Citat:
Ursprungligen postat av
yidarmy123
Rätt fascinerande ändå att så många människor intresserar sig över en artist som dog för 19 år sedan.
Hur vanligt är det i Sverige, liksom?
Eddie är en kultikon och själv uppskattar jag han främst för den sarkastiska humorn som genomsyrar merparten av hans texter. Den är helt enkelt på en långt högre nivå än precis alla andra artister som jag har lyssnat på.
Sen att hans musik passar utmärkt till en ensamfylla gör ju det hela ännu bättre!
Skål
Han var ju en så pass intressant människa. Jag gillar honom, inte bara för hans musik utan hela personen som han var. Sedan det här med att han varit död i 19 år så tror jag nästan också därför som han är mer i ropet nu så att säga. Jag misstänker att om han ännu hade varit i livet, skulle han fortfarande var avskydd och bespottad av media och dödskallemärkt.
Så fort han dog blev det något minnesprogram i någon lokalradio, sedan tio år efter sin död blev det en dokumentär oh två efter det kom det ut en bok om hans liv från den hårda uppväxten till karriären och sin död. Aftonbladet gav ut samma år som boken kom en extra tidning om honom på 30 sidor där de mer eller mindre bad om ursäkt. Så hans popularitet växer med åren och han har ju blivit mer uppskattad för det han gjorde, och har väl mer eller mindre fått äntligen komma in i finrummet. De spelade t.om låten Epatraktor med musikvideo och allt på SVT för inte så länge sedan.