2021-02-21, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Det roligaste är ju att TomatKungen påstått flera gånger att HEN är en man.

Nej, du är ingen man, det är 100% uppenbart att du är en kvinna, man ser det direkt på sättet du resonerar, ingen logik, massa känslotjaffs, "jag", "mina erfarenheter" - "ME ME ME ME ME". Total oförmåga att förstå sig på logiska samband.

Vilken jädra kaos alltså.

Jag har varken påstått att jag är man eller kvinna. Det enda jag har påstått är att min könstillhörighet är oviktig i ett anonymt debattforum. Jag är här för att debattera, inte för att ragga. Därav oautar jag varken min könstillhörighet eller min sexuella läggning. Iaf. inte i själva debattrådarna.

I övrigt anser jag nog att det är du och andra som är betydligt mer känslostyrda än vad jag är, ni som slänger ur er att den andra är "dement" osv. Snacka om att vara känslosamma... Så enligt ditt synsätt är det ni som är "kvinnorna" och jag som är den sansade "mannen". Helt oavsett vilka könstillhörigheter vi nu än må ha.
Citera
2021-02-21, 02:17
Medlem
Citat:
Tomaten du fattar ingenting. Varför tror du naturen gjort så att vi njuter av sex? Varför lyser belöningscentrat upp när vi har sex med en person som för oss är attraktiv? Varför attraheras vi? Varför? Vad är de biologiska orsakerna? Vad driver våra gener till det?

Du tänker så kortsiktigt att det är tammefan skämmigt.

För att fortplanta oss. Inte för att belöna varandra.
Citera
2021-02-21, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
MEN JAAAAAAAAAAAA

Hur jävla svårt ska det vara att fatta vad jag säger? Jag säger inte att de inte njuter av det osv, jag säger att de endast har sex med män som visat sig värdiga genom sina prestationer. De kan säkert njuta hur mycket som helst av det, men DET ÄR INTE POÄNGEN. Män måste visa prov på förmåga att skydda och försörja. De män som gör det får sex av kvinnor. Kvinnor ger alltså sex till de män som förser dem med skydd och försörjning. I utbyte får mannen sex. Detta sitter i deras reptilhjärna. Hela kvinnors natur går ut på att sälja sex, det är nedärvt genom miljontals år av evolution.

Precis. Honor belönar hanar som vinner diverse dominansspel, i naturen. Samma sak hos människan. Detta för att det rent statistiskt ger så stora chanser som möjligt för hennes egna gener till fortsatt överlevnad framöver. Sannolikhetsmässigt, det är ingen 100%-regel, men instinkter handlar om statistisk sannolikhet.
Citera
2021-02-21, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Men ÅTERIGEN, det är inte upp till dig att avgöra om en person mår bra eller inte. Jösses, hur svårt ska det vara att förstå.

Och där kom ännu en korkad liknelse från din sida.

Nej, har jag skrivit att det är upp till mig? Jag har skrivit att många av dem mår dåligt av sina upplevelser och av att vara i prostitution. vilket det finns åtskilliga bevis för. Och då ska de inte vara i prostitution. Eller anser du annat? Att en person som mår skit av sitt jobb ska fortsätta jobba där?
Citera
2021-02-21, 02:25
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, har jag skrivit att det är upp till mig? Jag har skrivit att många av dem mår dåligt av sina upplevelser och av att vara i prostitution. vilket det finns åtskilliga bevis för. Och då ska de inte vara i prostitution. Eller anser du annat? Att en person som mår skit av sitt jobb ska fortsätta jobba där?

Ja du har sagt att en person som blivit utsatt för övergrepp någon gång som barn inte ska sälja sex för den personen mår inte bra.
Citera
Medlem
Citat:
Jag dör, så trögfattad du är

Jaså. Vad är den huvudsakliga anledningen till att ha sex då, menar du? Att vi människor har kommit på sätt hur vi ska manipulera naturen så att det inte blir barn när vi ligger, bara för att vi ska få ligga utan att det blir barn, är inte samma sak som att huvudsakliga syftet med sex är fortplantning. För det huvudsakliga syftet med sex är såklart att föra sina gener vidare. Att människor ska fortsätta existera även i framtiden.

Men sex är ingen "belöning". Det är faktiskt utbota dumt att ens kalla det för en "belöning". "Nu gjorde du bra ifrån dig, så nu ska du få nuppa ikväll". Nej, så går det inte till. Snarare "nu är jag kåt, så om du också är kåt, så blir det nuppa ikväll".
Citera
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Länken var ju mer ett förtydligande av det du själv skrev, vilket du sett om du läst länken. Men där man också visade att Amnesty har missat kärnan i den svenska sexköpslagen.

Nej, jag vet inte din åsikt i frågan.

Jag är mot utnyttjande av människor. Tex. om några utnyttjar en fattig kvinna som livmoder till deras barn (surrogatmödraskap), eller när folk köper sex av de 60-90% prostituerade som varit utsatta för sexuella övergrepp som barn eller de prostituerade som prostituerar sig av fel anledning (av fattigdom, självskadebeteende etc.). Eller när man köper organ av en fattig person som måste tacka ja till organförsäljningen för att ha mat på bordet till sig och sin familj. Att utnyttja sårbara människor/utnyttja fattiga människor/utnyttja trasiga människor. Det har jag verkligen något emot.

