2021-02-23, 11:02
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Fredrik Ekelund har tidigare kritiserat islam i några sammanhang, naturligtvis inte utifrån några andra grunder än att islam inte är tillräckligt liberalt, och jag antar att även det var meriterande för att få jobbet. Det verkar ha varit Thomas Gür som plockade in honom; Ekelund nämnde i en intervju att han kände Gür sedan tidigare. Men hela redaktionen verkar i och för sig älska sin hustransa. Här Arpi:

Han länkar till en text Ekelund skrev 2006 om förakt för etniska svenskar. I texten varnar Ekelund för vad som kan hända om man inte tar itu med "integrationen": "då kan Sverigedemokraterna redan nu inteckna ännu fler mandat i nästa val, både kommunalt och i riksdagen". Arpi är impad över att Ekelund redan 2006 varnade för svenskfientligheten, men det var ju inte det han var tidig med utan med att försöka etablera en falsk opposition. 15 år senare driver han samma frågor som låtsaskärring i Bulletin.

Här hittas Ekelunds text från 2006. Man hittar även uppföljande texter på samma ämne, det var tydligen någon sorts efterbliven debatt där olika sossebetongrövar, bland annat Olle Svenning, angrep honom.
Det är ändå vanligt i dag att män med särskilda böjelser, drogliberaler, vanliga svenska kvinnor osv. är kritiska till islam för att de upplever "män med stenåldersvärderingar" som ett hot mot deras livsstil. Finns en hel skock sådana typer bara på FB.

Kan väl passa på och påpeka att jag inte har några problem med vare sig Motpol eller Nordfront eftersom jag läser det mesta, men det måste ju finnas något för alla. Borgare med akut beröringsskräck förtjänar något bättre än Bulletin om det är en frizon de vill ha.
Citera
2021-02-23, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Kan väl passa på och påpeka att jag inte har några problem med vare sig Motpol eller Nordfront eftersom jag läser det mesta, men det måste ju finnas något för alla. Borgare med akut beröringsskräck förtjänar något bättre än Bulletin om det är en frizon de vill ha.

Är beröringsskräcken akut så är nog Bulletin ändå rätt ställe för dem, då kommer de inte heller att efterfråga en starkare brygd. Men sedan vill man ju att boomerpubliken och borgerligheten ska radikaliseras, och där finns det inte mycket idag. Kanske att Swebb-tv och Riks fångar upp en och annan. Problemet med alternativmedia är annars, som jag ser det, att det ofta är ett så uselt journalistiskt hantverk. Det är inte bara innehållet som stöter bort människor man annars kunnat nå, utan också formen.
Citera
2021-02-23, 12:24
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Är beröringsskräcken akut så är nog Bulletin ändå rätt ställe för dem, då kommer de inte heller att efterfråga en starkare brygd. Men sedan vill man ju att boomerpubliken och borgerligheten ska radikaliseras, och där finns det inte mycket idag. Kanske att Swebb-tv och Riks fångar upp en och annan. Problemet med alternativmedia är annars, som jag ser det, att det ofta är ett så uselt journalistiskt hantverk. Det är inte bara innehållet som stöter bort människor man annars kunnat nå, utan också formen.
Absolut. Svårt att sälja in ett innehåll om verkshöjden är låg och paketeringen trist. Det är beklämmande att de flesta journalister som kan hantverket stannar kvar i mediabranschen, undantaget enstaka fall som får sparken och utvecklar någon sorts bitterhet. Vet inte om jag vill att alternativmedia endast ska fånga upp knepiga personer med samarbetssvårigheter, eller sådana som drivs av hämndbegär snarare än övertygelse. I så fall hellre glada amatörer med stilistiska färdigheter — varför inte anonymt, om så krävs.

SwebbTV är lite konstigt "ibland" med (alternativ-)medicin, 5G-noja och annat skräp som sänker nivån, men annars håller jag med dig. Du nämner grupper man vill nå. Boomers vete tusan vad som imponerar på, men borgerligheten kan nog uppskatta något klassicistiskt, lite elegant med bett i.

Det övergripande målet måste vara att vrida på hela samhället så att politikens förutsättningar förändras.
Citera
2021-02-23, 13:31
Medlem
Finns det någon konservativ tidnings i världen som kvalar in där?

