2021-02-23, 14:45
Medlem
Finns det någon som på allvar tror att inte barn smittar på förskolor osv ?
Citera
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Sovjetiseringsregimen är så duktiga på att lyfta fram det som tystar ner/städar.

Media har en pågående "bias" psykos där de full retard "renskriver" efter gängse/egna FoHM myter/projiceringar.

Petter Brodin, Sveriges främste behandlare av svårt sjuka barn i Covid-19 - har stått LIVE i Aktuellt och meddelat +100 barn veckor efter mild infektion insjuknat i MIS-C, detta redan i December 2020.

Media(SVT/SR mfl) har gjort egna tolkningar/urval ur denna data, mkt pga av att Sverige valt att inte göra datan publik pga (hittepå) sekretess (inga namn nämns -vilken sekretess).

Resulterat i att Petter Brodins 100 MIS-C fall skalats ner till 30 som "intensivvårdats", NÄR ALLA BARN MED MIS-C -intensivvårdats (Finns inskrivet i behandlingsmetodiken), ringt såväl Petter Brodin som Anders Vahlne på Karolinska som bekräftat detta.

ALLA REGIONER HAR TYDLIGT FÖRFATTAD BEHANDLINGSMETODIK GÄLLANDE MIS-C :

Kommer ett barn in med MISSTÄNKT MIS-C = KOD RÖD, multiorgansvikt, lägg omedelbart in på IVA.

Petter brodin har sagt att 30 av dessa 100 barn getts "maximal intensivvård", vilket ledde till att Sverige-städandet lyfte fram denna LÄGRE siffra och skapade nyheter som : 30 barn intensivvårdats fortfarande EXTREMT OVANLIGT.

Extremt ovanligt är 1-2 barn!!!!!!!

Mycket ovanligt är 10-50 barn!!!!!

Ovanligt är 50-100 barn!!!!

+100 barn vilka insjuknat i MIS-C multiorgansvikt ALLA intensivvårdats -ÄR INTE MYCKET OVANLIGT.

Kvalificerar till : Kan hända vilket barn som helst /händer.

30 har getts the fullblown enligt Petter Brodin :"maximal" intensivvård dvs ECMO, slangar överallt svävat mellan liv och död.

De kvarstående SVÅRT sjuka 70 st vilka LAGTS IN PÅ IVA de med samt getts en uppsjö av mediciner, infarter och som tur är svarat på medicineringen (kanske kommit in -i tid) mm EXKLUDERAS.

Psykfall Sverige 1177 "vårdguiden" fanns ett Facebook inlägg där Täby Mamma berättade att 1hon ringt 177 eller vafan vårdguiden har - varpå rådde henne att stanna hemma med barnet trots oron för barnets (8 år) kraftiga symtom.

Mamman valde att trotsa kvinnan på 1177´s rekommendationer att "ta det lugnt/stanna hemma" och åkte istället in till akuten.

Vad hände, KOD RÖD pojken las in DIREKT på IVA, det sprangs i korridorerna. Fulll blown MIS-C.

Sverige mörkar allt från data/till metodik.

Läskigt och oerhört tröttsamt att folk inte är källkritiska, gräver efter information.

SVT/SR gick ut för en vecka sen med nyheten att 214 st barn i stockholm 0-13 är långtidssjuka i Covid-19, dvs vart sjuka i mer än ett halvår.

Googla.

Ingen reagerar!

Det hela är s sjukt så sjukt.

Nyheter frösvinner som en rykande "your message will self destruct" självförstörande mission impossible laptop.

Locket på, reaktion är överreaktion -pang bom ding dång.

214 st långtidssjuka barn endast i Sthlm håller inte med! Barn 0-13 med median 11 år!!

Trots ALLA DOM BARNEN IGNORERAS GRUNDSKOLAN SPORTLOVSÅTGÄRDER.

Blir upprörd och förbannad, barnen gör snällt som de blir tillsagda.

Lägger man ihop 1+1 blir det fuckingggg 2.

2!!!!!

ööööh du först måste jag säga att du skriver faktiskt rätt underhållande inlägg.
Sen tror jag du behöver någon form av psykofarmaka.
Dina konspirationsteorier köper jag inte riktigt, det ända tidningarna skriver om är dödsmutationer och dom skulle älska "HUNDRATALS BARN IVA-VÅRDADE"
Citera
Medlem
Tegnell har det jobbigt på PKn nu, han försvarar resor på sportlovet med att det inte är resan som är problemet utan att man träffar andra personer än vanligt. Sedan hävdar han att även de som inte reser träffar nya personer på sportlovet. Vad jag vet så gör man väl inte det om man är hemma?
Citera
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Kuken också! Jag hoppades ju på MINDRE restriktioner nu när vaccinationerna kommit igång. Jag röstar för totalt utegångsförbud för alla riskgrupper och öppna upp för oss andra. Jag var trött på detta för ett halvår sen.

Hade vi haft en hård lockdown i våras och använt munskydd som de flesta andra I-länder gjort i snart ett år kanske vi hade börjat öppna upp barer och restauranger som tex. I Spanien, Italien, eller Grekland som har öppet till 12 på natten och livet börjar sakta bli mer och mer som vanligt med masker och social distans såklart.

Men nej, vi svenskar är ju för dumma för att använda ett munskydd på rätt sätt enligt Tegnell, och smittan skulle ju aldrig komma hit....? Men nu sjunker skeppet...