Jag skulle därmed se att det gick mer resurser till MIKA-mottagningar där de prostituerade som vill lämna prostitutionen får hjälp med detta. Att det fanns ett skyddsnät för prostituerade, eftersom det är en utsatt grupp.

Därtill anser jag även att det är skevt att "Köpa sex". Jag anser att sex bör ske i utbyte mot sex. Men det finns ju prostituerade som trivs med sina yrken, men dessa är i en minoritet. Denna minoritets intressen ska naturligtvis också tas tillvara.

Jag anser även att det är något skevt i ett samhälle som anser att det är "ok att köpa sex". Som ser människor och människors sexualitet som en handelsvara. Men så ser ju vårt samhälle ut, oavsett om det finns en sexköpslag eller inte. Alla vi människor är ju som små brickor. Utbytbara i arbetslivet. Förlåt om jag låter desillusionerad, det är inte meningen, jag är en glad skit, men också realist.

Så vad tycker jag då om sexköpslagen? Svaret är komplext. Jag anser väl att det är bra att det inte är straffbart att sälja sex, det vore väldigt märkligt. Jag förstår tanken bakom lagen. Och den tanken är god. Den visar på att man inte kan köpa folk på detta sätt. Att folks kroppar och sexualitet inte är en handelsvara. Men samtidigt ställer den till problem för de prostituerade (som är i minoritet) som jobbar i yrket av rätt orsak (för att de trivs i yrket och vill jobba som det, moget och vuxet beslut). Så jag kan väl nämna att jag är kluven i frågan. Jag förstår bägge sidor av saken kan man säga.
Nej, då har DU inte läst artikeln riktigt.
Det är en inverterad shitpiece på mina argument och en avledning till "den rätta propagandan" i andra andningen.
Jag förväntar mig inget annat av sociopater och narcissister som Regnér och Anna.
De lever gott på sin politik, för med sina dolda agendor och program har de inrättat positioner vid varje plattform av makt och Regnér sitter i Sverige första feministiska regering.
De öppnar nya palats för sin sekt hela tiden. Oftare och fler än moskéer i landet faktiskt. De kan heta Jämställdhetsmyndigheten, Nationellt Centrum för Genusvetenskap osv. Varje skola, varje myndighet, varje kommun och region MÅSTE ha program och planer för införandet av mer av den varan.
Och varje företag som vill ha avtal med någon av dem, kontrolleras för samma sak.
Det enda certifikat man behöver för att få tillgång till statens miljarder.
Citera
2021-02-21, 02:29
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Men sex är ingen "belöning". Det är faktiskt utbota dumt att ens kalla det för en "belöning". "Nu gjorde du bra ifrån dig, så nu ska du få nuppa ikväll". Nej, så går det inte till. Snarare "nu är jag kåt, så om du också är kåt, så blir det nuppa ikväll".

Det är faktiskt precis så det går till. Antingen undermedvetet eller explicit.
Citera
2021-02-21, 02:30
Medlem
Citat:
'

Kvinnor har precis som män, sex för sitt eget höga nöjes skull. Kvinnor älskar också beröring, vill ha orgasmer och sexuell stimulering. De ligger för att de själva vill (oftast), inte som en "belöning" till mannen de ligger med. Kvinnor njuter också av sex, vet du.

Oavsett om övergrepp som barn, har varit en anledning att börja sälja sex, anser du att kvinnor överhuvudtaget som säljer sex, mår dåligt av det?
Citera
2021-02-21, 02:35
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Nej, ganska självklara saker. Har denna inte bearbetat sina barndomstrauman så är det ingen hit alls att denna jobbar med att sälja sex. Det borde väl inte vara så svårt att förstå?

Vad en person som utsatts för sexuella övergrepp som barn behöver är ju traumabearbetning, god hjälp och kärleksfulla nära relationer där denna får närma sig sex i sin egen takt. Dvs. raka motsatsen till sexsäljande.

Det är upp till personen i fråga att själv bedöma.
Citera
2021-02-21, 02:38
Bannlyst
Citat:
Nej, ganska självklara saker. Har denna inte bearbetat sina barndomstrauman så är det ingen hit alls att denna jobbar med att sälja sex. Det borde väl inte vara så svårt att förstå?

Vad en person som utsatts för sexuella övergrepp som barn behöver är ju traumabearbetning, god hjälp och kärleksfulla nära relationer där denna får närma sig sex i sin egen takt. Dvs. raka motsatsen till sexsäljande.

Det är väl för fan inte upp till dig att avgöra, det är upp till den individen, för guds skull, gå och lägg dig sa jag
Citera
2021-02-21, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maya833
Oavsett om övergrepp som barn, har varit en anledning att börja sälja sex, anser du att kvinnor överhuvudtaget som säljer sex, mår dåligt av det?

Finns ju bevisligen både män och kvinnor som mår bra av att sälja sex och trivs med sina yrkesval. Men dessa ter sig vara i en minoritet. Hur liten denna minoritet är vet jag inte. Kanske svårt också att få reda på. Men dessa ska naturligtvis få jobba med det som de känner för. De behövs ju också och gör en god samhällsinsats, eftersom det finns män och kvinnor som uppenbarligen har svårt att få sex på annat vis än genom sexköp.

Men då en majoritet av de som säljer sex gör det av fel orsaker, anser jag att sexköpare ska vara observanta och verkligen försäkra sig om att de går till prostituerade som mår väl av det de gör.

Hur ser du på sakfrågan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in