2020-12-30, 20:16
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Kollar dokumentären nu på TV, är det meningen att man ska tycka synd om moppepojkarna som terroriserar en familj? Synd att inte flera av dem dog.

håller med, helt och hållet. Programmet får det att låta som att det är förjävligt för att pappan gjorde det enda rätta - myndigheterna vänder dom ryggen så, nån måtta får det vara.

Om dom lata horungarna på myndigheterna hade skött sitt jobb så hade detta aldrig hänt.

Kollade på den där poffes facebook. Fy fan, så satans jävla ful - det bara skriker whitetrash.
Senast redigerad av fittknullare 2020-12-30 kl. 20:40.
Citera
2021-01-12, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittknullare
håller med, helt och hållet. Programmet får det att låta som att det är förjävligt för att pappan gjorde det enda rätta - myndigheterna vänder dom ryggen så, nån måtta får det vara.

Om dom lata horungarna på myndigheterna hade skött sitt jobb så hade detta aldrig hänt.

Kollade på den där poffes facebook. Fy fan, så satans jävla ful - det bara skriker whitetrash.
Jag är ledsen över att göra dig besviken men Poffe har ingen facebook och har aldrig haft,du såg fel. Jag känner honom väl.
Citera
2021-02-23, 14:06
Bannlyst
Var är gården belägen exakt?
Citera
2021-02-23, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorden2021
Jag ger dig fullständigt med håll om det Samtliga myndigheter i Karlskrona som polismyndigheten och sociala myndigheterna borde ha sett till att vidta åtgärder redan då trakasserierna mot Rödebyfamiljen blossade upp 2005 för då hade det aldrig behövt gå så långt som det gjorde men dessa mesiga handläggare på Sociala myndigheterna i Karlskrona och de personal hos Polisen i Karlskrona intog typisk Kling och Klang -attityd såg inte till att lyfta upp sina feta arschlen trots att de hade fått in mängder med orosrapporter och anmälningar om att det inavlade mopedburna WT-ligistungjävlarna satte i system med att jävlas mot Rödebyfamiljen och deras handikappade son med ständiga hot och trakasserier både via internet samt när familjens handikappade son åkte med skolskjutsen till gymnasiet i Karlskrona så satte Poffe och hans kumpaner igång att jävlas mot familjens son och lika mycket ansvar har föräldrarna till Poffe och hans inavlade WT-kumpaner som inte hade någon koll på vad deras ungar höll på med i Rödeby med omnejd .Fick inte Poffe och hans kumpaner betala 5000 kronor var till de utsatta personerna i Rödebyfamiljen samt betala skadestånd för inventarier vid familjens gård som blev förstörd i samband med att dessa inavlade WT-ligistungjävlar utsatte inventarierna för skadegörelse genom att sparka sönder brevlådan och klottersprejat familjens bil genom att spreja ordet damp på bilen och om de eventuellt krossade sönder glasrutor på någon utav gårdsbyggnaderna ?
Du verkar veta en hel del eftersom du höll dig vaken inatt för att skriva av dig.. Känner du någon av killarna och var dom finns idag?
Citera
2021-02-23, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Var är gården belägen exakt?
Några km norr om Rödeby. Mot Ledja, syns från vägen. En sunkig gård som är i stort renoveringsbehov sen 40 år tillbaka. Det går inte och missa..
Citera
2021-02-23, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amme16
Några km norr om Rödeby. Mot Ledja, syns från vägen. En sunkig gård som är i stort renoveringsbehov sen 40 år tillbaka. Det går inte och missa..
Ja, såg nu exakt var huset ligger.

Finns det någon bild på farsan?
Citera
2021-02-23, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Ja, såg nu exakt var huset ligger.

