2021-02-23, 16:51
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kvinnor har också ons, som de inte ens känner. För att kvinnorna är kåta och vill ha sex. Inte för att bli "skyddade och försörjda", utan för att kvinnorna, precis som män blir attraherade och vill ligga. Kvinnorna belönar främst sig själva genom sådana ligg.

Men "the prospect" av att kunna bli skyddad och försörjd är vad som triggar deras attraktion. Detta har vi redan gått igenom.

Suck, just när man tror att du äntligen lärt dig addition och subtraktion och kan gå vidare till multiplikationstabellen så visar det sig att du trots allt inte ens förstått 1+1.

Det är hopplöst.

Och män som lyckas får sex av kvinnor, män som inte lyckas får inte sex av kvinnor. Sex är belöningen män får när de lyckas. DET SPELAR INGEN ROLL om kvinnan också njuter av det osv, det är fortfarande ENDAST MÄN SOM LYCKAS SOM BELÖNAS MED MÖJLIGHETEN ATT TILLFREDSSTÄLLA KVINNAN. BEGRIPER DU NU?

Troligen inte.
Citera
2021-02-23, 17:00
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Nej, du har väldigt fel. Kvinnor har sex för sitt eget höga nöjes skull eller av andra anledningar (för att bli gravida, få kärlek, ömhet, som en form av självskadebeteende, för husfridens skull etc.). De har inte sex för att "belöna" sina män. Inte har de heller sex för att "belöna" sig själva (onani är också sex) inte heller har de sex för att "belöna" sina kvinnor (om de är lesbiska).

Jo de har väldigt ofta sex för att belöna sina män. Har du levt hela livet under en sten? Tror du en man har lika stora chanser till sex oavsett vad han ger sin fru I födelsedagspresent t ex? Ett dyrt halsband och en fin middag på restaurang, eller en potatisskalare och Happy Meal på McDonalds. Spelar ingen roll alls för hans chanser att ligga senare på kvällen? Förse henne med stort hus och fin bil, eller ett litet skjul och en rostig cykel - hon är lika kåt oavsett?

Du är fanimig den mest verkligetsfrånvända människan jag någonsin har skådat. Fullständigt jävla sanslöst vilka bisarra saker du häver ur dig. Förnekar ständigt de mest grundläggande, universella fenomenen som existerar.

Du kan inte vara på riktigt.
Citera
2021-02-23, 18:16
Avstängd
Citat:
Du blandar ihop allt i en enda sörja. Du blandar ihop lagen och dess konsekvenser med mina åsikter. Sluta gärna med det, för det blir för rörigt.

Men det var svårt för prostituerade även innan lagen. det tycks ingen bry sig om. De hade det inte lätt då heller. Lagen kanske kommer vara till godo på lång sikt, vem vet?

inte om man tittar till de mätbara konsekvenserna av hårdare reglering av laglig prostitution eller på kriminalisering av prostitution(helt eller delar)

man har du någon studie som visar på de positiva effekterna så får du gärna länka dem, jag har aldrig läst en sådan , eller hört amnesty eller sexarbetare säga att kriminalisering eller överreglering av sexindustrin varit positiv för dem.
Citera
2021-02-23, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jo de har väldigt ofta sex för att belöna sina män. Har du levt hela livet under en sten? Tror du en man har lika stora chanser till sex oavsett vad han ger sin fru I födelsedagspresent t ex? Ett dyrt halsband och en fin middag på restaurang, eller en potatisskalare och Happy Meal på McDonalds. Spelar ingen roll alls för hans chanser att ligga senare på kvällen? Förse henne med stort hus och fin bil, eller ett litet skjul och en rostig cykel - hon är lika kåt oavsett?

Du är fanimig den mest verkligetsfrånvända människan jag någonsin har skådat. Fullständigt jävla sanslöst vilka bisarra saker du häver ur dig. Förnekar ständigt de mest grundläggande, universella fenomenen som existerar.

Snittet för gifta par är 3-4 ggr i veckan när de varit gifta en längre tid och har ett antal mindre barn som gör att frekvensen sjunkit för att barnen tar så mycket tid.
Bara de utan erfarenhet av riktiga relationer tror att sex ges som betalning för gåvor
Citera
2021-02-23, 20:25
Avslutad
Citat:

Sex för att belöna eller för att hon blev kåt?
Senast redigerad av Ipsi 2021-02-23 kl. 20:30.
Citera
2021-02-23, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Tomat är helt tappad, det är kört för henne. Det är skrämmande att vi tillåter sådana individer ha rösträtt.

