Citat:
Ursprungligen postat av
Horrorgram
Detta kommer pågå flera år. Med tanke på hur många som skiter i viruset fullständigt och reser och umgås så kommer detta pågå en mycket lång tid framöver. Och nu har vi nya mutationer dessutom.
När fan i Helvete ska Sveriges befolkning börja ta detta på allvar och när fan ska tegnell mongot och vår hjärndöda jävla piss regering föreslå en lockdown?
Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
VARFÖR i helvete ska någon bry sig om ett förkylningsvirus med 0,1% dödlighet? Livrädda sängvätare som du kan gå och gömma dig i en källare någonstans, jag lovar ingen kommer tvinga dig att gå ut. Jag kan höra av mig när livet enligt WHO är 100% riskfritt, så kan du komma ut då.
Särskrivare är du också. Gissar att är född på 60-talet. Stinker boomer lång väg.
Den här tråden handlar om viruset bakom Covid-19, inte ett förkylningsvirus med 0,1% dödlighet.
Ifall du vill diskutera förkylningar, så kan du hoppa över till någon
tråd som handlar om just förkylningar.
Jag ser att fundamentet i din retorik, är att anklaga dina meningsmotståndare för inkontinens. Det finns förmodligen mer lämpliga trådar än denna ifall du vill fördjupa dig i ämnet inkontinens.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tagex
Jag får liksom känslan av att många som gapar om sportlovsresenärer själva har en massa tillfällen som dom tycker det är ok att glida lite på ”stanna hemma” begreppet. Hur många går inte till sitt lokala ica varje dag tex. Trots att det kanske skulle räcka med en gång varannan vecka om man planerade lite.
I så fall behöver man göra stora inköp vid varje tillfälle. Och för att göra så stora inköp, så behövs tillgång till bil.
Storleken på mina inköp, begränsas av hur mycket jag kan få ner i cykelväskorna. Därför behöver jag åka till matbutiken oftare än varannan vecka. Jag är knappast den enda svensk som saknar bil, och därför inte kan göra stor-inköp varannan vecka.