Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Länken var ju mer ett förtydligande av det du själv skrev, vilket du sett om du läst länken.

Men där man också visade att Amnesty har missat kärnan i den svenska sexköpslagen.
Nej, jag vet inte din åsikt i frågan.
Jag är mot utnyttjande av människor. Tex. om några utnyttjar en fattig kvinna som livmoder till deras barn (surrogatmödraskap), eller när folk köper sex av de 60-90% prostituerade som varit utsatta för sexuella övergrepp som barn eller de prostituerade som prostituerar sig av fel anledning (av fattigdom, självskadebeteende etc.). Eller när man köper organ av en fattig person som måste tacka ja till organförsäljningen för att ha mat på bordet till sig och sin familj. Att utnyttja sårbara människor/utnyttja fattiga människor/utnyttja trasiga människor. Det har jag verkligen något emot.
Jag skulle därmed se att det gick mer resurser till MIKA-mottagningar där de prostituerade som vill lämna prostitutionen får hjälp med detta. Att det fanns ett skyddsnät för prostituerade, eftersom det är en utsatt grupp.
Därtill anser jag även att det är skevt att "Köpa sex". Jag anser att sex bör ske i utbyte mot sex. Men det finns ju prostituerade som trivs med sina yrken, men dessa är i en minoritet. Denna minoritets intressen ska naturligtvis också tas tillvara.
Jag anser även att det är något skevt i ett samhälle som anser att det är "ok att köpa sex". Som ser människor och människors sexualitet som en handelsvara. Men så ser ju vårt samhälle ut, oavsett om det finns en sexköpslag eller inte. Alla vi människor är ju som små brickor. Utbytbara i arbetslivet. Förlåt om jag låter desillusionerad, det är inte meningen, jag är en glad skit, men också realist.
Så vad tycker jag då om sexköpslagen? Svaret är komplext. Jag anser väl att det är bra att det inte är straffbart att sälja sex, det vore väldigt märkligt. Jag förstår tanken bakom lagen. Och den tanken är god. Den visar på att man inte kan köpa folk på detta sätt. Att folks kroppar och sexualitet inte är en handelsvara. Men samtidigt ställer den till problem för de prostituerade (som är i minoritet) som jobbar i yrket av rätt orsak (för att de trivs i yrket och vill jobba som det, moget och vuxet beslut). Så jag kan väl nämna att jag är kluven i frågan. Jag förstår bägge sidor av saken kan man säga.
Nej, då har DU inte läst artikeln riktigt.
Det är en inverterad shitpiece på mina argument och en avledning till "den rätta propagandan" i andra andningen.
Jag förväntar mig inget annat av sociopater och narcissister som Regnér och Anna.
De lever gott på sin politik, för med sina dolda agendor och program har de inrättat positioner vid varje plattform av makt och Regnér sitter i Sverige första feministiska regering.
De öppnar nya palats för sin sekt hela tiden. Oftare och fler än moskéer i landet faktiskt. De kan heta Jämställdhetsmyndigheten, Nationellt Centrum för Genusvetenskap osv. Varje skola, varje myndighet, varje kommun och region MÅSTE ha program och planer för införandet av mer av den varan.
Och varje företag som vill ha avtal med någon av dem, kontrolleras för samma sak.
Det enda certifikat man behöver för att få tillgång till statens miljarder.