2021-02-21, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Du kan inte skapa god företagshälsovård för prostituerade för de som jobbar med den företagshälsovården kommer vilja ha betalt för sitt jobb och då räknas det som exploatering av de utsatta hororna!

Du kan inte erbjuda hororna några som helst tjänster som riktar sig specifikt till sexarbetare.

Om du är en duktig potatisodlare och jag är duktig på transport av potatis till kunder, då kan vi samarbeta. Men om du är sexsäljare och vill samarbeta med andra då kan inte andra aktörer samarbeta med dig eftersom det räknas som att man exploaterar de prostituerade a la a människohandel.

Lagen dömer de stackars hororna till ensamhet och utsatthet. Ingen kan erbjuda dem
några hälsosamma tjänster.

Det är ju att betala pengar till de prostituerade för sex som är olagligt. Inte att ta betalt av de prostituerade för nödvändig vård.
Citera
2021-02-21, 11:13
Medlem
Citat:
Så du menar att om polisen gör en sexköpsrazzia mot en lägenhetsbordell och sexköparna där visar sig vara ansvarsfulla sexköpare som har kontrollerat att hororna som är där "mår bra" då ska polisen inte lagföra dessa sexköpare?

Sexköpslagen ser ut som den gör och alla som köper sex gör sig skyldiga till en olaglig handling. Men det fråntar på inget sätt sexköparna det moraliska, medmänskliga ansvaret att tillse att de prostituerade inte far illa av att sälja sex.
Citera
2021-02-21, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är ju att betala pengar till de prostituerade för sex som är olagligt. Inte att ta betalt av de prostituerade för nödvändig vård.

Du kan inte ha en klinik som är till för att befrämja att horor, genom hälsovård, förbättrar sina möjligheter att hålla på med prostitution.

Det kallas att exploatera och profitera på "utsatta människor".

Citat:
Sexköpslagen ser ut som den gör och alla som köper sex gör sig skyldiga till en olaglig handling. Men det fråntar på inget sätt sexköparna det moraliska, medmänskliga ansvaret att tillse att de prostituerade inte far illa av att sälja sex.

Så köparna har ensamma ansvaret?

Det visar väl hyckleriet, att man egentligen inte bryr sig om hororna överhuvudtaget. Köparna ska visa medkänsla medan resten av samhället jagar dem med polisvåld och förstör deras möjligheter till en trygg och säker arbetsplats.
Citera
2021-02-21, 14:45
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Jag har inte diskuterat min moral. Utan diskuterat moralen kring lagen.
En lag har ingen moral.
Moralen ska man ha innan man skriver lagen, helst i samband med att man gör riskkalkylen över eventuella konsekvenser.
Det är sånt lagrådet är till för och precis som i fallet samtyckeslagen hade lagrådet en hel del invändningar av förklarliga skäl, men de rabiata feministerna brydde sig inte om det. Precis som de visat sig på 20 år fullkomligt skita i tjejerna också.

När de skulle utreda om Paolo Roberto hade gjort sig skyldig till oaktsam våldtäkt sprack det på att ingen visste vart tjejen finns längre.

Alla jagade Paolo och hans företag och vart han eventuellt kan ha pengar undanstoppade OCH hans stackars flickvän, som troligen skulle avkrävas en Anna Anka.
Citera
2021-02-21, 15:42
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Inte på köparnas villkor heller . Och det är ju köparna lagen vill komma åt.

Men det är säljarna som drabbas värst av den
Citera
2021-02-23, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det är faktiskt precis så det går till. Antingen undermedvetet eller explicit.