Eller så är det ni som är extremt inskränkta och inte kan tänka utanför era egna hjärntvättade ramar. Också en möjlig förklaring.
Citera
2021-02-23, 21:17
Bannlyst
Citat:
Eller så är det ni som är extremt inskränkta och inte kan tänka utanför era egna hjärntvättade ramar. Också en möjlig förklaring.

Nej, Tomat.
Citera
2021-02-23, 21:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Snittet för gifta par är 3-4 ggr i veckan när de varit gifta en längre tid och har ett antal mindre barn som gör att frekvensen sjunkit för att barnen tar så mycket tid.

Oj, det stämmer illa med de studier jag läst, var fick du den siffran ifrån?

Citat:
]Bara de utan erfarenhet av riktiga relationer tror att sex ges som betalning för gåvor

Sex används av kvinnor som motprestation för bla gåvor ja, det är dock relativt givet sin kontext, hypergami fungerar så.

Men gifta / långvariga meningsfulla relationer så är det ett bra sätt att få närhet och intimitet,
1 gång per vecka är en bra "regel" (med visst vetenskapligt stöd)
Citera
2021-02-23, 21:31
Medlem
Citat:

Vad en man ger mig i present påverkar inte hur ofta vi har sex, då jag har sex för att jag själv är kåt och kåt på mannen.
Varför skulle jag "belöna" den man jag antingen lever med eller bara har sex med då jag har en egen agenda vad gäller sexlusten?
Har aldrig "belönat" en man på sätt som du vill få det att låta som att kvinnor skulle låta sig påverkas av, däremot kan jag vara en aning svag för om en attraktiv man masserar mig, då är det ganska säkert att det leder till sex, även ifall jag inte var på det humöret från början kanske.
Citera
2021-02-23, 21:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Vad en man ger mig i present påverkar inte hur ofta vi har sex, då jag har sex för att jag själv är kåt och kåt på mannen.

Varför blev du kåt tror du?

Citat:
Varför skulle jag "belöna" den man jag antingen lever med eller bara har sex med då jag har en egen agenda vad gäller sexlusten?

Vad är den agendan?

Citat:
Har aldrig "belönat" en man på sätt som du vill få det att låta som att kvinnor skulle låta sig påverkas av, däremot kan jag vara en aning svag för om en attraktiv man masserar mig, då är det ganska säkert att det leder till sex, även ifall jag inte var på det humöret från början kanske.

Lex Harvey "#metoo" Weinstein
Citera
2021-02-23, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Varför blev du kåt tror du?

Vad är den agendan?

Lex Harvey "#metoo" Weinstein

Har du hört talas om att även kvinnor kan vara kåta utan påverkan från en man? Kroppen vill ha sitt?
För om jag är kåt rent allmänt, utan att ha en man i närheten, så lär det inte kunna vara en man som gjort mig kåt?

Min agenda ser ut som så, att jag följer min sexlust så långt det är möjligt och känns sunt, så länge inte några akuta livsavgörande händelser står i vägen.
Så jag ser inte hur en man blir "belönad" om vår lust råkar sammanfalla emellanåt? '
Och hur förklarar du att kvinnor har sex med män utan att få någon present, varken middag eller halsband, vad är orsaken till att kvinnan har sex med mannen då?
Sen kan såklart en man få mig extra kåt, men jag har min sexlust vare sig jag har en man i närheten eller inte.

Jag vet inte vad du syftar på i det sista, men jag väljer män med omsorg och vi kommunicerar. Så risken är rätt liten för någon otrevlig överraskning för mannen, för vi vet vart vi har varann om vi ska ha sex. Och vi är rätt överens om när, var och hur innan, så här "metoo-as" ingenting.
Citera
2021-02-23, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Har du hört talas om att även kvinnor kan vara kåta utan påverkan från en man? Kroppen vill ha sitt?
F

Men är det verkligen så satans svårt för era hönshjärnor att förstå detta? VARFÖR blir ni kåta på vissa män och andra inte? VARFÖR? Vad tror du anledningen är?

Du har inte den blekaste aning om den mest grundläggande biologin va?

Ni fattar verkligen inte ett skit, ni virrar runt som en fjäder i vinden, "ööh vadå blir ju kåt ööh ööh", fattar ni att det finns underliggande biologiska mekanismer till våra beteenden, tankar och känslor? Tror du att de existerar av en slump?

Det är fan helt satans jävla bisarrt att Ni kvinnor har så satans svårt för att förstå er på sådana här fundamentala ting, sluta bekräfta stereotypen av att kvinnan inte förstår något för i helvete, nog nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in