Hög verkshöjd, längre djupgående reportage, omvärldsbevakning, gräv, ekonomiska analyser, vetenskapliga framsteg, ledare, och kulturbevakning? Ta t.ex. flyktingsituationen och det spända läget mellan Grekland och Turkiet. Vad har skett där sedan en sköts ihjäl? Det var största samtalsämnet i Europa för att sedan fullständigt försvinna. Media verkar bara ha två lägen, dagsaktuella nyheter och opinionsmaterial.
Citera
2021-02-23, 13:48
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ett ideal är en finansiär som har ekonomiska muskler och står över fårskocken. Gärna en doldis då, och inte något välbekant ansikte som syns i offentligheten. Publika figurer blir alltför lätt måltavla i kvällspressen. Ska förstås gärna vara någon med friare moral och inte någon... eh, Bert Karlsson.
Nu saknade jag visserligen förväntningar inför starten, men jag trodde nog att Bulletin i alla fall skulle bli en klassisk, borgerlig tidning minus den propagandistiska dyngan i DN och SvD. En mer neutral nyhetskälla. Så blev det alltså inte. I nuläget finns alltså ingen sida som till fullo fyller denna nisch. SvD:s kultursidor är i regel bättre än Bulletin om man inte vill läsa Motpol eller Nordfront för kultur. Det är en skam att det ska vara så här illa. Bulletins nyheter ska vi inte ens snacka om.
Hade jag ansvarat för Bulletin hade jag plockat in Joakim Andersen på rotmos, fyll på med Einar Askestad och Richard Sörman.
Vill man ha lite vänster, ta in Malcom Kyeyune.
Även Magnus Stenlund från Swebb-tv platsar och låt Wilgert sköta webbsändningarna.
Citera
2021-02-23, 14:20
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hade jag ansvarat för Bulletin hade jag plockat in Joakim Andersen på rotmos, fyll på med Einar Askestad och Richard Sörman.
Vill man ha lite vänster, ta in Malcom Kyeyune.
Även Magnus Stenlund från Swebb-tv platsar och låt Wilgert sköta webbsändningarna.
Det låter lite svårsmält, men tuggmoståndet skulle bli betydligt större med någon eller några av dessa rekryteringar. Man ska väl inte plocka russinen ur kakan heller och förstöra för andra aktörer, men t.ex. Malcom K känns som han skulle platsa jävligt bra på Bulletin. Joakim Andersen skulle kunna bjuda på godbitar från Oskorei på kultursidorna. Om inte herr tanterna misstycker, så klart.
Citera
2021-02-23, 14:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det låter lite svårsmält, men tuggmoståndet skulle bli betydligt större med någon eller några av dessa rekryteringar. Man ska väl inte plocka russinen ur kakan heller och förstöra för andra aktörer, men t.ex. Malcom K känns som han skulle platsa jävligt bra på Bulletin. Joakim Andersen skulle kunna bjuda på godbitar från Oskorei på kultursidorna. Om inte herr tanterna misstycker, så klart.
Hela kulturredaktionen är bara att sparka ut, samma med en del av krönikörerna.
Arpi, Neuding, Gudmundson har sjunkit rejält i mina ögon.
Tveksamt om svensk låtsashöger någonsin kommer att vakna upp.
Citera
2021-02-23, 14:32
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hela kulturredaktionen är bara att sparka ut, samma med en del av krönikörerna.
Arpi, Neuding, Gudmundson har sjunkit rejält i mina ögon.
Tveksamt om svensk låtsashöger någonsin kommer att vakna upp.
Haha, det blir inte mycket kvar av Bulletin i så fall, men jag kan bara hålla med. Gudmundson i synnerhet har bekänt färg så det skriker om det. De har dock gjort bort sig hela bunten i omgångar när de tvingas hålla varandra om ryggen.

En tidning av den här typen bör ha minst en Sven Stolpe knuten till redaktionen. Bulletin har ingen. Jag vet inte vad de ska göra för att rädda detta och bli en normal högertidning, om det är en sådan de vill ha. Inget radikalt men heller ingen salig blandning.
Citera
2021-02-23, 14:37
Medlem
Det var tydligen en hel del som trodde att Arpi Neudling och Gudmunsson skulle komma ut som betydligt mer radikala än de var i SVD och andra traditionella medier.
Men så var det inte, utan de har ungefär samma åsikter som tidigare.
Vilken besvikelse
Citera
2021-02-23, 15:13
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Det var tydligen en hel del som trodde att Arpi Neudling och Gudmunsson skulle komma ut som betydligt mer radikala än de var i SVD och andra traditionella medier.
Vilken besvikelse
Tror du? Det känns väl som en rätt fåfäng förhoppning. Men skriva om andra saker kunde de naturligtvis göra.

Det som behövs i dag är som en brygga mellan den borgerliga pressen och den nationalistiska floran på nätet. Egentligen tror jag att en nyhetssida är fel väg att gå, men Bulletin tänker nog att det är så man stjäl läsare från tidningar som påminner jättemycket om deras egen.
Citera
2021-02-23, 16:10
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Vilken besvikelse

väldigt märklig förhoppning i så fall. det är samma liberala timbro-fejor som hoppat kråka mellan olika värdelösa tankesmedjor och ledarredaktioner i 20 års tid. lika osannolikt att de vill sverige något gott som att ulf kristersson egentligen inte är den övertygade nyliberal som satt i reinfeldts regering, och i muf innan dess, och blev varm i byxan av fri invandring.
Citera
2021-02-23, 16:40
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Har Bulletins kultursidor erbjudit något mer än män som går i kvinnokläder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in