Citat:
Ursprungligen postat av
Gissa vem
Jag tog och läste det förhör med KA jag har nedladdat på datorn igen på tal om detta. Nu vet jag inte om det finns flera, eller om det framkommit andra uppgifter senare. Men i det här så står det inget mer exakt om vilka tider det handlar om. Bara: "Detta kunde möjligen ha skett på kvällen den 28 Februari, dagen före mordet eller möjligen någon dag dessförinnan, tror (maskerat)".
"Kvällen" kan ju ha varit lite vad som helst, beroende på vilken dygnsrytm man har. Ser man 23.21 som "mitt i natten" kan man mycket väl räkna "kväll" fr o m 18.00...
Nu är det CA som anser att 23.21 är "mitt i natten" och inte brodern. Det är arbetsdagar, jag antar det tar några timmar på kvällen att montera den stora väggspegeln och sedan ska Christer hem från Trångsund med pendeltåget. Gå från Centralen eller Karlberg, förmodar jag. Uppgiften om montering på kvällstid finns även annorstädes, har jag för mig, men minns ej var.
Citat:
Jaha, OK. Är det korrekt att tolka det som att han INTE var stamgäst 1986?
Det är innehavarnas uppgifter. Kvinnan minns honom från början av nittiotalet. Mannen, som börjar där 1988, uppger att CA var stamgäst redan då. CA själv uppger, när han tonar ner sina besök på Svea: "Men, ja man går väl.., nån gång ibland, när man går från Vasastan och går ner till stan då går man ju ..ohörbart.. så att, om man ska åt det hållet, så..". Det bör väl tolkas som att han gått dit även då han bott i Vasastan, d.v.s. vid någon tid fram till sommaren 1987. Om han nu inte går från Vasastan ner till stan efter att han flyttat från stan. Citat är från förhör 17/1 -00
Citat:
Finns det uppgift på vilka skifttider det handlar om?
Ja, jag vet från en som var med, att som förare på den tiden fick man inga fasta tider förrän efter några år. Christer jobbade troligen inte tillräckligt länge för det. Det innebar tjänstgöring växlande på dygnets alla timmar. Morgon/fm, em/kväll, sen kväll, natt.