Nej, du har väldigt fel. Kvinnor har sex för sitt eget höga nöjes skull eller av andra anledningar (för att bli gravida, få kärlek, ömhet, som en form av självskadebeteende, för husfridens skull etc.). De har inte sex för att "belöna" sina män. Inte har de heller sex för att "belöna" sig själva (onani är också sex) inte heller har de sex för att "belöna" sina kvinnor (om de är lesbiska).
Citera
2021-02-23, 14:41
Medlem
Citat:
MEN JAAAAAAAAAAAA

Hur jävla svårt ska det vara att fatta vad jag säger? Jag säger inte att de inte njuter av det osv, jag säger att de endast har sex med män som visat sig värdiga genom sina prestationer. De kan säkert njuta hur mycket som helst av det, men DET ÄR INTE POÄNGEN. Män måste visa prov på förmåga att skydda och försörja. De män som gör det får sex av kvinnor. Kvinnor ger alltså sex till de män som förser dem med skydd och försörjning. I utbyte får mannen sex. Detta sitter i deras reptilhjärna. Hela kvinnors natur går ut på att sälja sex, det är nedärvt genom miljontals år av evolution.

Kvinnor har också ons, som de inte ens känner. För att kvinnorna är kåta och vill ha sex. Inte för att bli "skyddade och försörjda", utan för att kvinnorna, precis som män blir attraherade och vill ligga. Kvinnorna belönar främst sig själva genom sådana ligg.
Citera
2021-02-23, 14:44
Medlem
Citat:
Du kan inte ha en klinik som är till för att befrämja att horor, genom hälsovård, förbättrar sina möjligheter att hålla på med prostitution.

Det kallas att exploatera och profitera på "utsatta människor".

Så köparna har ensamma ansvaret?

Det visar väl hyckleriet, att man egentligen inte bryr sig om hororna överhuvudtaget. Köparna ska visa medkänsla medan resten av samhället jagar dem med polisvåld och förstör deras möjligheter till en trygg och säker arbetsplats.

Du blandar ihop allt i en enda sörja. Du blandar ihop lagen och dess konsekvenser med mina åsikter. Sluta gärna med det, för det blir för rörigt.

Men det var svårt för prostituerade även innan lagen. det tycks ingen bry sig om. De hade det inte lätt då heller. Lagen kanske kommer vara till godo på lång sikt, vem vet?
Citera
2021-02-23, 14:47
Medlem
Citat:
Men det är säljarna som drabbas värst av den

De drabbades illa även innan lagen. Brydde du dig om dem då? Jag gjorde det.
Citera
2021-02-23, 15:57
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Kvinnor har också ons, som de inte ens känner. För att kvinnorna är kåta och vill ha sex. Inte för att bli "skyddade och försörjda", utan för att kvinnorna, precis som män blir attraherade och vill ligga. Kvinnorna belönar främst sig själva genom sådana ligg.
Jag skulle till och med vilja hävda att de är ungefär lika många kvinnor som män som har ons i de fall de inte har ons med sig själva.
För en del hävdas att det är antingen självskadebeteende, kicksökeri (dopamin), sökande efter bekräftelse och många andra skäl.

Kan du lista vad man allmänt säger om män som lever så? Vilka deras behov är i allmänhetens ögon?
Senast redigerad av Pansarvecket 2021-02-23 kl. 15:59.
Citera
2021-02-23, 16:32
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
De drabbades illa även innan lagen. Brydde du dig om dem då? Jag gjorde det.

Nej de drabbas betydligt värre efter lagen. Det finns liksom en anledning till varför de kämpar för att bli av med den.
Citera
2021-02-23, 16:42
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Du blandar ihop allt i en enda sörja. Du blandar ihop lagen och dess konsekvenser med mina åsikter. Sluta gärna med det, för det blir för rörigt.

Men det var svårt för prostituerade även innan lagen. det tycks ingen bry sig om. De hade det inte lätt då heller. Lagen kanske kommer vara till godo på lång sikt, vem vet?

Herregud vad du slänger ur dig idioti dagarna i ända.

"De hade det inte lätt" - jaså? De hade de inte lätt då när de hade möjlighet att arbeta tillsammans med en vän, när de hade möjlighet att sälja sina tjänster till icke-kriminella män, när de slapp oroa sig för polistillslag, osv. Så låt oss göra det ännu SVÅRARE för dem genom att ta bort alla dessa möjligheter.

Vad får du alla dina jävla dumheter ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in