Finns det någon bild på farsan?
Nej du, han går inte utanför tomten och har aldrig gjort. Hela familjen är folkskygga och har ett flertal diagnoser. Dom har några småhundar och kaniner som dom umgås med men människor är dom livrädda för. Dom är riktiga original.. Det är gubbens bror som får sköta allt åt dom som gäller mänsklig kontakt. Så när han en dag går bort så får dom svälta ihjäl.. Tragiskt
Citera
2021-02-23, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amme16
Nej du, han går inte utanför tomten och har aldrig gjort. Hela familjen är folkskygga och har ett flertal diagnoser. Dom har några småhundar och kaniner som dom umgås med men människor är dom livrädda för. Dom är riktiga original.. Det är gubbens bror som får sköta allt åt dom som gäller mänsklig kontakt. Så när han en dag går bort så får dom svälta ihjäl.. Tragiskt
Konstigt bara att det inte finns en enda bild på mannen omaskerad.
Citera
2021-02-23, 19:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
https://mrkoll.se/person/Lars-Oskar-Christoffer-Svensson-Bakareboda-611-Holmsjo/cYfrcYfrmUxaDYuqbTAQmkyqRaQmUxacYfrkyqRaQkyqRaQuer AcYfr Den enda informationen som jag har fått reda på om en av killarna och det gäller den killen som, var den som var hjärnan bakom trakasserierna mot Rödebyfamiljen Här bjuder jag på info om Poffe som efter Rödebyhändelserna har varit i farten vid några tillfällen efter 2007 och gjort olagligt jävulskap Poffe har enligt uppgifter inne på Mrkoll åtalats för brott . Men uppgifterna om var de övriga killarna som var delaktig och medskyldig till trakasserierna mot Rödebyfamiljen gör nuförtiden har jag inte lyckats få reda på.
Personen du länkar till registrerade företag 2020
https://krafman.se/holmsjo-dack-entreprenad/901112xxxx/zoabmasv/sammanfattning
Citera
2021-02-23, 20:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Till "Micro113" Borde inte socialtjänsten och polisen ha mer koll och hållhake på Poffe så att han någon gång bli mer skötsammare som andra medborgare ?
Kriminalvården har kontroll under villkorstid, villkorlig dom och skyddstillsyn. När de tiderna upphör så upphör personen som klient inom kriminalvården.
När det gäller socialtjänsten så utgår de ifrån helt andra kriterier - t ex om de vanvårdar barn, missbrukar etc - däremot blir inte en klient inom kriminalvården en klient inom socialtjänsten om det inte finns skäl för det eller personen själv uppsöker socialtjänsten.
Det finns inget samarbete som kontrollfunktion mellan myndigheterna bara för att personen är dömd för brott.
Citera
2021-02-23, 22:56
Medlem
Okej jag kan berätta lite så ni kan sluta fundera så mycket.. Till hösten är det 14 år sen Simon lämnade oss, mördad. 3 ggr/år är vi där och samlas alla familjer. Jul, hans födelsedag och hans dödsdag. Dom andra 4 pojkarna samt Poffe har det bra. Ja poffe har fast arbete + eget företag + flera fastigheter. Han har ett hus som han bor i med sin familj och andra hus som han hyr ut. Han har även bott hemma hos oss för några år sen. Att dom skulle attackerat en pojk som var handikappad stämmer inte. Det låter som att han inte hade armar och ben eller satt i rullstol. Han har diagnoser som handikapp, alltså psykiska. Han körde både moped och elbil. Så det är inte så illa som det låter. Jag tycker man kan blicka framåt och gå vidare. Det är absolut inte så att hela pojkaskaran och familjen är ovänner idag. Det är helt tvärtom. Så sitt inte och skriv en massa som ni inte vet utan bara tror. Det är snart 14 år sen och alla har gått vidare. Utom dom som sitter på flashback och har stannat i tiden. Det finns mycket värre saker som händer varje dag, poffe har inte mördat och styckat någon. Det är bara en som är död i denna gamla historien, Simon. Det var gubben som mördade honom, med flera skott på nära avstånd. En avrättning. Klicka på ett nytt mord nu istället och spekulera där istället. Detta fallet är avslutat nu och därmed tackar jag för mig och önskar att ni aldrig behöver uppleva det vi fick gå igenom. 🙏
Citera
2021-02-24, 08:34
Medlem
siljaeuropa94s avatar
[quote=Amme16|74787207

Det är bara en som är död i denna gamla historien, Simon. Det var gubben som mördade honom, med flera skott på nära avstånd. En avrättning. Klicka på ett nytt mord nu istället och spekulera där istället. Detta fallet är avslutat nu och därmed tackar jag för mig och önskar att ni aldrig behöver uppleva det vi fick gå igenom. 🙏[/QUOTE]
Han kanske skulle tänkt till lite innan han attackerade en oskyldig familj vid deras hem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in