Citat:
Ursprungligen postat av
Horrorgram
Allt handlar om hur människor sköter sig. Fortsätter folk festa och umgås i stora sällskap, ger fan i att hålla avstånd så kommer vi får vänta jävligt länge.
Jag följer varenda jävla restriktion då jag har 2 stycken väldigt nära mig som ligger i riskgrupp. Jag är sjukt trött på det här viruset men ännu tröttare på folk som måste resa som måste umgås. Det är tack vare dom som skiten sprids.
Word!
Jag har levt extremt försiktigt senaste året. Inte för min egen skull, inte heller för någon i min absoluta närhet. Utan för alla i samhället som riskerar att råka riktigt illa ut.
Fattar inte att det skall vara så svårt för folk, men egoismen blir ju inte precis mindre i samhället.
Jag är lyckligt lottad (och har slitit ihop min förmögenhet själv) så jag hade utan problem kunnat ta en privatkärra till Maldiverna eller liknande. Men jag har inte ens varit nära att göra det, för jag tycker att det hade känts så in i helvete fel i situationen vi har just nu.
Att svenne-banan då ”måste” åka till sälen,Kanarieholmarna, Turkiet eller liknande är helt sinnessjukt.
Om folk tar sitt jävla ansvar så är det inga som helst problem att ta oss igenom denna våren..