Jag sa till dig min vän, det blir värre innan det blir bättre. Ta en titt i spegeln nu och fråga varför e du snäll.
Citera
2021-02-23, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Inte ett dugg förvånad över att smittspridningen ökar väldigt mycket här i Stockholm. De flesta är fullkomligt värdelösa på att hålla avstånd, och väldigt få använder munskydd i kollektivtrafiken samt i livsmedelsbutiker o.s.v.

Får se om det blir bättre efter dagens nya rekommendationer. Tvivlar på det faktiskt
Lär ju tyvärr vara oundvikligt. Folk tröttnar på att sitta instängda, och mår inte bra av det. Det går emot människans instinkter.

Vill man stänga in människor mer så måste man ju göra det med våld, mot deras vilja. Då mår de ännu sämre.
Citera
2021-02-23, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
De länderna i EU med flest nya fall nu (7-dagars-snitt per capita från Ourworldindata):

1. Tjeckien
2. Estland
3. Slovakien
4. Lettland
5. Slovenien
6. Sverige
Ja, det ser heltsvart ut i Tsjekkia nå, og de har spurt Tyskland om hjelp.
Ifølge tall fra Johns Hopkins University ligger Tsjekkia for tiden øverst på listen over land med det største smittetrykket i verden de siste 14 dagene.
– Vi kan på ingen måte beholde de nåværende standardene i helsevesenet, og det er også utsettelser av ikke-corona-relatert helsebehandling. Systemet som helhet nærmer seg bristepunktet, sier landets helseminister Vladimir Cerny.

Tirsdag registrerte landet over 1.300 nye coronapasienter på intensivavdelingene, inkludert 660 på respirator. Mange mottar også livsforlengende behandling, ifølge Cerny.
Citera
2021-02-23, 14:49
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Tegnell har det jobbigt på PKn nu, han försvarar resor på sportlovet med att det inte är resan som är problemet utan att man träffar andra personer än vanligt. Sedan hävdar han att även de som inte reser träffar nya personer på sportlovet. Vad jag vet så gör man väl inte det om man är hemma?
Tror du misstolkar ordet hemma. Det finns inget som säger att familjer på sportlov ska hålla sig innanför hemmets fyra väggar bara för att de är på hemorten.
Citera
2021-02-23, 14:50
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Det är mer än okej. Du ska handla mat, men inte om det redan är fullt med folk därinne.
Du ska självklart åka till ditt arbete om du inte kan sköta det hemifrån.

Ingen har sagt något annat.
Tegnell påstod just att man inte ska gå in i en butik om det är mycket folk där. Då är alternativet att sluta arbeta för många som pendlar eftersom det alltid är fullt de tider de handlar. Då kan dom handla på lugna tider istället.

Så hur ska ni ha det. Sluta äta eller sluta arbeta?
Eller kanske använda munskydd? Det är ju också ett alternativ i andra länder där det inte finns någon vetenskapsförnekare som statsepidemiolog.
Citera
2021-02-23, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
ööööh du först måste jag säga att du skriver faktiskt rätt underhållande inlägg.
Sen tror jag du behöver någon form av psykofarmaka.
Dina konspirationsteorier köper jag inte riktigt, det ända tidningarna skriver om är dödsmutationer och dom skulle älska "HUNDRATALS BARN IVA-VÅRDADE"

Äter inte psykofarmaka-knark av knarklangare i vit rock. Är det något du gör rekommenderar jag dig att sluta.

Läs källorna.

Facts.

+100 barn 0-13 år varit inlagda på IVA pga MIS-C (December 2020). Alla intensivvårdade, 70 vanlig intensivvård/30 "Maximal" intensivvård Fact. Med källor i tidigare inlägg.

214 st barn 0-13 år - endast region Stockholm - långtidssjuka. Fact.
Källa i förra inlägg.

Repeat : Facts.

Varför ska alla som vaknar göra det lite "doucheiga" och "syrliga" och sura.

Som en skitnödig Bruce Willis.

Läs källor.

Rätt mkt lol att du rekommenderar mig psykofarmaka.

Förresten 1+1, det blir 2.

Sen bryr jag mig om Sveriges barn, vill inte se fler barn bli långtidssjuka, tusentals långtidssjuka barn, vilket Sverige är på väg mot om man inte skärper smitsskyddsåtgärder i grundskolan.

Och då rekommenderar du psykofarmaka - skäms på dig.

Det är knark, gå i terapi istället.
Senast redigerad av Sarumanmyndigheten 2021-02-23 kl. 15:14.
Citera
2021-02-23, 14:51
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Tegnell påstod just att man inte ska gå in i en butik om det är mycket folk där. Då är alternativet att sluta arbeta för många som pendlar eftersom det alltid är fullt de tider de handlar. Då kan dom handla på lugna tider istället.

Så hur ska ni ha det. Sluta äta eller sluta arbeta?
Eller kanske använda munskydd? Det är ju ockå ett alternativ i andra länder där det inte finns någon vetenskapsförnekare som statsepidemiolog.
Du kanske kan beställa hem mat, och då på en tid som matchar dina arbetstider?
Kan det vara en lösning kanske?
Citera
2021-02-23, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Tror du misstolkar ordet hemma. Det finns inget som säger att familjer på sportlov ska hålla sig innanför hemmets fyra väggar bara för att de är på hemorten.

Nu har han det jobbigt igen då Bulletin ställer frågor som han inte kan svara på, de visar på att han säger emot sig själv...
Citera
2021-02-23, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Nu har han det jobbigt igen då Bulletin ställer frågor som han inte kan svara på, de visar på att han säger emot sig själv...

Japp, minst sagt svettigt. Och där bröt dem..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in