är förmodligen en av de vanligaste vanföreställningarna.
Citat:
Det har jag aldrig påstått. Däremot så kan terapi och medicin hjälpa för de som endast inbillar sig att de är utsatta för "organiserad gang stalking" men det är off-topic.
Vad jag däremot påstår är att psykisk ohälsa kan vara en alternativ förklaring till det påstådda fenomenet. Och så länge man inte utesluter det kommer det att finnas kvar som en mycket sannolik förklaring.
Så hur vet du att random anonym TI på internet är en "riktig TI" och inte bara någon som inbillar sig att de är en TI? Hur särskiljer du de TI's som skriver i tråden från varandra? Hur vet du vem som lider av vanföreställningar och vem som är utsatt för GS på riktigt?
Är alla som påstår att de är TI's offer för en satanistisk konspiration där staten/polisen/grannar/familj samverkar? Eller finns det några av dessa som kan förklaras med andra rimligare förklaringar?
Vad jag däremot påstår är att psykisk ohälsa kan vara en alternativ förklaring till det påstådda fenomenet. Och så länge man inte utesluter det kommer det att finnas kvar som en mycket sannolik förklaring.
Så hur vet du att random anonym TI på internet är en "riktig TI" och inte bara någon som inbillar sig att de är en TI? Hur särskiljer du de TI's som skriver i tråden från varandra? Hur vet du vem som lider av vanföreställningar och vem som är utsatt för GS på riktigt?
Är alla som påstår att de är TI's offer för en satanistisk konspiration där staten/polisen/grannar/familj samverkar? Eller finns det några av dessa som kan förklaras med andra rimligare förklaringar?
Jag är säker i mitt egna fall bl.a. för att jag har erkännanden från diverse personer som deltagit i operationen mot mig som jag skrivit om i tidigare inlägg. "Gang stalking" är högst psykologiskt & det är psykologisk krigföring. Ni som medvetet deltar i att sprida propaganda & deltar i krigföringen är idioter. Allt ni gör tar det hela ett steg ifrån sanningen. Ni är problemet som världen lider av. Glöm inte det.